WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK

[Ervaringen / Discussie] Fiber.nl glasvezel internet

Pagina: 1
Acties:

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 14:45

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Ik zag dat de eerdere discussie gesloten was, vandaar een nieuwe topic.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de diensten van Fiber.nl . Ze bieden glasvezel abonnementen aan, en TV via Canal+.

Op het moment van schrijven krijg je een aanzienlijk betere deal dan Odido biedt, namelijk:
(na actie)
1Gbit Up/Down glasvezel, bij 2 jarig contract gratis upgrade naar 10Gbit
Canal+ tv via app
Fritzbox modem
€59,95 na actie. Eerste 4 maanden €25.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KliWi8RNRzrG75zzNBPziisZIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1yiQumzylCfYKrrHxBedhh36.png?f=fotoalbum_large

Ik vind dit bijna te mooi om waard te zijn, maar ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Misschien kunnen we de topic algemeen maken?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Een vriend van mij neemt al een aantal jaar internet only van Fiber.nl af (glasvezel Helmond netwerk)

Over TV kan ik weinig zeggen. Maar internet (1Gbit). Heeft sinds kort inflatie correctie gekregen de 5 jaren daarvoor niet.

Internet is prima 2 storingen meegemaakt in 5 jaar.
dec 2024, juni 2025.
1 van die 2 was begin van de storing fiber.nl website offline dus info over de storing was er niet te vinden.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
RobbyTown schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:44:
Een vriend van mij neemt al een aantal jaar internet only van Fiber.nl af (glasvezel Helmond netwerk)

Over TV kan ik weinig zeggen. Maar internet (1Gbit). Heeft sinds kort inflatie correctie gekregen de 5 jaren daarvoor niet.

Internet is prima 2 storingen meegemaakt in 5 jaar.
dec 2024, juni 2025.
1 van die 2 was begin van de storing fiber.nl website offline dus info over de storing was er niet te vinden.
Ik ben erg benieuwd. Zojuist toch maar besteld om eens te kijken. En ze zijn blijvend goedkoper dan Odido.

• m1cr0n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 22:58
Ben je al over en kan je everingen delen?

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
m1cr0n schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:20:
Ben je al over en kan je everingen delen?
Momenteel niet eerlijk gezegd. Het contact met fiber loopt enorm moeizaam. Begin december aangevraagd en ze geven aan op ODF te wachten op gereed melding van de glasvezel verbinding, terwijl ik deze al dik een jaar heb, maar dan via Odido gebruik. ODF geeft zelf aan mij ook aan dat de lijn vrij is om over te nemen.

Heb inmiddels al wat telefoontjes gepleegd maar er lijkt weinig schot in te zitten.

Kortom, telefonisch zijn ze erg behulpzaam, maar erg ver kom ik niet met ze.

• raxxer
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-02 17:39
Welke belichter(s) gebruikt Fiber?

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Kleine update van mij. Ik ben na anderhalve maand aan het lijntje gehouden worden door Fiber gestopt met ze en heb mijn bestelling geannuleerd.

Ik kreeg na een maand na mijn bestelling niets te horen, dus heb tussentijds 5 keer gebeld voor informatie, en er zouden 3 terugbelafspraken komen en 1 afspraak voor een monteur, maar geen enkele van de afspraken zijn ze nagekomen. En wanneer je ze belt hebben ze elke keer geen informatie over de levering, of waar ze op wachten of het fout gaat. Tussentijds ook ODF gesproken en die geven aan dat Fiber gewoon direct had kunnen leveren bij mij.

Daarom heb ik na anderhalve maand mijn bestelling stop gezet.

Erg jammer hun manier van handelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Luchtbakker op 25-01-2026 18:12 ]

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dat is balen. Als ik op je PC kijk (via V&A achterhaald) lijkt via ODF website kijk is alleen Fiber en Odido als keuze beschikbaar? Nogal mager. Trined, Freedom, Glasnet, SNLR had ik er toch ook wel op verwacht.

