Kan Chello nagaan of internet gedeeld is?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb hier een vaag probleem.
We hebben hier een 10mbit coaxiaal netwerkje achter een win2k AS bak waarop de kabelmodem is aangesloten. Dat ging altijd goed, tot sinds kort (1 week geleden).
Als ik internet sharing uitzet op de server, kan ik op de server internetten...en dus niet op de pc's in de LAN. Zet ik internetsharing aan, dan kan ik slechts EEN PAAR MINUTEN op de server en op de pc's in de LAN internetten....doe ik daarna de handeling opnieuw, aan en uitvinken van sharing op de server, hetzelfde verhaal.
Kan Chello nagaan of het internet gedeeld is?
Hoe kan dit, en valt dit op te lossen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor programma gebruik je om internet te delen?

Nou ik draai ook netwerk een 100MB UTP nooit ergens last!

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• MJC
Win2000 AS heeft een ingebouwde IP forwarding toestand en kan alle services delen over de pc's in de LAN daarachter.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het ligt denk ik niet aan chello...je kan eens proberen sygate te gaan draaien? misschien stelt dat delen van internet zoals ik dat noem de verkeerde kaarten na een tijd heb ik ook keer gehad onder win98se en win2k en heb het nu weer in WINXP

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Heb ook chello (A2000 eigenlijk). Heb W2k Server draaien met ICS, geen probleem. Connecties nu wel ontzetten traag :'( de laatste maand. Hopelijk komt 't ooit weer goed....|:(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Kunnen ze niet zien eigenlijk, misschien kunnen ze poorten vinden die deel software gebruiken of zien ze het aan je internet gedrag. Lijkt me lame als ze op die manier je privacie inbreken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Idd, daarmee terroriseren ze ons domain ! Opzouten ermee !
Op woensdag 19 september 2001 14:33 schreef nigelator het volgende:
Kunnen ze niet zien eigenlijk, misschien kunnen ze poorten vinden die deel software gebruiken of zien ze het aan je internet gedrag. Lijkt me lame als ze op die manier je privacie inbreken.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op woensdag 19 september 2001 14:33 schreef nigelator het volgende:
ken je die pc kloon van ICQ genaamd MirandaICQ??
Die heeft standaard de mogelijkheid om van alle useres op je lijstje het IP nr te zien.
Als je dan bij mensen kijkt die hun internet delen dan ie je het volgende:
IP:24.132.xx.xx (Real IP: 192.168.0.2)

Waarbij het real IP natuurlijk het IP van de client van de IIS gebruiker is..
Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat het zelfs voor zo'n lul programmatje als MirandaICQ een eitje is om te zien dat jij verbinding deelt, dus dat zal voor chello helemaal makkelijk zijn. Ze kunnen gemakkelijk aan de datapakketjes zien wat de "eindbestemming" is (en dat die dus steeds wisselt voor elke aangesloten client).
De vraag is alleen of ze er zin in hebben en dat blijkt dus niet zo te zijn!!

Wees consequent, maar niet altijd

• MJC
Op woensdag 19 september 2001 14:32 schreef ThaNetRunner het volgende:
je kan eens proberen sygate te gaan draaien?
Beetje overkill om op speciale server OS nog es sygate daar bovenop te gaan draaien.
misschien stelt dat delen van internet zoals ik dat noem de verkeerde kaarten na een tijd heb ik ook keer gehad onder win98se en win2k en heb het nu weer in WINXP
Ik heb al veel netwerkkaarten gerouleerd en opnieuw laten installeren...het maakt geen hol uit :(

• MJC
Op woensdag 19 september 2001 14:43 schreef Ook het volgende:
dus dat zal voor chello helemaal makkelijk zijn. Ze kunnen gemakkelijk aan de datapakketjes zien wat de "eindbestemming" is (en dat die dus steeds wisselt voor elke aangesloten client).
Ik ben gewoon de pineut...het ging 5 jaar goed (met Linux en Win2k servers)....tijd voor ASDL I guess :'(

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 15:43

xipetotec

Deus Vult

Op woensdag 19 september 2001 14:43 schreef Ook het volgende:

[..]

ken je die pc kloon van ICQ genaamd MirandaICQ??
Die heeft standaard de mogelijkheid om van alle useres op je lijstje het IP nr te zien.
Als je dan bij mensen kijkt die hun internet delen dan ie je het volgende:
IP:24.132.xx.xx (Real IP: 192.168.0.2)

Waarbij het real IP natuurlijk het IP van de client van de IIS gebruiker is..
Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat het zelfs voor zo'n lul programmatje als MirandaICQ een eitje is om te zien dat jij verbinding deelt, dus dat zal voor chello helemaal makkelijk zijn. Ze kunnen gemakkelijk aan de datapakketjes zien wat de "eindbestemming" is (en dat die dus steeds wisselt voor elke aangesloten client).
Real IP zien ze alleen als jij in je software het interne IP niet laat weghalen zodat aan de buitenkant ALLEEN het externe ip zichtbaar is.... Misschien dat mirandaICQ het IP adres van de lokale machine meestuurt, maar een beetje firewall maakt je interne netwerk onzichtbaar.

