• Azicre
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:30
Ik was (zoals velen onder ons) laatst op zoek naar een setje DDR5 van 32GB en hield mijn hart al vast want ik had het nieuws van de hoge prijzen al gehoord. Toen ik op Pricewatch ging kijken zag ik dat via Amazon nog steeds DDR5 voor lage prijzen word aangeboden. Vaak 1/4 tot 1/5 van wat andere webshops ervoor vragen. Heeft iemand een theorie over wat hier gaande is? Ik vertrouw het namelijk niet echt. Heeft iemand recent DDR5 besteld via Amazon? Zo ja, hoe was je ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCEERlMivK7T3rJTCLSPgOyHmpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1hztPhF19CZWKAUhSB9Ep9YQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/354OlkpGADxKj7TowZgcE0XVWCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/47QgcgiO1kOSbdNNckQuFEjF.png?f=fotoalbum_large

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hier met link: uitvoering: Kingston ValueRAM KVR64A52BS8-32

Maar het rode icoontje bij levertijd is het relevante hier. Die staat bij Amazon op 12 juni... Zelfs als hij niet gecancelled wordt voor die tijd (wat een grote kans is als de prijs niet naarbeneden gaat voor dan), dan is dat nog steeds niet waar jij op zat te wachten.

• Azicre
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:30
Sissors schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:04:

Maar het rode icoontje bij levertijd is het relevante hier. Die staat bij Amazon op 12 juni...
Ah ik zie het inderdaad. Je hebt gelijk. Helemaal gemist.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:24
Grappig is dit, als je zoekt op DDR5 op Amazon krijg je bij alle normale DIMM's te zien dat de gratis leverdatum 12 juni is.
SODIMM gaat wel sneller

• dopNL
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:23
13 November, ik weet niet of dit recentelijk genoeg is voor je, heb ik de volgende set besteld
uitvoering: Lexar Ares RGB 2nd Gen LD5U16G60C26BR-RGD
Netjes geleverd en draait inmiddels als een zonnetje.

Amazon heeft zeker niet de voorkeur bij mij, maar op dat moment was de veel verkochte Fury Beast 6000 C30 al boven de 200 euro bij de grote spelers. Deze Lexar C26! set was toen 171,00.

Ook heb ik in oktober afgelopen maand nog een setje DDR4 besteld
uitvoering: Patriot Viper 3 PV316G160C9K
Ook bij Amazon (marketplace), Patriot Memory's officiele kanaal.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:41
Ik heb recent (11-11) een setje gekocht, CT2K32G56C46S5, voor een niet gestegen prijs en het is geleverd.
Het is alleen niet compatibel met mijn laptop :( . Het is wel goed, andere laptop gebruikt om dat te checken.

Het was sold by amazon, ik gok dat de prijsverhogingen niet overal zo snel indexeren.
Inmiddels staat het op "Usually dispatched within 6 to 7 months".

• fugalism
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-12 16:07
Deze staat ook voor 6-7 maanden, de mijne staat op 13 juni.
https://www.amazon.nl/dp/...TJDSFSD&linkCode=asn&th=1
Heb geen haast met upgraden maar dit is wel heel lang. :-(

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:04:

Maar het rode icoontje bij levertijd is het relevante hier. Die staat bij Amazon op 12 juni... Zelfs als hij niet gecancelled wordt voor die tijd (wat een grote kans is als de prijs niet naarbeneden gaat voor dan), dan is dat nog steeds niet waar jij op zat te wachten.
Ik heb vorig jaar een setje gekocht met levertijd van 6 maanden. Deze werd na een week of 3 a 4 al geleverd. Dit is me al wel vaker overkomen. Producten op Amazon met hele lange bezorgtijd worden doorgaans veel eerder geleverd dan geadverteerd :) Om de paar dagen schoof de verwachte bezorgtijd op een stuk naar voren. Het is natuurlijk geen garantie, maar je kan het gewoon bestellen en anders na 3 a 4 weken weer annuleren.
Pagina: 1