Ik zelf zit bij Glasnet zijn ook actief op ODF netwerk alleen niet op jou PC zo lijkt het. Je zou ze kunnen mailen als ze daar binnen in de lucht komen?

Aangezien Fiber dus niet lukt. Is voor nu dus Odido als enige partij voor Glasvezel?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
@RobbyTown Klopt, momenteel is enkel Odido beschikbaar, en ik heb ze al ruim een jaar gelukkig. De reden waarom ik naar Fiber wilde is vanwege een vast IPv4 adres, en ze hebben IPv6, wat Odido in beide gevallen niet doet.

Fiber gaf bij het afmelden wel aan dat ze mogelijk in April wel kunnen leveren (dan kunnen ze ineens wel concreet zijn?) , dus ik wacht het even af en ga het in April nogmaals eens proberen.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ter informatie. Glasnet heeft ook vast IPv4 en 6. Sinds het nieuwejaar zelfs jaarbetaling omdat ze wel naar klanten luisteren.

Geen idee als Glasnet en de rest dan vanaf april ook daar in de lucht komt. Je zou ze een berichtje kunnen doen als ze wel meer weten of in elk geval wel beter reageren dan Fiber.

[ Voor 33% gewijzigd door RobbyTown op 25-01-2026 21:53 ]

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
RobbyTown schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:51:
Ter informatie. Glasnet heeft ook vast IPv4 en 6. Sinds het nieuwejaar zelfs jaarbetaling omdat ze wel naar klanten luisteren.
Ah, alleen niet beschikbaar bij mij zie ik, helaas.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Of ook binnenkort net als Fiber ineens vertelt aangezien ze wel weten dat er ODF ligt
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Je zou ze een berichtje kunnen doen als ze wel meer weten of in elk geval wel beter reageren dan Fiber. Hoe en wat op jou specifieke adres.

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 21:18
Ik zou ook graag willen overstappen. Alleen de reviews over het bedrijf stellen me niet gerust.

Misschien even wachten tot de service is verbeterd.

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 00:53
Ik zag dat ze 10gbit aanbieden voor minder dan 50 euro per maand maar ik kan geen ervaringen vinden over wat voor apparatuur je kunt gebruiken. Ik zou graag mijn unifi fiber router gebruiken met een glas module zonder een ISP router/modem/converter.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
MMaster23 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:14:
Ik zag dat ze 10gbit aanbieden voor minder dan 50 euro per maand maar ik kan geen ervaringen vinden over wat voor apparatuur je kunt gebruiken. Ik zou graag mijn unifi fiber router gebruiken met een glas module zonder een ISP router/modem/converter.
Op hun website adverteren ze de Fritxbox, type was dacht ik de 4690. Dus op zich zit dat wel goed. Ik heb ook een Unifi Fiber dus zou dat ook graag willen. Maar als ik de servicedesk zo mag beoordelen denk ik niet dat ze je kunnen helpen hoe je die moet instellen. Als je het woord VLAN al roept krijg je vermoed ik al vragende ogen door je telefoon heen :P

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 00:53
Luchtbakker schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:16:
[...]

Op hun website adverteren ze de Fritxbox, type was dacht ik de 4690. Dus op zich zit dat wel goed. Ik heb ook een Unifi Fiber dus zou dat ook graag willen. Maar als ik de servicedesk zo mag beoordelen denk ik niet dat ze je kunnen helpen hoe je die moet instellen. Als je het woord VLAN al roept krijg je vermoed ik al vragende ogen door je telefoon heen :P
Hmm klinkt als een groot contrast met glasnet dan.

• m1cr0n
Heb in october contact gehad met fiber.nl over welke router/ont ze gebruiken. Zij gaven toen dit aan: "Wij gebruiken voor onze 10gbit lijnen de Huawei Optixstar en8255x6s. Deze beschikt hardwarematig over een bridgemodus, maar dit is softwarematig nog niet compleet. Dit staat wel op de planning bij onze engineers, maar een exacte datum kan ik helaas niet roepen."