Wise beyond his years.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik he me netwerkje hier al op verscheidene manieren internet gedeelt, MET CHELLO.

Nooit ook maar 1 opmerking gehad van die gasten, dus lijkt me vreemd

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Jup, heb gisteravond nog die UPC-downloadtest gedaan. En wat blijkt, in m'n postcode gebied wordt gemiddeld tot matig gescoord. Twee jaar lang super tevreden! klant, nu ook overwegen tot adsl.

Btw, GVD Microsoft heeft Internetsharing veel's te makkelijk gemaakt :9 Nu kan elke leek een 256-clients netwerk opzetten :(
Op woensdag 19 september 2001 14:46 schreef MJC het volgende:

[..]

Ik ben gewoon de pineut...het ging 5 jaar goed (met Linux en Win2k servers)....tijd voor ASDL I guess :'(

• MJC
Ik probeer nog een Freesco servertje als laatste stuiptrekking.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op woensdag 19 september 2001 14:48 schreef xipetotec het volgende:

[..]

Real IP zien ze alleen als jij in je software het interne IP niet laat weghalen zodat aan de buitenkant ALLEEN het externe ip zichtbaar is.... Misschien dat mirandaICQ het IP adres van de lokale machine meestuurt, maar een beetje firewall maakt je interne netwerk onzichtbaar.
Wat bedoel je precies met "je interne IP in je software weghalen"??
Volgens mij is het dus alleen met een proxy server mogelijk om je interne netwerk helemaal te verstoppen, want bij NAT internet sharing (Sygate, Winroute, ICS dus) moet er per pakketje natuurlijk wel een label aanwezig zijn om het einddoel (de ICS client dus) te bereiken. Dit label is er in de vorm van het MAC adres. Als ze dus je lijntje aftappen dan valt het onmiddelijk op dat de pakketjes verschillende MAC adressen bevatten en dat je dus je lijntje deelt.
Ik heb zelf een hardware (NAT) router en zelfs dan ziet Miranda het gewoon..

Het lijkt me overigens sterk dat Chello je zonder pardon afknijpt. Volgens mij zijn ze namelijk wettelijk verplicht je eerst een alternatief aan te bieden (het zakelijke pakket dus) voordat ze overgaan tot afkappen.. Verder lijkt het me niet dat er een systeempje is dat per keer dat je online gaat checkt of je je verbinding deelt en zo ja, die verbidinding verbreekt.

Wees consequent, maar niet altijd

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op woensdag 19 september 2001 14:23 schreef MJC het volgende:
Ik heb hier een vaag probleem.
We hebben hier een 10mbit coaxiaal netwerkje achter een win2k AS bak waarop de kabelmodem is aangesloten. Dat ging altijd goed, tot sinds kort (1 week geleden).
Als ik internet sharing uitzet op de server, kan ik op de server internetten...en dus niet op de pc's in de LAN. Zet ik internetsharing aan, dan kan ik slechts EEN PAAR MINUTEN op de server en op de pc's in de LAN internetten....doe ik daarna de handeling opnieuw, aan en uitvinken van sharing op de server, hetzelfde verhaal.
Kan Chello nagaan of het internet gedeeld is?
Hoe kan dit, en valt dit op te lossen?
Welke plaats woon je?
Hier in A'dam is het soms gewoon bagger traag, heb zelf ook een Win2k Server als router, ik heb altijd 2 pc's aanstaan, zal vanavond eerst op de server internetten en kijken of het wat uitmaakt, denk zelf van niet, maar je weet nooit wat die losers van Chello aan het doen zijn :)

