Vraag

• kwafo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:25
Hoi Tweakers,

Ik kom er zelf niet uit en word er ook vrij moedeloos van. Eerder in de tweakers podcast werd de S25 edge besproken, met de vraag waarom iemand nu zo'n dunne telefoon zou willen hebben. Nou ik heel graag! Alleen het probleem... Ze zijn helemaal niet dun, met de camera is die bijna dubbel zo dik en is die maar 1mm dunner dan mijn huidige s21 ultra.

Dan zie ik heel veel dunne telefoons, maar dat zijn uitgeklapte foldables... Waarom zou je de dikte uitgeklapt willen weten?

Nu even mijn scenario. Mijn telefoon neem ik altijd mee IN mijn portemonnee, daar past mijn s21 ultra met Urban Armor Gear hoesje net in. Maar dunner zou veel fijner zijn. Ik zoek daarom een vergelijkbare telefoon die dunner is. De S25 ultra zou misschien logisch zijn, maar die is praktisch even dik als de s21 ultra als je de camera bult meeneemt. Daarnaast is een dunne telefoon fijn in je kontzak of in je zak van je overhemd, steekt er niet zo'n bult uit.

Hoe dan ook, wat mij betreft genoeg redenen voor een dunne telefoon en ik vind het ook jammer dat er niet meer dunne telefoons gemaakt werden zoals 10 jaar terug.

Maar misschien weet iemand een aantal telefoons die ik over het hoofd zie die veel dunner zijn.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Dunne mobiele telefoon (idealiter dual (e-)sim)

Wat is je budget?
Budget is niet oneindig, maar voor een goede telefoon wil ik de euro's ook wel neerleggen, mijn s21 ultra doet het ook nog steeds prima, was destijds prijzig maar de enige reden waarom ik een nieuwe zoek is omdat er straks geen veiligheidsupdates meer op komen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, mailen, appen, android auto, podcasts luisteren, muziek luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
S25 edge, apple is geen optie

Welke vragen heb je hier nog over?
Weet iemand een aantal telefoons die ik over het hoofd zie die veel dunner zijn.

Beste antwoord (via kwafo op 02-12-2025 15:31)

In de Tweakers review geven ze inderdaad ook de 10,2 mm als maximale dikte aan voor de S25 Edge, met 11,4 mm dikte bij de iPhone Air.

review: Apple iPhone Air - Dit lever je in om de dunste te hebben

Heel realistisch, je gaat niet dunner uit zijn, en je leest in het nieuws ook dat deze Edge en Air telefoons niet heel goed verkopen en volgend jaar geen opvolgers meer gaan krijgen.

Gezien camera niet het belangrijkste lijkt te zijn voor jou zou ik als volgende telefoon even op de S26+/Ultra wachten en die afzetten tegen de S25+/Ultra. I noem de + er bewust bij omdat die mogelijk net dunner zullen zijn door een iets mindere zoom optie erop wat de camera bobbel beperken kan. Sowieso zonder de camera is de S25+ dunner dan de S25 Ultra. Ik weet alleen niet of er ook een website is die ze met camera bobbel gemeten heeft. In het ergste geval neem je zelf een meet apparaat mee en gaat in de winkel kijken?

Alle reacties

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-12 15:56
De S21 Ultra is 8.9mm dik en de S25 Edge is 5.8mm dik. Als je dan de camera bump meetelt, dan is de S21 Ultra ongeveer 11mm en de S25 Edge ongeveer 7.5mm
Hij is dus daadwerkelijk wel een stukje dunner.

Ik heb in de afgelopen jaren bijna / geen telefoons gezien die niet een camera bump hebben. Deze moet je dus helaas wel meetellen.

Enigste telefoons die ik mij kan bedenken zijn de Oppo Find X8 en de iPhone 17 Air.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

• kwafo
Dit is wat ik lees en zie op de website van Galaxus, 10,21 mm en ook als ik op de foto's bekijk geloof ik niet dat er maar 2,5 mm bijkomt met de camera bult.

https://www.galaxus.nl/nl...otocamera-ontbreekt-38240

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfnbpbxnN2rmB32mU4oMJPHRDzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Ne8KE1g6KuCsvC7meDG7h1D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
In de Tweakers review geven ze inderdaad ook de 10,2 mm als maximale dikte aan voor de S25 Edge, met 11,4 mm dikte bij de iPhone Air.

review: Apple iPhone Air - Dit lever je in om de dunste te hebben

Heel realistisch, je gaat niet dunner uit zijn, en je leest in het nieuws ook dat deze Edge en Air telefoons niet heel goed verkopen en volgend jaar geen opvolgers meer gaan krijgen.

Gezien camera niet het belangrijkste lijkt te zijn voor jou zou ik als volgende telefoon even op de S26+/Ultra wachten en die afzetten tegen de S25+/Ultra. I noem de + er bewust bij omdat die mogelijk net dunner zullen zijn door een iets mindere zoom optie erop wat de camera bobbel beperken kan. Sowieso zonder de camera is de S25+ dunner dan de S25 Ultra. Ik weet alleen niet of er ook een website is die ze met camera bobbel gemeten heeft. In het ergste geval neem je zelf een meet apparaat mee en gaat in de winkel kijken?

• kwafo
Dankjewel swhnld, dan heb ik met de edge misschien wel het prijsvoordeel, die is nu gekelderd omdat niemand hem wil :-p

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05:51
Motorola Edge 70 is ook nog een mogelijkheid
Pagina: 1