[Ervaringen / Discussie] Fiber.nl glasvezel internet

Pagina: 1
Acties:

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 14:36

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Ik zag dat de eerdere discussie gesloten was, vandaar een nieuwe topic.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de diensten van Fiber.nl . Ze bieden glasvezel abonnementen aan, en TV via Canal+.

Op het moment van schrijven krijg je een aanzienlijk betere deal dan Odido biedt, namelijk:
(na actie)
1Gbit Up/Down glasvezel, bij 2 jarig contract gratis upgrade naar 10Gbit
Canal+ tv via app
Fritzbox modem
€59,95 na actie. Eerste 4 maanden €25.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KliWi8RNRzrG75zzNBPziisZIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1yiQumzylCfYKrrHxBedhh36.png?f=fotoalbum_large

Ik vind dit bijna te mooi om waard te zijn, maar ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Misschien kunnen we de topic algemeen maken?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Een vriend van mij neemt al een aantal jaar internet only van Fiber.nl af (glasvezel Helmond netwerk)

Over TV kan ik weinig zeggen. Maar internet (1Gbit). Heeft sinds kort inflatie correctie gekregen de 5 jaren daarvoor niet.

Internet is prima 2 storingen meegemaakt in 5 jaar.
dec 2024, juni 2025.
1 van die 2 was begin van de storing fiber.nl website offline dus info over de storing was er niet te vinden.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
RobbyTown schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:44:
Een vriend van mij neemt al een aantal jaar internet only van Fiber.nl af (glasvezel Helmond netwerk)

Over TV kan ik weinig zeggen. Maar internet (1Gbit). Heeft sinds kort inflatie correctie gekregen de 5 jaren daarvoor niet.

Internet is prima 2 storingen meegemaakt in 5 jaar.
dec 2024, juni 2025.
1 van die 2 was begin van de storing fiber.nl website offline dus info over de storing was er niet te vinden.
Ik ben erg benieuwd. Zojuist toch maar besteld om eens te kijken. En ze zijn blijvend goedkoper dan Odido.

• m1cr0n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-02 21:03
Ben je al over en kan je everingen delen?

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
m1cr0n schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:20:
Ben je al over en kan je everingen delen?
Momenteel niet eerlijk gezegd. Het contact met fiber loopt enorm moeizaam. Begin december aangevraagd en ze geven aan op ODF te wachten op gereed melding van de glasvezel verbinding, terwijl ik deze al dik een jaar heb, maar dan via Odido gebruik. ODF geeft zelf aan mij ook aan dat de lijn vrij is om over te nemen.

Heb inmiddels al wat telefoontjes gepleegd maar er lijkt weinig schot in te zitten.

Kortom, telefonisch zijn ze erg behulpzaam, maar erg ver kom ik niet met ze.

• raxxer
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-02 17:39
Welke belichter(s) gebruikt Fiber?

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Kleine update van mij. Ik ben na anderhalve maand aan het lijntje gehouden worden door Fiber gestopt met ze en heb mijn bestelling geannuleerd.

Ik kreeg na een maand na mijn bestelling niets te horen, dus heb tussentijds 5 keer gebeld voor informatie, en er zouden 3 terugbelafspraken komen en 1 afspraak voor een monteur, maar geen enkele van de afspraken zijn ze nagekomen. En wanneer je ze belt hebben ze elke keer geen informatie over de levering, of waar ze op wachten of het fout gaat. Tussentijds ook ODF gesproken en die geven aan dat Fiber gewoon direct had kunnen leveren bij mij.

Daarom heb ik na anderhalve maand mijn bestelling stop gezet.

Erg jammer hun manier van handelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Luchtbakker op 25-01-2026 18:12 ]

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dat is balen. Als ik op je PC kijk (via V&A achterhaald) lijkt via ODF website kijk is alleen Fiber en Odido als keuze beschikbaar? Nogal mager. Trined, Freedom, Glasnet, SNLR had ik er toch ook wel op verwacht.

Ik zelf zit bij Glasnet zijn ook actief op ODF netwerk alleen niet op jou PC zo lijkt het. Je zou ze kunnen mailen als ze daar binnen in de lucht komen?

Aangezien Fiber dus niet lukt. Is voor nu dus Odido als enige partij voor Glasvezel?

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
@RobbyTown Klopt, momenteel is enkel Odido beschikbaar, en ik heb ze al ruim een jaar gelukkig. De reden waarom ik naar Fiber wilde is vanwege een vast IPv4 adres, en ze hebben IPv6, wat Odido in beide gevallen niet doet.

Fiber gaf bij het afmelden wel aan dat ze mogelijk in April wel kunnen leveren (dan kunnen ze ineens wel concreet zijn?) , dus ik wacht het even af en ga het in April nogmaals eens proberen.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ter informatie. Glasnet heeft ook vast IPv4 en 6. Sinds het nieuwejaar zelfs jaarbetaling omdat ze wel naar klanten luisteren.

Geen idee als Glasnet en de rest dan vanaf april ook daar in de lucht komt. Je zou ze een berichtje kunnen doen als ze wel meer weten of in elk geval wel beter reageren dan Fiber.

[ Voor 33% gewijzigd door RobbyTown op 25-01-2026 21:53 ]

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
RobbyTown schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:51:
Ter informatie. Glasnet heeft ook vast IPv4 en 6. Sinds het nieuwejaar zelfs jaarbetaling omdat ze wel naar klanten luisteren.
Ah, alleen niet beschikbaar bij mij zie ik, helaas.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Of ook binnenkort net als Fiber ineens vertelt aangezien ze wel weten dat er ODF ligt
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Je zou ze een berichtje kunnen doen als ze wel meer weten of in elk geval wel beter reageren dan Fiber. Hoe en wat op jou specifieke adres.

Pagina: 1