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 22:59
<half off topic mode>
Chello zit er niet mee als jij binnen je huis gewoon een netwerkje heb, zij kunnen uiteraard zien hoeveel BV: webpages er tegelijk worden bekenen.
indien je ontiegelijk veel data veroorzaakt en dat bijvoorbeeld hoog is gaan ze wel lopen zijken,
maar dat komt in de praktijk bijna alleen maar voor als je de hele buurt voorziet van internet via jou kabelmodempje :)
naar mijn weten hebben ze ook nog nooit iets gedaan waardoor inet sharing niet meer zou werken (doe het zelf ook op voormalig a2000) volgends mij kunnen ze ook nooit voorkomen dat jij een shareproggie gebruikt het enige wat ze er tegen kunnen doen is je afsluiten maar dat doen ze dus niet.

wij zijn chello dealer en mogen zelfs een homeaccount verkopen en er een routertje bij verkopen dus zou het erg vreemd vinden als ze dat gaan blocken

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja tuurlijk kunnen ze dat zien als ze echt willen. Maar dat kost teveel tijd en moeite voor ze=DUUR

Ik kan wel ff kijken voor je...

Ahh ik zie het al,

ip: 213.46.xx.xxx en 1 client >:)

• MJC
Op woensdag 19 september 2001 16:55 schreef Redje het volgende:
Welke plaats woon je?
Leeuwarden....veel timeouts ook bij een rechtstreekse verbinding (zonder server). Ik heb die lui al benaderd, dus er zal binnenkort wel weer een onwetend monteurtje langskomen.

• MJC
Op woensdag 19 september 2001 16:57 schreef Da_BoR het volgende:
<half off topic mode>
indien je ontiegelijk veel data veroorzaakt en dat bijvoorbeeld hoog is gaan ze wel lopen zijken,
maar dat komt in de praktijk bijna alleen maar voor als je de hele buurt voorziet van internet via jou kabelmodempje :)
Lijkt me ook, alleen ik download bijna nix...we hebben alleen een netwerkje omdat ik anders mijn pa elke keer achter mijn pc moet gaan zitten om zijn emails te checken.
Verder vroeg ik bij UPC of Chello ook door heeft of er internet geshared wordt...daar antwoordde die gast op met: "Dat weet ik niet, ik heb die technische kennis niet"
Dat valt op twee manieren uit te leggen natuurlijk...

• MJC
Op woensdag 19 september 2001 17:01 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ahh ik zie het al,

ip: 213.46.xx.xxx en 1 client >:)
Waar heb je het over? Als dat mijn ip moet zijn, klopt het niet hoor.

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 12:26
Het kan ook liggen aan een foutje in je configuratie van win2k AS, of een trojan op je systeem.. dit probleem komt me namelijk bekend voor.
Kijk voor de grap eens of er rare explorer.exe bestanden rondzwerven in je c:\ enzo, en wat de load van je systeem (zonder koetje) is..

owh.. en kijk FF of alle terminators goed zitten en werken :) COAX standaard probleempje ...

Verwijderd

Wat voor programma gebruik je om internet te delen?

Nou ik draai ook netwerk een 100MB UTP nooit ergens last!
Het is een 100 Mb netwerk... groot verschil!!!

b = bit... dit is 1/8e deel van een byte (=B).

Dus een 100 Mb/s netwerk is eigenlijk maar ongeveer een 12,5 MB/s netwerk. Alleen dit haal je bijna niet doordat je programma's er nog allemaal overheen sturen...

• MJC
Op woensdag 19 september 2001 17:34 schreef mullah het volgende:
Het kan ook liggen aan een foutje in je configuratie van win2k AS, of een trojan op je systeem.. dit probleem komt me namelijk bekend voor.
Kijk voor de grap eens of er rare explorer.exe bestanden rondzwerven in je c:\ enzo, en wat de load van je systeem (zonder koetje) is..

owh.. en kijk FF of alle terminators goed zitten en werken :) COAX standaard probleempje ...
Coax zit in ieder geval goed...met freesco krijg ik geen inet verbinding, LAN werkt wel.

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04-2025
Lees dit artikel maar

Dus ik denk dat het daar niet aan ligt...

Owh ik zie net dat je dan een duurder abotje moet nemen... Maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat ze je blokken op de 1 of andere manier. Ik heb hier een router van FreeSCO, maar ik heb nergens problemen mee...

Misschien snappen ze bij UPC linux niet :P

• Red devil
  • Laatst online: 21-08 15:35
Op woensdag 19 september 2001 17:33 schreef MJC het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Als dat mijn ip moet zijn, klopt het niet hoor.
zijn de standaard ip nrs van chello denk ik , de nrs die daarop volgen zijn in bezit van chello.

:)

Freesco server @ the rescue!

• FTL
  • Laatst online: 21-08 14:35

FTL

Dus...
hoor heel veel onwaarheden over internet-delen en NAT.

