Redactieblog #19 - Hoe we 'Wi-Fi 7' de Top 2000…

Pagina: 1
Acties:

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Artikel: .geek: Redactieblog #19 - Hoe we 'Wi-Fi 7' de Top 2000 in willen stemmen
Auteur: @arnoudwokke

Ik ben teleurgesteld in deze actie. Het is prima om te experimenteren met AI voor een blog of podcast, maar om actief op te roepen de Top 2000 te beïnvloeden, gaat mij te ver.

Kijk ook eens naar het sentiment in de comments. Is dit waar Tweakers als platform graag heen wil?

Waarom mist de optie in poll om tegen deze "ludieke" actie te stemmen? Een beetje ruimte voor tegengeluid had de redactie gesierd. Dus voeg nog even de optie "Ik stem niet voor AI-slop". toe _/-\o_ ?

Ik hoop dat Radio 2 dit soort inzendingen filtert. Tweakers zou beter moeten weten dan mee te doen aan de 'enshittification' van het internet met AI-slop. Uiteindelijk is het ook jullie boterham.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik vind dit toch wel een flater van formaat. Dat je een grappig AI-liedje maakt, sure, maar om op te roepen dit in de Top 2000 te krijgen schiet bij mij ook wel flink in het verkeerde keelgat.

En dat er geen negatieve optie in de poll opgenomen is, geeft volgens mij ook wel aan dat jullie al hadden verwacht dat niet iedereen hier warm voor zou lopen.

Hopelijk komen jullie tot inkeer en halen jullie zelf de stop (en slop) hieruit...

The devil is in the details.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:50

arnoudwokke

Redacteur
Kijk ook eens naar het sentiment in de comments. Is dit waar Tweakers als platform graag heen wil?
Tweakers is zéker ook een platform voor discussie en dat is precies wat er gebeurt. En terecht, AI-muziek verdient een volwassen discussie en dat is wat ik ook in de reacties zie Is iedereen er voor? Nee, natuurlijk niet. Dat hoeft ook niet. En als heel veel tweakers er níet op stemmen, is ook dat een mooie uitkomst. Want zoveel is duidelijk: niet iedereen wil dit in de Top2000.
Waarom mist de optie in poll om tegen deze "ludieke" actie te stemmen?
Het is geen referendum over het liedje of het stemmen, het is een telling van de stemmen, zodat iedereen kan zien hoeveel stemmen er minimaal zijn uitgebracht op het liedje. Interessant toch? Er staat in het artikel hoeveel stemmen er bij benadering nodig zijn. Radio 2 is weinig transparant hierover, en ik vond het wel bij Tweakers passen om dat juist wél te doen

Wie er tegen is, en dat zijn veel mensen, kan terecht in de reacties. Een optie aan de poll toevoegen dat je het niet wil voegt daar in mijn ogen niks aan toe, want die mensen stemmen dus niet op het liedje
Ik hoop dat Radio 2 dit soort inzendingen filtert.
Ook dat zou een prima uitkomst zijn, mits Radio 2 dat helder en open communiceert en vertelt op grond waarvan precies Want ook dan kunnen we een breder gesprek hebben over wat wij willen en niet willen met AI in muziek, en dat is precies het doel.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

Trek dit artikel terug, dit gaat echt nergens over, en die poll die alleen maar positieve opties heeft. Plank of plaat - beton blijft het.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

Wat en waar was het docktersteam ook alweer? Of moeten we een topic inschieten bij een niet DPG krant om de discussie scherp te stellen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar