Hoe oude specificaties op website achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:00
Ik weet niet of het hier helemaal thuishoort maar ik probeer het maar.

Ik heb een geschil met een bedrijf die een bepaald dienst/artikel heeft geleverd (houd het even bewust vaag). Mijn inziens is de fout volledig in hun nadeel alleen er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Nu hebben ze vandaag (vermoedelijk na mijn telefoontje) dit ook 'stiekem' op hun website aangepast. Helaas heb ik geen screenshot van de oude website waarop het fout heeft gestaan.

Is er nog een manier hoe ik dit op de een of andere manier kan achterhalen? Heb al diverse archive sites geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb de site in het verleden ook lokaal opgezocht maar kan niet het 'oude' resultaat terugvinden.

Heb via ontwikkelaarsopties ook de headers gecontroleerd en zie dat de 'if-modified-since' vanmiddag is aangepast voor (onder andere) deze pagina.

Alle reacties

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sites als Wayback Machine etc archiveren alleen populaire sites. Ik denk dus dat het lastig gaat worden.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

njitter schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:03:
Sites als Wayback Machine etc archiveren alleen populaire sites. Ik denk dus dat het lastig gaat worden.
Nou, nee hoor, zelfs een lokale club in mijn omgeving die bijna niemand kent werd ook vrolijk geïndexeerd. Grote kans dat die site van de topicstarter ook meegenomen is in het archief.

De if-modified-since wordt constant aangepast als het via PHP of een andere serverside programmeertaal wordt geladen. Dus enkel als het een statische HTML-pagina hebt kan het betrouwbaar zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 01-12-2025 23:50 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Idd WBM heeft vast wel een of meerdere kopieën. Je kan google cache ook nog proberen maar die is qua deeplinks veel beperkter.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.