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 10:13
Ook ik contact gehad met Fiber.

Ze geven aan dat de huidige modem geleverd kan worden in Bridge mode. "Je krijgt een Fiberbox geleverd. Deze is gebaseerd op de Huawei OptiXstar EN8255X6s. Graag informeren wij u dat de configuratie naar bridge-modus op afstand door onze technische dienst kan worden uitgevoerd".

Ik heb er ook een Cloud Gateway achter hangen, wordt nog een dure grap om de rest van de infrastructuur aan te passen. :)

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Steveedge schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:01:
Ook ik contact gehad met Fiber.

Ze geven aan dat de huidige modem geleverd kan worden in Bridge mode. "Je krijgt een Fiberbox geleverd. Deze is gebaseerd op de Huawei OptiXstar EN8255X6s. Graag informeren wij u dat de configuratie naar bridge-modus op afstand door onze technische dienst kan worden uitgevoerd".

Ik heb er ook een Cloud Gateway achter hangen, wordt nog een dure grap om de rest van de infrastructuur aan te passen. :)
Ik heb opnieuw bij Fiber een abonnement gekozen (2e poging) en dat ging eigenlijk vrij direct wel goed. Ik heb inmiddels het modem in huis. Ze kunnen helaas niet eerder dan de 20e voor de installatie.

Het is inderdaad een Huawei OptiXstar EN8255X6s-8X welke ze in bridgemode kunnen zetten. Maar rechtstreeks op mijn eigen UniFi UCG-Fiber gateway zonder de Huawei ondersteunen ze helaas niet. Ze geven ook geen informatie waarop ik het zelf kan proberen.

Nu kom ik her en der wel informatie tegen hoe iemand het met een Fritzbox werkend heeft gekregen.

Ik twijfel of ik hem in Bridgemode laat zetten of een FSP (FS XGS-ONU-25-20NI of Zaram XGSPON-STICK) koop en ga proberen het via daar werkend te krijgen.

• m1cr0n
Luchtbakker schreef op zondag 3 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Ik heb opnieuw bij Fiber een abonnement gekozen (2e poging) en dat ging eigenlijk vrij direct wel goed. Ik heb inmiddels het modem in huis. Ze kunnen helaas niet eerder dan de 20e voor de installatie.

Het is inderdaad een Huawei OptiXstar EN8255X6s-8X welke ze in bridgemode kunnen zetten. Maar rechtstreeks op mijn eigen UniFi UCG-Fiber gateway zonder de Huawei ondersteunen ze helaas niet. Ze geven ook geen informatie waarop ik het zelf kan proberen.

Nu kom ik her en der wel informatie tegen hoe iemand het met een Fritzbox werkend heeft gekregen.

Ik twijfel of ik hem in Bridgemode laat zetten of een FSP (FS XGS-ONU-25-20NI of Zaram XGSPON-STICK) koop en ga proberen het via daar werkend te krijgen.
Ik ben benieuwd naar je ervaring als het is opgeleverd!

• Steveedge
Luchtbakker schreef op zondag 3 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Ik moet zeggen dat ik vooralsnog zeer tevreden ben. Inderdaad via de modem aangesloten op de Fiber en haal daar snelheden van rond de 6Gbps. Niet de 10 waar ze mee adverteren, maar dat kan ook aan de interne snelheidscheck van de Fiber liggen. Daarachter ligt (nog) een Deco-netwerk met max snelheden van 2,5Gbps, dus heb er geen last van.

Ziggo inmiddels opgezegd, dus ga binnenkort ook TV afnemen van Fiber.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Steveedge schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:39:
[...]

Ik moet zeggen dat ik vooralsnog zeer tevreden ben. Inderdaad via de modem aangesloten op de Fiber en haal daar snelheden van rond de 6Gbps. Niet de 10 waar ze mee adverteren, maar dat kan ook aan de interne snelheidscheck van de Fiber liggen. Daarachter ligt (nog) een Deco-netwerk met max snelheden van 2,5Gbps, dus heb er geen last van.

