Mijn vraag
Hoe sluit ik correct het S3000 Gira dim systeem...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere AI generators.... Meerdere antwoorden voor het zelfde probleem......
Ik heb 2 wisselschakelaars die ik wil vervangen voor het S3000 diminstallatie van Gira.
1e schakelaar (Doos A) hier zitten 3 draden. 1x bruin en 2x zwart)
2e schakelaar (Doos
hier zitten 3 draden 3x zwart.
De lamp werkt volgens het standaard wisselschakel principe.
Ik heb tot mijn beschikking.
Gira 540100 (Uni LED Dimmeins)
Gira 540800 2 draads aansluiting
Gira 540900 3 draads aansluiting.
Ik heb het volgende geprobeerd
In doos B de schakelaar verwijderd, Vervolgens de draden los gehaald zodat ik ze makkelijk kon meten met een spanningsmeter. Schakelaar in doos A omgezet zodat normaal gesproken de lamp aan zou gaan.
Ik heb draad 1 en 3 gemeten toen had ik 230V.
Draad 2 en 3 gemeten toen 0V
Draad 1 en 2 gemeten toen 0V
Vervolgens draad 1 aangesloten op de L aansluiting van de dimmer 540900 (3 draads (tast).
En de 2 andere zwarte op de N en 1
De 540100 heb ik aangesloten op doos A. De bruine op L en de andere 2 op de N en het pijltje.
Echter na het wederom inschakelen van de stroom deed de lamp helemaal niets. Daarna de 2x zwart omgedraaid op Doos A. Dus N en Pijltje omgedraaid (Gira 540100) Echter nog steeds hetzelfde probleem
Daarna de 2 oude schakelaars weer teruggeplaatst. En de lamp gaat weer aan.
Veelvuldig een antwoord geprobeerd te zoeken via AI.
Maar de een zegt je moet de 2 draads hebben en fase doorlussen in Doos A. De andere geeft aan vaste Nu bijtrekken en dan een zwarte afdoppen. Trek een extra draad.
Uiteindelijk weetik nu niet meer wat ik hiermee aan moet.
De lamp heet onderstaande specficatie. Laag watt zit op op ondergrens...... (aanname)
Hoe sluit ik correct het S3000 Gira dim systeem...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere AI generators.... Meerdere antwoorden voor het zelfde probleem......
Ik heb 2 wisselschakelaars die ik wil vervangen voor het S3000 diminstallatie van Gira.
1e schakelaar (Doos A) hier zitten 3 draden. 1x bruin en 2x zwart)
2e schakelaar (Doos
De lamp werkt volgens het standaard wisselschakel principe.
Ik heb tot mijn beschikking.
Gira 540100 (Uni LED Dimmeins)
Gira 540800 2 draads aansluiting
Gira 540900 3 draads aansluiting.
Ik heb het volgende geprobeerd
In doos B de schakelaar verwijderd, Vervolgens de draden los gehaald zodat ik ze makkelijk kon meten met een spanningsmeter. Schakelaar in doos A omgezet zodat normaal gesproken de lamp aan zou gaan.
Ik heb draad 1 en 3 gemeten toen had ik 230V.
Draad 2 en 3 gemeten toen 0V
Draad 1 en 2 gemeten toen 0V
Vervolgens draad 1 aangesloten op de L aansluiting van de dimmer 540900 (3 draads (tast).
En de 2 andere zwarte op de N en 1
De 540100 heb ik aangesloten op doos A. De bruine op L en de andere 2 op de N en het pijltje.
Echter na het wederom inschakelen van de stroom deed de lamp helemaal niets. Daarna de 2x zwart omgedraaid op Doos A. Dus N en Pijltje omgedraaid (Gira 540100) Echter nog steeds hetzelfde probleem
Daarna de 2 oude schakelaars weer teruggeplaatst. En de lamp gaat weer aan.
Veelvuldig een antwoord geprobeerd te zoeken via AI.
Maar de een zegt je moet de 2 draads hebben en fase doorlussen in Doos A. De andere geeft aan vaste Nu bijtrekken en dan een zwarte afdoppen. Trek een extra draad.
Uiteindelijk weetik nu niet meer wat ik hiermee aan moet.
De lamp heet onderstaande specficatie. Laag watt zit op op ondergrens...... (aanname)
![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/iKSPM0H9jyvSKLFRxnxp2e22.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3b72AuoOZxjP9HsJvTG9OCxE.jpg?f=fotoalbum_tile)