Toon posts:

Wonderbaarlijk Duron verhaal

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister bouwde ik een niew systeem en zette mijn duron 900 MHZ ZONDER(!) cooler op de mobo, ik zette de heele bak aan en de lucht begon al te stinken, ik hoorde iets oploeien en er was hete lucht zichtbaar dat uit me kast kwam, na een paar vrienden en winkels te hebben geraadpleegd ziijden zij allemaal dat mijn duron na 2 min aan te hebben gestaan zonder cooler naar de klote was. Ik was zeer bedroefd want ik wist niet dat je perse een cooler nodig had.

In een laatste hoopactie peuterde ik 30 piek vrij en kocht een socketa cooler,

ALLES WERKT PERFECT :P

iedereen is verbaast want hij stond 3x aan ongeveer 2 min, en steeds weer die brandende lucht.

phew, im lucky

En hij is volgens mij niet beschadigd, want ik draai 4 uur lang op.flashpoint met denderende prestaties.

:P :P :P :P
JEEEE

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
You're lucky >:)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

WAATT?! Supergeluksvogel!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

nie stiekem ook een nieuwe duron gekocht >:)
en gefeliciteerd *D

Tweakers Discord

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 14:17 schreef MAD25 het volgende:
WAATT?! Supergeluksvogel!
GEK! :D

Verwijderd

Topicstarter
Het is volgens mij allemaal gelul, gewoon roddeltjes zodat je meteen een nieuwe duron koopt, dat doorbrand gedoe.

Ik had hem echt 2 min aan :P.

En ik ben pas 16 dus 200 piek is Best-Veel :P

Maarja, ik geniet nu van Op flashpoint met weetniethoeveel fps :P
ik heb maar een tnt2 maar alles loopt lekker.

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 14:15 schreef X-ZERO het volgende:Ik was zeer bedroefd want ik wist niet dat je perse een cooler nodig had.
:o Hoezo newbie....
Op woensdag 19 september 2001 14:19 schreef X-ZERO het volgende:
Het is volgens mij allemaal gelul, gewoon roddeltjes zodat je meteen een nieuwe duron koopt, dat doorbrand gedoe.
Het is echt waar, geloof me, ik heb binnen 8 sec. ook 's een Duron 800 naar de klote geholpen (Shim was te hoog |:( ).

Verwijderd

Ow jah!!!
Ik heb nog een Duron 700 liggen waar ik dat zelfde probleem mee had..
perongeluk aangedaan zonder koeler.
Die zal ik zometeen eerst nog es even proberen.

Is er nog iets specifieks dat ik moet doen??
Nog een keer laten draaien zonder koeler of zo??
Want dan heb ik er weer een gratiz Duron bij :-)

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
wel grappig... Ik wist niet dat er een kewler op moest. :)

Geniaal.... lucky boy....

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

n00b! maar wel vette mazzel :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe kom je eigelijk op het idee dat je een AMD Duron ZONDER cooler zou kunnen gebruiken :? :?

Weet je zeker dat het geen Pentium4 is met de automatische terugclock functie? :+

C:\>_

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Eigenlijk belachelijk dat er per se een koeler op moet..
Met die intel pentium 1 en 2 procs (en pre pentium dingen) .. had je helemaal geen koeling nodig...

Moet eigenlijk een voorwaarde zijn dat de proc gewoon blijft doordraaien als de koeler er niet is .. of dood is...

Verwijderd

whoa, helemaal nix?
Geeneens een heatsink?

Nou, die zal ook gelijk wel goed ingeburned zijn -> overklokken :P

Verwijderd

Vaag hoor. Hij hoort morsdood te zijn.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op woensdag 19 september 2001 14:15 schreef X-ZERO het volgende:
Ik was zeer bedroefd want ik wist niet dat je perse een cooler nodig had.
Whoehahah n00b >:)

Alle proemn in n drek

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik een 1200 omdat de koeler heeeeeel iets scheef(omhoog)zat :r

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 16:06 schreef henkleerssen het volgende:
Eigenlijk belachelijk dat er per se een koeler op moet..
Met die intel pentium 1 en 2 procs (en pre pentium dingen) .. had je helemaal geen koeling nodig...

Moet eigenlijk een voorwaarde zijn dat de proc gewoon blijft doordraaien als de koeler er niet is .. of dood is...
jah tuurlijk, daarom leverde intel al met de 486/dx2 al actieve koeling. Compaq is zo ongeveer de enige OEM die het tot de en met de p2-300 uithield met alleen passieve koeling, maar dat gebeurde met hele grote heatsinks.