Ziggo inmiddels opgezegd, dus ga binnenkort ook TV afnemen van Fiber.
Netjes! ik ben benieuwd de 20e hoe het bij mij zal zijn. Ik heb geen enkel device (op mijn gateway na) dat 10gbit ondersteunt, maar nodig heb ik het ook niet.

Waar ik nog benieuwd naar was, geeft Fiber nou wel of geen statische IP's? Ooit zag ik het op hun website maar kan het zo snel niet meer vinden.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik doe ook even een duit in het zakje. Hier een iets minder ervaring - de hele oplevering levert me eigenlijk veel te veel werk op.
Na het straatwerk heb ik gebeld met Fiber om te vragen hoe lang er doorgaans zat tussen straatwerk en het plannen van een aansluitmonteur zodat ik het opzeggen van mijn bestaande provider kon timen om dubbele kosten te vermijden. Het antwoord was dat daar genoeg tijd tussen zou zitten voor een maandelijkse opzegtermijn. Enkele dagen later heb ik een mail gehad vanuit Fiber dat er contact met me gezocht zou worden voor het maken van een monteursafspraak maar dit gebeurde niet. Ik heb na twee weken wachten vervolgens zelf maar gebeld. Direct werden er ineens planningsmails gestuurd en kon ik kiezen uit verschillende data twee weken in de toekomst - fijn zo snel, maar dus eigenlijk niet gunstig voor opzegging van bestaande abonnement waar ik aanvankelijk voor gebeld had. Ook waren het planningsblokken van dagdelen dus 08:00-12:00 en van 13:00-17:00. Ik word daar nooit zo blij van, maar soit.

Eergisteren zouden ze komen, maar ze zijn niet geweest. Gebeld met de servicedesk of ik niet zelf kon aansluiten en dat mocht, en was supersimpel. Echter, rood knipperend "LOS"-ledje wat duidt op een probleem met de fiber-aansluiting. Weer gebeld en ze zouden uitzoeken, zou voor 20:00 teruggebeld worden - is niet gebeurd.

De volgende dag, ergo gisteren, krijg ik een sms dat de installatiemonteur helaas vandaag niet langs zou komen. Dit werd snel opgevolgd door een telefoontje van de planningsafdeling met dezelfde mededeling. "Wacht, even stapje terug: jullie zouden volgens mij gisteren langskomen?" -"Oja, dat zie ik nu ook. Ik weet niet waarom dat niet gebeurd is en vandaag kunnen ze ook niet komen". "Nou, de installatie is al gedaan maar er is een probleem met de lijn lijkt het dus stuur maar langs." Dat zou vandaag tussen 08:00-10:00 gebeuren en de beste man kwam om 09:50 aanrijden.

Probleem in de kast: de Fiber-module in de wijkkast is een defect. Nog voordat hij bij mij terug is van zijn bezoek aan de wijkkast komt er een mailtje bij mij binnen dat het nabestellen van de Fiber-module wel twee maanden kan duren en dat ik mijn bestaande abonnement maar dus maar beter even moet verlengen. De goedbedoelde suggestie van de monteur hier om in te pluggen op een andere vrije plek is geen mogelijkheid want die modules zijn van andere providers.
Wat is Fiber voor Mickey Mouse-organisatie? Ik ben wel even boos geworden dat de probleemsituatie zo makkelijk in de schoot van de consument gegooid wordt!

Waarom is er geen reservemateriaal? Hoe hard zijn die twee maanden, of kan het ook ineens langer duren? Moet ik nou op mijn blote knietjes terug naar mijn bestaande provider waar het opzeggesprek eigenlijk niet zo prettig verliep (Fiber: "Ja, je moet ze gewoon even bellen en vragen"), en voor hoeveel tijd moet ik verlengen dan? Wanneer en hoe word ik geïnformeerd over het vervangingsproces zodat ik dit keer wel tijdig een abonnement kan opzeggen, en wie draait er op voor de dubbele kosten? En de hamvraag: waarom wordt dit euvel pas geconstateerd als ik een aanvraag doe én pas nadat ik specifiek om een monteur vraag inzake een rood knipperend lampje nota bene aan mijn kant? Men heeft toch zelf checkprocedures mag ik hopen bij ODF of Fiber om te zien of hun apparatuur werkt of niet?

Er is nog geen bit verstuurd over de lijn maar ik heb al zevenmaal met ze aan de lijn gehangen omwille van issues die er eigenlijk niet zouden moeten zijn. Ik overweeg sterk de boel te laten ontbinden en over te stappen naar de enige andere mogelijke concurrent hier Odido.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
@DUX Ik moet je eerlijk bekennen dat mijn eerste aanmelding in December des tijds ook echt k*t verliep. De helpdesk komt elke keer met verhalen en excuses, en afspraken zoals dat ik teruggebeld zou worden komen ze niet na. ODF zegt dat Fiber kan leveren, Fiber zegt op ODF te wachten.

Dat het nu in Mei ineens gestroomlijnd gaat verbaast me want dat was absoluut niet mijn ervaring toen.

Ik moet helaas een provider hebben met een vast IP en IPv6 want dat levert Odido niet, en helaas levert alleen Fiber op het ODF netwerk, anders was ik niet weg gegaan. De 10gbit gratis upgrade is hun lokkertje. Niemand dat het gebruikt, maar het verkoopt wel lekker.

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:36
Luchtbakker schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:09:
Ik moet helaas een provider hebben met een vast IP en IPv6 want dat levert Odido niet, en helaas levert alleen Fiber op het ODF netwerk, anders was ik niet weg gegaan. De 10gbit gratis upgrade is hun lokkertje. Niemand dat het gebruikt, maar het verkoopt wel lekker.
In welke plaats woon je? Volgens mij moeten er altijd meer providers zijn als Fiber ook beschikbaar is.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
JohDB schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:27:
[...]

In welke plaats woon je? Volgens mij moeten er altijd meer providers zijn als Fiber ook beschikbaar is.
Heemskerk. Maar het enige glasvezel dat ik heb is van ODF en heb dus alleen keuze uit de ODF providers. Reggefiber is wel onderweg dus dan komt KPN er ook nog bij, maar die kent ook geen vast IPv4 en zijn een stuk duurder dan Fiber.

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:36
Luchtbakker schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:28:
[...]

Heemskerk. Maar het enige glasvezel dat ik heb is van ODF en heb dus alleen keuze uit de ODF providers. Reggefiber is wel onderweg dus dan komt KPN er ook nog bij, maar die kent ook geen vast IPv4 en zijn een stuk duurder dan Fiber.
Volgens mij moet je in Heemskerk dan ook Freedom, TriNed en SNLLR kunnen bestellen. De website van ODF is niet altijd actueel met beschikbaarheid.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
JohDB schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:33:
[...]

Volgens mij moet je in Heemskerk dan ook Freedom, TriNed en SNLLR kunnen bestellen. De website van ODF is niet altijd actueel met beschikbaarheid.
Freedom was mij bekend inderdaad, de andere 2 niet. Maar dan kom je wel op het punt: De prijs.

Odido is eigenlijk de goedkoopste oplossing, daarna komt Fiber. SNLLR en TriNed zijn daarna en Freedom is by far het duurste maar ongetwijfeld wel kwalitatief het beste.

Maar het is ook niet een paar euro verschil, maar rustig ~20 euro per maand. Dat vind ik wel fors.

• DUX

DUX

Op moment dat ik bestelde was Fiber bij mij nog de goedkoopste, maar Odido heeft wellicht na die hele datalek-hausse besloten om even water bij de wijn te doen en is nu per maand gewoon een heel tientje goedkoper dan Fiber. Dat is fors. Alleen heb ik geen goed gevoel bij laatstgenoemde. Ik weet van geen gratis Fiber upgrade naar 10Gbit, wat misschien interessant zou zijn ware het niet dat mijn infra daar niet op voorbereid is.

Ik hoop deze week nog bericht te krijgen van Fiber. Eigenlijk wilden ze dat ik eerst ging bellen met Ziggo en dat ze later wel met info kwamen hoe lang het zou gaan duren maar dat slaat nergens op. Laat ze eerst maar een bestelling plaatsen zodat ik naar Ziggo kan stappen met een concreet verzoek voor hoe lang ik wil verlengen. En als ze een tijd noemen die me te lang duurt of ze bellen me helemaal niet meer terug kan ik altijd nog opstappen naar de concurrent.

[ Voor 8% gewijzigd door DUX op 15-05-2026 18:18 ]

• DUX

DUX

Lief dagboek,

Inmiddels zijn er drie werkdagen (en een weekend) gepasseerd en ik ben nog niet teruggebeld door Fiber met informatie hoe lang de bestelling van het nieuwe onderdeel duurt, zodat ik mijn huidige abonnement tijdelijk kan verlengen. Op deze manier snap ik wel dat het twee maanden gaat duren, ja.

Ergo: morgen klim ik maar weer voor de achtste keer de telefoon in voor die club die het kennelijk niet zo heeft met consumenten.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
DUX schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:14:
Lief dagboek,

Inmiddels zijn er drie werkdagen (en een weekend) gepasseerd en ik ben nog niet teruggebeld door Fiber met informatie hoe lang de bestelling van het nieuwe onderdeel duurt, zodat ik mijn huidige abonnement tijdelijk kan verlengen. Op deze manier snap ik wel dat het twee maanden gaat duren, ja.

Ergo: morgen klim ik maar weer voor de achtste keer de telefoon in voor die club die het kennelijk niet zo heeft met consumenten.
Het up-to-date houden is inderdaad echt wel een dingetje bij Fiber. Moet wel bekennen dat het per e-mail allemaal wel een stuk soepeler loopt. En ze reageren doorgaans echt onwijs snel (binnen 2-3 uur). Ik ben daarom maar over gegaan naar deze manier van communicatie. :P

• DUX

DUX

Er staat (waarschijnlijk bewust) geen e-mailadres gecommuniceerd op hun website. Vandaag een dik half uur tevergeefs geprobeerd ze aan de telefoon te krijgen: de eerste keer wordt na tien minuten de hoorn erop gegooid aan hun kant, tweede keer na 25 minuten wachtmuziek nog steeds geen contact.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
DUX schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 18:02:
Er staat (waarschijnlijk bewust) geen e-mailadres gecommuniceerd op hun website. Vandaag een dik half uur tevergeefs geprobeerd ze aan de telefoon te krijgen: de eerste keer wordt na tien minuten de hoorn erop gegooid aan hun kant, tweede keer na 25 minuten wachtmuziek nog steeds geen contact.
Email is gewoon info@fiber.nl. Ik kreeg vandaag om 08:30 nog reactie op mijn mail van gisteravond dus dat gaat prima. Sneller dan de telefoon in ieder geval 😅

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
DUX schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 18:02:
Ik heb vandaag nog even contact gehad met ze (telefonisch) maar wat mij vaker wel opvalt is dat de mensen die je aan de lijn krijgt niet meer zijn dan mensen die tickets voor je aanmaken en kleine administratieve wijzigingen kunnen maken. Andere zaken gaan allemaal via ticket en dus per email.

Ik heb mijn Canal+ gegevens niet ontvangen en wil mijn modem in Bridge modus hebben maar dat kunnen ze telefonisch niet regelen.

Het mailen naar info@fiber.nl is veel sneller naar mijn idee en ook de beste manier om contact met ze te hebben. Tot op heden reageren ze echt wel (binnen kantooruren) binnen 3-4 uurtjes op hun e-mails en vaak veel sneller, dus in dat opzicht gaat het een stuk beter dan bij een Odido.

