Nog 40.000 Belastingdienstwerknemers werken nog niet met…

Pagina: 1
Acties:

• shiggy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:11
Artikel: nieuws: Nog 40.000 Belastingdienstwerknemers werken nog niet met Microsoft 365
Auteur: @TijsZonderH

In het artikel wordt genoemd dat de minister van Financiën, Eelco Heinen, de brief heeft gestuurd. Dat klopt niet, de brief is gestuurd door de staatssecretaris Fiscaliteit, Belastingdienst en Douane, Eugène Heijnen.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-12 12:01
Daarnaast betreft het ook medewerkers van Toeslagen en de douane, die onder dezelfde ICT infrastructuur van de Belastingdienst vallen. Bij de BD zelf werken immers maar 27.000 medewerkers

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:46

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Wauw ik dacht nog: "ik dacht dat het Heinen was en niet Heijnen" en heb er daarna helemaal overheen gekeken, stomme aanname van me! En verwarrend ministerie nu :P Ik heb het aangepast, ook dat het om Toeslagen en de douane gaat, dank beiden!

In het verleden geschreven handtekeningen bieden geen garantie voor de toekomst.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-12 12:01
Ik kan me die verwarring wel voorstellen :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso zou ik willen adviseren even goed het organogram van minfin, belastingdienst en douane door te nemen.
Voorbeeld: https://www.overdedouane....-douane/organogram-douane
Douane is vziw een zelfstandig deel van minfin, net als belastingdienst. De zogenaamde ditectoraten.
Dat er toevallig een staatssecretaris is die over beiden gaat kan, maar zegt niks over de bedrijfsstructuur.
Douane valt niet onder belastingdienst vziw, er is niet voor niks een DG douane en een DG belastingen ;)

Ik ben 23 jaar geleden bij minfin afgestudeerd, maar dat soort structuren veranderen bij de overheid nauwelijks ;)

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 01-12-2025 19:45 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:46

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
The Eagle schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:43:
Sowieso zou ik willen adviseren even goed het organogram van minfin, belastingdienst en douane door te nemen.
Voorbeeld: https://www.overdedouane....-douane/organogram-douane
Douane is vziw een zelfstandig deel van minfin,net als belastingdienst. Dat er toevallig een staatssecretaris is die over beiden gaat kan, maar zegt niks over de bedrijfsstructuur.
Douane valt niet onder belastingdienst vziw.
Ze schrijven zelf: "De Belastingdienst is sinds 2021 bezig met het vervangen van de werkplekken bij de Belastingdienst, Douane en Toeslagen", dus het geldt inderdaad wel voor alle diensten.

Verder totaal onverantwoord om twee bewindspersonen met bijna dezelfde naam erneer te zetten, that's on them :(

In het verleden geschreven handtekeningen bieden geen garantie voor de toekomst.

• shiggy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:11
The Eagle schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:43:
(…)
Ik ben 23 jaar geleden bij minfin afgestudeerd, maar dat soort structuren veranderen bij de overheid nauwelijks ;)
Juist dit is nógal veranderd ;) In 2020 is de ontvlechting van Douane en Toeslagen aangekondigd. Tot dat moment waren zij onderdeel van de Belastingdienst, sindsdien zijn ze zelfstandige DG’s (die op een aantal vlakken nog steeds erg afhankelijk zijn van de Belastingdienst).
Pagina: 1