Als je nu nog een nieuwe cpu wildt zonder enige vorm van koeling dan zul je een crusoe(vast een typo) proc moeten hebben die heben een vermogen onder de 1 Watt dat nog wel.

Verwijderd

Ik heb een pIII-450 ZONDER fan draaien, en de heatsink is ook niet speciaal groot ofzo...

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 16:47 schreef The Rapier het volgende:

Als je nu nog een nieuwe cpu wildt zonder enige vorm van koeling dan zul je een crusoe(vast een typo) proc moeten hebben die heben een vermogen onder de 1 Watt dat nog wel.
Heb zelf geprobeert een passief gekoeld systeem te maken. Ben er achter gekomen dat 15 watt ongeveer het maximum is wat je passief kan koelen in een gesloten kast met een langzaam draaiende (Papst 8412NG @ 5 Volt) fan in de PSU. Hierbij heb ik wel een zeer goede heatsink gebruikt (die van een Zalman CNPS3100G).

Maar X-ZERO had er nog geeneens een heatsink opzitten en die processor produceert nog es veel&veel meer hitte.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:30
Op woensdag 19 september 2001 16:52 schreef mistraldk het volgende:
Ik heb een pIII-450 ZONDER fan draaien, en de heatsink is ook niet speciaal groot ofzo...
Jij hebt nog koelblok, dat scheelt al meer dan duizend procent!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:30
Op woensdag 19 september 2001 14:15 schreef X-ZERO het volgende:
Gister bouwde ik een niew systeem en zette mijn duron 900 MHZ ZONDER(!) cooler op de mobo, ik zette de heele bak aan en de lucht begon al te stinken, ik hoorde iets oploeien en er was hete lucht zichtbaar dat uit me kast kwam, na een paar vrienden en winkels te hebben geraadpleegd ziijden zij allemaal dat mijn duron na 2 min aan te hebben gestaan zonder cooler naar de klote was. Ik was zeer bedroefd want ik wist niet dat je perse een cooler nodig had.

In een laatste hoopactie peuterde ik 30 piek vrij en kocht een socketa cooler,

ALLES WERKT PERFECT :P

iedereen is verbaast want hij stond 3x aan ongeveer 2 min, en steeds weer die brandende lucht.

phew, im lucky

En hij is volgens mij niet beschadigd, want ik draai 4 uur lang op.flashpoint met denderende prestaties.

:P :P :P :P
JEEEE
Jezus, niet alleen geluk jij, maar ook nog behoorlijk stom en vooral dom dat je dat niet wist |:( had je weer paar-100 piek kenne kosten :o

Ben je newbie of zow? :P

Nahja, succes met je puter iig...

Verwijderd

een Intel draait ook niet zonder koeler hoor .... een PIII hangt en een P4 gaat tegen snelheid 0 ongeveer.

Op een CPU hoort een koeler, lijkt me toch wel duidelijk eerlijk gezegd.
Een Duron is gelukkig lager geklokt én lager voltage dan een TB waardoor de temperatuur waarschijnlijk nét niet hoog genoeg is geweest om je CPU vanbinnen naar de haaien te helpen... maar sowieso een sterke CPU ;)

ik zou het geen tweede keer doen als ik jou was... ik heb in m'n vroege dagen een TB 1100 naar de haaien geholpen door een schoef die door m'n koeler was gegaan e die omhoogduwde ... na minder dan 10 seconden power off, maar stank en kapotte CPU. Thats life

JC

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
er zat zeker een coolblok op anders geloof ik dat echt niet!
dat filmpje niet gezien van tomshardware? een t-bird ging zonder cooler in een paar sec in rook op (300graadjes!). bord was ook gelijk kaduk.

Verwijderd

Ik geloof er niks van !

Je signature heb je nl. niet aangepast. Wel verdacht :)

Verwijderd

Mijn Duron is wel stuk.
Was gelukkig maar 150 piek.. dus viel weer mee.
Als je een P3 zonder koeling opstartte, ging die ook niet stuk of zo..

Je kreeg gewoon geen beeld. dat zou AMD ook moeten doen.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
wheheheh kheb ook een duron verneukt door er met een orb overheen te schaven :) gebruik hem nu als sleutelhanger... best wel stoer :D hehehe

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Compaq is zo ongeveer de enige OEM die het tot de en met de p2-300 uithield met alleen passieve koeling, maar dat gebeurde met hele grote heatsinks.
Ik heb hier nog ergens een oude Gateway G6-450XL (PII-450) staan met passieve koeling. De heatsink is evengroot als de processorcartridge en ongeveer 3 cm hoog. De airflow in de kast is vrijwel nul, omdat er maar 1 fan in zit (voeding). De flow daarvan voel je met je hand bijna niet en het systeem is geruisloos. Toen ik een AMD-based systeem maakte was het toch wel even wennen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:55
[b]

3x 2 min. :?