De snelheden zijn ook bekend. Ik haal Upload strak 8Gbit, Download 4,5Gbit. Ping naar google DNS is 1ms, naar Microsoft DNS 2ms. Dat is niet de 10Gbit dat ze adverteren maar ik heb toch geen devices thuis die sneller dan 2,5Gbit halen dus heel erg vind ik dat niet.

Maar administratief is Fiber wel echt een zooitje. Niets gaat automatisch en goed. Maar per mail zijn ze wel vrij behulpzaam en oplossingsgericht dus dat vind ik dan een groot voordeel. Bij Odido had je telefonisch niets aan ze en per mail kreeg je ook maar halve antwoorden.

Maar eenmaal werkend ziet het er allemaal vrij solide uit. :)

• DUX

DUX

Luchtbakker schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:38:
Ik heb vandaag nog even contact gehad met ze (telefonisch) maar wat mij vaker wel opvalt is dat de mensen die je aan de lijn krijgt niet meer zijn dan mensen die tickets voor je aanmaken en kleine administratieve wijzigingen kunnen maken. Andere zaken gaan allemaal via ticket en dus per email.
Dat snap ik wel, maar ook dan verwacht ik dat ze terugbellen als ik met ze een afspraak maak hierover (tweemaal niet gedaan) of dat ze gewoon de telefoon opnemen als ik bel. Ik zit zelf in die branche en heb een prima beeld van wat het verschil tussen eerstelijnsondersteuning en wat verderop zit. Wat vervolgens de inhoud is van dat terugbelgesprek is dan een tweede stap, maar het dus gaat al eerder mis.
Het mailen naar info@fiber.nl is veel sneller naar mijn idee en ook de beste manier om contact met ze te hebben. Tot op heden reageren ze echt wel (binnen kantooruren) binnen 3-4 uurtjes op hun e-mails en vaak veel sneller, dus in dat opzicht gaat het een stuk beter dan bij een Odido.

[..]

Dat klinkt gelukkig weer positief :)

• Steveedge
Luchtbakker schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:38:
[...]

Ik heb mijn Canal+ gegevens niet ontvangen en wil mijn modem in Bridge modus hebben maar dat kunnen ze telefonisch niet regelen.

De snelheden zijn ook bekend. Ik haal Upload strak 8Gbit, Download 4,5Gbit. Ping naar google DNS is 1ms, naar Microsoft DNS 2ms. Dat is niet de 10Gbit dat ze adverteren maar ik heb toch geen devices thuis die sneller dan 2,5Gbit halen dus heel erg vind ik dat niet.

Maar administratief is Fiber wel echt een zooitje. Niets gaat automatisch en goed. Maar per mail zijn ze wel vrij behulpzaam en oplossingsgericht dus dat vind ik dan een groot voordeel. Bij Odido had je telefonisch niets aan ze en per mail kreeg je ook maar halve antwoorden.

Wil ik graag nog aan toevoegen dat het lijkt alsof de mensen via de mail ook daadwerkelijk verstand van zaken hebben en snel dingen kunnen regelen. Tot nu toe veel meegedacht, dingen snel geregeld en meegedacht. Niets dan lof.

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Steveedge schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:32:
[...]

Wil ik graag nog aan toevoegen dat het lijkt alsof de mensen via de mail ook daadwerkelijk verstand van zaken hebben en snel dingen kunnen regelen. Tot nu toe veel meegedacht, dingen snel geregeld en meegedacht. Niets dan lof.
Mee eens hoor! Gaat per mail inderdaad een heel stuk soepeler (en veelal sneller) dan telefonisch.

• DUX

DUX

Vorige week woensdag een uit-ge-breid telefoongesprek gehad met een medewerker die wederom aangaf "we weten niet hoe lang het gaat duren voordat het onderdeel besteld is en wanneer u aangesloten kan worden". Ik heb mijn ongeloof uitgesproken dat het echt niet kan om als dienstverlenend bedrijf zo naar klanten te communiceren. Je hebt toch SLA's met andere partijen hierover? Alle aangesloten klanten in die kast tasten dus ook in het duister? Op z'n minst verwacht ik dat Fiber een datum heeft voor levering, al ligt die een jaar in de toekomst. Heb me uitgesproken informatie te wensen boven loze beloften, dus als ze dinsdag geen info hebben - bel me dan liever een dag later als je wél info hebt. Dat snapte de meneer en hij drukte me op het hart dit uit te gaan zoeken en zouden nogmaals spreken een week later woensdag.