Als ik op internet zit achter NAT is dit zeer moeilijk te traceren.
Mijn pc maakt connectie met de NAT server en geeft een destination IP op (bijvoorbeeld IP van microsoft.com)... Dan onthoudt de NAT server op welk poortnummer deze pakket is binnengekomen en zal op deze manier een terugkomend pakketje terug kunnen routeren naar de client. Dus er zit helemaal geen intern-netwerk-ip nummer in het pakket buiten je eigen netwerk, het ziet er gewoon uit als een IP-pakketje van je server zelf..

Verwijderd

Ik ben het grotendeels eens met FTL, met uitzondering van dingen als bijvoorbeeld de situatie waarin je router je SMTP host is, dan geeft ie in de headers van het mailtje wel het "originating" ip.
Voor de rest zullen er ook vast wel andere situaties zijn waarin het te zien is, maar dan zou je al de inhoud van de pakketjes moeten bekijken.
Dat lijkt mij best wel schending van de privacy en ik gok/hoop dat dat ook niet zomaar gebeurd.
Voor de rest woon ik zelf ook in Leeuwarden en gebruik vanaf 94 (?) kabel van UPC (Toen nog Telekabel via de lekkere lekke Zenith modems :)), waarbij ik eigenlijk altijd heb geshared en ik heb nog NOOIT iets ervan gehoord.
Zelfs niet toen een monteur in ons oude huis een 19" server kast zag met 2 kabelmodems erin, beide geshared.
Hoogstwaarschijnlijk ligt het dus aan je server of bepaalde software.

• MJC
Op woensdag 19 september 2001 22:43 schreef Exodus het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk ligt het dus aan je server of bepaalde software.
Morgen als laatste poging een complete herinstallatie van win2k AS...als hij het dan nog niet doet smijt ik dat verrotte com21 geval het raam uit.

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 14:29 schreef MJC het volgende:
Win2000 AS heeft een ingebouwde IP forwarding toestand en kan alle services delen over de pc's in de LAN daarachter.
Hoe stel je die in???
ik heb het ook hier maar is me niet gelukt, heb nu maar uit ellende sygate geinstalled. :(

• MJC
Op woensdag 19 september 2001 23:26 schreef awraeven het volgende:
Hoe stel je die in???
ik heb het ook hier maar is me niet gelukt, heb nu maar uit ellende sygate geinstalled. :(
Bij settings_network & dialup connecties
Dan krijg je je 2 netwerkkaartjes te zien. Van de kaart die het signaal van je kabelmodem binnenkrijgt open je de properties en als het goed is zie je daar een tabje "share" staan...er valt maar 1 ding aan te vinken daar en dat is ICS.

• FTL
  • Laatst online: 21-08 14:35

FTL

Op woensdag 19 september 2001 22:43 schreef Exodus het volgende:
Ik ben het grotendeels eens met FTL, met uitzondering van dingen als bijvoorbeeld de situatie waarin je router je SMTP host is, dan geeft ie in de headers van het mailtje wel het "originating" ip.
Precies. En de applicaties die op de client pc (dus achter server) hun eigen IP opvragen in deze IN het pakketje stoppen zullen waarschijnlijk niet worden vertaald door NAT.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-08 17:32

allure

Titaan fase 2/3

hihi hoeveel clients heb ik?
ben benieuwd of dat te zien is

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 23:40 schreef MJC het volgende:

[..]

Bij settings_network & dialup connecties
Dan krijg je je 2 netwerkkaartjes te zien. Van de kaart die het signaal van je kabelmodem binnenkrijgt open je de properties en als het goed is zie je daar een tabje "share" staan...er valt maar 1 ding aan te vinken daar en dat is ICS.
Dat werkte niet. :(
Clients hadden toen geen internet connectie. :(

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Internet sharing is volgens mij niet verboden, bij @home iig niet. Het is wel verboden om een server te draaien.

Daarmee bedoelen ze niet de computer die jouw internet verdeelt over je computers thuis, maar het draaien van een webserver, ftp-server o.i.d. op die computer.

Niet dat je dat wil met 16 kb upload maar toch.. :)

• MJC
Nou, ik heb format c: /s gedaan, een compleet freshe install van win2k AS, netwerkkaarten goed ingesteld...en je raadt het al, het probleem blijft...een paar minuten online als ik share aanvink en dan plop, in 1 keer eraf, zowel de server als de clients.

Fuck chello.

• MJC
hier het bewijs: pingen naar gathering.tweakers.net
goeie ping en opeens batsa! internet verbroken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tem.nhl.nl/~corse600/timeout.gif
Pagina: 1