Sorry hoor maar als je na de eerste keer een brandende lucht ruikt zet je hem toch niet nog eens 2x 2minuten aan zonder te kijken wat er aan de hand is |:(

Het is trouwens een leuk verhaal, maar ik geloof niet dat hij dit overleefd heeft.... 3x 2min. ZONDER enige koeling kan gewoon niet.
ik zou hem nog niet eens 2 seconden zonder koeler durven laten draaien

Volgens mij heb je stiekem een andere gehaald >:)

Ps.Maak anders een foto van je Duron en post hem dan eens hier.... :)

.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

whoa heb jij ff mazzel.

maar jah zal wel beginnersgeluk zijn.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 15:16
Op woensdag 19 september 2001 19:20 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Ik heb hier nog ergens een oude Gateway G6-450XL (PII-450) staan met passieve koeling. De heatsink is evengroot als de processorcartridge en ongeveer 3 cm hoog. De airflow in de kast is vrijwel nul, omdat er maar 1 fan in zit (voeding). De flow daarvan voel je met je hand bijna niet en het systeem is geruisloos. Toen ik een AMD-based systeem maakte was het toch wel even wennen :)
Ik heb nu op me werk een project met Fujitsu Siemens pc's. Dat zijn P3-1Gig procs, zit alleen een koelblok van een normaal formaat op, en dan zo'n schoorsteen richting voeding. Je hoort die hele pc niet, want er zitten ook Fujitsu Hd's in en die staan bekend om hun geruisloosheid.

En dan kom ik thuis, zet mijn pc aan en schrik me rot (4x 80mm waarvan 2 op 12v) :P :(

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
damn lucky.. :)

Verwijderd

Zonder koeler is die duron binnen 10 seconden compleet verbrand. (punt)
of hij is door alleen een heatsink gekoeld geweest. dat kan best. Of hij genereerde om een of andere reden geen warmte.

heb het 2 weken geleden nog uitgeprobeerd met m'n 1.4Ghz ayha Y core weekje 29. Hij rookte niet eens, en was al dood :'(
anticondensmateriaal had de chip en het waterblok zover uit elkaar gehouden dat de core jammerlijk kennismaakte met Dhr celcius op hoog niveau.

Verwijderd

bij mij kreeg ik al binnen 5 sec rook,
en helemaal geen beeld volgens mij.
ik heb me klauwen ook nog verbrand aan dat klote ding!

Verwijderd

een Intel draait ook niet zonder koeler hoor .... een PIII hangt en een P4 gaat tegen snelheid 0 ongeveer.
Op het werk hebben we daar allemaal compaq pc's staan
PIII 500Mhz, deze dingen hebben allemaal passieve koeling, koelvinnen van ongeveer 5cm lang en een blok dat 2X zo groot is als de proc zelf.

Passieve cooling werkt dus duidelijk wel maar ik zou er zelf niet echt op vertrouwen.

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

[..]

jah tuurlijk, daarom leverde intel al met de 486/dx2 al actieve koeling. Compaq is zo ongeveer de enige OEM die het tot de en met de p2-300 uithield met alleen passieve koeling, maar dat gebeurde met hele grote heatsinks.

Wil niet moeilijk doen maar op m'n werk hebben ze 733 Mhz PIII's met passieve koeling!

A.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
"Ik wist niet dat er een cooler op moest"

Whaha:
The CPU should always have a Heat Sink and a cooling fan attached to prevent overheating
Lees jij wel eens boekjes? Zou een n00b toch moeten doen...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Op woensdag 19 september 2001 19:29 schreef EvolutionX het volgende:

[..]

3x 2 min. :?

Sorry hoor maar als je na de eerste keer een brandende lucht ruikt zet je hem toch niet nog eens 2x 2minuten aan zonder te kijken wat er aan de hand is |:(

Het is trouwens een leuk verhaal, maar ik geloof niet dat hij dit overleefd heeft.... 3x 2min. ZONDER enige koeling kan gewoon niet.
ik zou hem nog niet eens 2 seconden zonder koeler durven laten draaien

Volgens mij heb je stiekem een andere gehaald >:)

Ps.Maak anders een foto van je Duron en post hem dan eens hier.... :)
Misschien was ie aan't tosti bakken en had ie een Abit KT7(a) bordje. Die dingen starten niet als er geen fan rotation gemeten wordt.
Pagina: 1