Fast forward naar gisteren: totaal nieuw figuur aan de lijn en "we weten niet wanneer het onderdeel binnenkomt" en hij wist niet van gespreksdetails een week eerder. Ik ben boos geworden wederom het verhaal afgestoken. Hoe kun je na drie weken nog steeds geen inkoopinformatie hebben? Toen vroeg de beste man zelfs aan mij welk onderdeel er kapot zou zijn. WEET IK VEEL DAT IS JULLIE WERK. Hij zou dezelfde dag nog terugbellen > "ik wil info geen loze terugbelafspraken" > Ok dan bellen we u donderdag tussen 11 en 12. Je raadt het al, ben niet gebeld.

Wat een verschrikkelijke amateurs. Heb mail gestuurd naar info dat ik vandaag nog een manager wil spreken over de situatie.

[ Voor 7% gewijzigd door DUX op 28-05-2026 13:06 ]

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
@DUX ik snap je frustratie alleen wat probeer je nu nog te bereiken met ze? Ik zou zeggen dat het beëindigen van het contract het beste is en gewoon verder zoeken naar een andere partij.

Ik ben overigens nog steeds tevreden met ze al blijft mailcontact nog steeds het beste. Telefonisch is wisselend.

• DUX

DUX

Mijn verzoek voor contact met een manager loopt tot en met vandaag. Ze zijn open tot 20:00 dus er is nog een uur, maar ik beeld mij geen illusies in. De meeste managers zorgen wel dat ze gewoon om 17:00 thuis zijn dus er gaat vandaag niks meer gebeuren. Morgen stuur ik ze een foto van de modem in de vuilnisbak met de mededeling dat ze die bij me kunnen ophalen totdat ik de zak ververs, en dat ze mijn aanvraag mogen annuleren.

Mijn wens naar hen toe is gewoon simpelweg antwoord op de vragen: "is het onderdeel besteld" en "wat is de verwachte installatietijd (dat is wat anders dan levertijd)". Ik probeer dat al drie weken voor elkaar te krijgen. Vanuit die informatie kan ik zelf besluiten iets anders te zoeken en/of contact te zoeken met mijn vorige provider om een concreet verlengingsverzoek te doen. Ik ga daar niet zomaar verlengen zonder dat Fiber mij schriftelijk heeft aangegeven hoe lang het nog gaat duren en wie er in staat voor die kosten.

Mijn berichten aan dit topic lezen misschien als zure dagboekverslagen maar ik wil mijn mede-tweakers waarschuwen voor situaties waar je kennelijk vrij makkelijk in beland als klant bij Fiber. Ik vind dat jij, @Luchtbakker, ook behoorlijk makkelijk doet over het feit dat het telefonisch ook bij jou knudde ging. Vind je dat normaal voor contact met een provider of voor een andere dienst waar je flink voor betaald iedere maand? Ik niet namelijk. Dat communiceren via (een niet publiekelijk gecommuniceerd) e-mailadres beter gaat is kennelijk ook geen garantie.

Wanneer alles goed gaat is het makkelijk praten. Maar wat nou als je een probleem hebt? Het problematische contact en de lakse houding zijn misschien ook tekenend voor wat je zelf zou kunnen gaan ervaren wanneer je hulp nodig hebt omdat je lijn eruit ligt. Nou succes allemaal: je krijgt ze moeilijk te pakken of je bent sterk afhankelijk van wie er je ticket oppakt, ze weten wellicht niet wanneer het opgelost is, en proactief communiceren of terugkomen op belafspraken doen ze niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 28-05-2026 19:15 ]

Pagina: 1