Is het Dragonfly-depot in Friesland een zwart gat geworden?

Pagina: 1
Acties:

• vrow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:39
Ik heb nu zes pakketjes onderweg van Amazon met Dragonfly, ze blijven allemaal hangen op 'onderweg naar depot', sommige al bijna twee weken, andere wat korter maar allemaal al meerdere dagen.

De klantenservice van DragonFly is heel aardig, maar heeft geen flauw idee wat er gebeurt. Het warehouse, zoals zij het depot noemen, reageert nergens op.

De klantenservice van Amazon vindt het heel vervelend en vergoedt alle pakketten, maar ondertussen zijn er artikelen niet meer op voorraad en is het voor Sinterklaas allemaal niet meer binnen nu.

Ik weet dat de ervaringen met Dragonfly niet zo best zijn en dat pakketten soms overal en ergens worden achtergelaten en dergelijke. Maar nu komt geen enkel pakket meer aan op het depot en wordt er geen enkele bezorgpoging meer gedaan. Dat is toch weer een andere orde. Dus vandaar mijn vraag:

Ik woon zelf in Sneek. Zijn er meer mensen met problemen in (Zuid-)Friesland? Het lijkt er namelijk op alsof het hele depot niet meer bestaat. Alle pakketten die richting dat depot gaan, verdwijnen in een zwart gat, zo lijkt het.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

.... en ik dacht dat het dumpen van pakketten in de tuin (en daar fotobewijs van gemaild krijgen, handig voor refund) al erg genoeg was. Het enige dat ik je kan aanraden is bij de bezorginstructies in het Engels erbij zetten dat pakketten niet met Dragonfly verstuurd mogen worden en hopen dat Amazon dit voor het versturen leest en daar wat mee doet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Raven schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:39:
.... en ik dacht dat het dumpen van pakketten in de tuin (en daar fotobewijs van gemaild krijgen, handig voor refund) al erg genoeg was. Het enige dat ik je kan aanraden is bij de bezorginstructies in het Engels erbij zetten dat pakketten niet met Dragonfly verstuurd mogen worden en hopen dat Amazon dit voor het versturen leest en daar wat mee doet.
Allemaal geautomatiseerd voor zo groot mogelijk efficientie/kostenbesparing, daar kijkt echt geen mens of systeem naar voor het verscheept wordt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Raven schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:39:
Het enige dat ik je kan aanraden is bij de bezorginstructies in het Engels erbij zetten dat pakketten niet met Dragonfly verstuurd mogen worden en hopen dat Amazon dit voor het versturen leest en daar wat mee doet.
Bezorginstructies bij amazon?
Hoe dan?

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BTW: sinds deze week komen Amazon zendingen ineens weer met DHL (gelukkig wel).

Mooie Plaatjes   

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ehtweak schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:47:
[...]

Bezorginstructies bij amazon?
Hoe dan?
offtopic:
https://www.amazon.nl/a/addresses -> onder je adres staat de link "Add delivery instructions " -> "Add more instructions" -> "Do we need additional instructions to deliver to this address?" -> daar heb ik "Do NOT use Dragonfly" staan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De reviews op reddit zijn iig 'lovend' ;)
https://www.reddit.com/r/...bedankt_amazon_dragonfly/

Hoop dat ze daar snel mee stoppen inderdaad.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 02-12-2025 17:59 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12 09:52
De diepe zucht van de Amazon-helpdeskmedewerker toen ik Dragonfly noemde, deed genoeg vermoeden.
Ik begreep van hem dat het niet mogelijk is een voorkeurspakketdienst af te geven, dus het blijft een verrassing.

dot.blaat

• vrow
Nadat ik gisterochtend dus nogmaals gebeld had en een goed gesprek gehad heb met de klantenservice, kwamen er gistermiddag opeens toch 3 pakketjes, waarvan de langste dus (ruim) 2 weken onderweg geweest is en de rest wat korter, maar ook aan de langere kant.
Er moeten nog een aantal komen...

Overigens, er gaat ook veel wel goed bij DragonFly. Hun trackingnummers zijn opvolgend (!) dus je kunt er zo even doorheen bladeren hoe laat alles zo'n beetje bezorgd wordt :-)

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12 11:40
vrow schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:20:
Nadat ik gisterochtend dus nogmaals gebeld had en een goed gesprek gehad heb met de klantenservice, kwamen er gistermiddag opeens toch 3 pakketjes, waarvan de langste dus (ruim) 2 weken onderweg geweest is en de rest wat korter, maar ook aan de langere kant.
Er moeten nog een aantal komen...

Overigens, er gaat ook veel wel goed bij DragonFly. Hun trackingnummers zijn opvolgend (!) dus je kunt er zo even doorheen bladeren hoe laat alles zo'n beetje bezorgd wordt :-)
Zie je dan ook de adressen van die ontvangers?

• vrow
rnark schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:27:
[...]

Zie je dan ook de adressen van die ontvangers?
Nee, geen postcodes of adressen.
Alleen alle overige tracking-info, dus je algemene statistieken over hun bezorgsnelheid kunnen we maken :-)

• Redfloor
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:13
Raven schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:57:
daar heb ik "Do NOT use Dragonfly" staan.
[/quote]

Hier kan je de instructies voor de bezorger plaatsen (zoals 'zet het maar om de hoek als we er niet zijn'). Ze worden dus uitsluitend gelezen door de bezorger. Lijkt mij dan...

[ Voor 15% gewijzigd door Redfloor op 03-12-2025 15:31 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38
Hier ook maar even mijn ervaring posten met Dragonfly. Die is aardig beroerd. Heb nu al 4 pakketten die onderweg zijn, de langste is nu al ruim 4 weken onderweg. Klachten via de website worden niet beantwoord en de telefonische klachtenservice zegt via een bandje dat ze niet via deze weg aanspreekbaar zijn.

Alle mediakanalen staan dicht door de vele klachten die er op gedeponeerd worden. Amazon blijft toch nog stug sommige pakketten via dit kansloos bedrijf versturen. Hopelijk blijft de rest van Nederland ver weg van deze vervoerder !

-

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12 13:53
Het depot in Friesland is in elk geval niet het enige zwarte gat bij Dragonfly: 2 van de 2 pakketjes die via Dragonfly bezorgd zouden moeten worden, zijn onderweg. Volgens Amazon zijn ze in Wijchen, volgens Dragonfly hebben ze Waddinxveen verlaten (alleen in de EN-versie, de NL-versie rept over "ons regionale depot".
Een ervan is sinds 22/11 onderweg (ze hebben de datum bij hun track and trace ook een paar keer aangepast, dat vind ik bepaald niet vertrouwenwekkend).
De andere sinds 1/12.
vrow schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:20:
Goed te lezen!

Ik heb geen zin om een poging te doen om te bellen (heb mijn geld al terug van Amazon voor het oudste pakketje en het nieuwste pakketje is maar € 4; dit was onderdeel van een grotere bestelling, waarvan het grootste deel al weer bezorgd is, door DHL _/-\o_ ), maar er is dus blijkbaar nog een kans dat mijn pakketjes alsnog komen! :+

• vrow
Ik had inderdaad het geld van het oudste pakket ook al terug en dat op vrijdag om 17 uur opnieuw besteld. Zaterdag was er rond 14 uur al met de DHL..

En uiteindelijk kwam toch nog het pakket met Dragonfly. Dus die hebben we retour aangemeld bij Amazon. Ik heb inmiddels een slak met een koets bereid gevonden om de retourzending uit te voeren :-)
Pagina: 1