Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
echo "From Backupscript">>/var/mail/<user>;cat /tmp/<logfile> >>/var/mail/<user>
Tis de dirty manier, maar het werkt wel.
Netter is:
mail <user> <</tmp/<logfile>
Tis de dirty manier, maar het werkt wel.
Netter is:
mail <user> <</tmp/<logfile>
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
man mutt
echo blaat | mutt -s subject -a attachment dodo@blaat.com
echo blaat | mutt -s subject -a attachment dodo@blaat.com
Jah... waarom zou dat nou zijn...Op woensdag 19 september 2001 14:18 schreef Rembrand20 het volgende:
Hallo,
Ik heb een probleempie.
< knip >
en snel nog een vraagje
als ik een tar -zcf /home/downloads.tar.gz /home/downloads
uitvoer krijg ik de volgende melding wie weet hoe ik dat kan oplossen
tar: Removing leading `/' from member names
Al vast bedankt
Rembrand
Kee, stel je bent root op je systeem en je krijgt een tarretje van iemand met eoa leuk proggeltje in source vorm. Or so they claim... want eigenlijk zit er een binary genaamd "bash" in die in het absolute pad "/usr/bin" wordt uitgepakt, en omdat je de -v optie was vergeten mee te geven bij het uitpakken zie je dat ook nog es niet.
Om die reden stript tar dus standaard alle slashes aan het begin van het pad eraf, zodat alle paden dus relatief ten opzichte van de directory waarin je em uitpakt worden. Is overigens wel te overriden dacht ik, zie man page. Moraal van dit verhaal: doe altijd eerst een tar -tvzf bladiebla.tar.gz als je als root een tar.gz gaat uitpakken.