Hoi allemaal,
Ik ben bezig met de netwerkbekabeling van mijn woning.
Ik heb overal CAT7-installatiekabel getrokken (RedStar24 S/FTP). In de kamers komen Rutenbeck Cat6A inbouwaansluitingen.
In de meterkast wil ik het netjes maken:
• Alle kabels op een Cat6A patchpanel
• Korte patchkabels naar router/switch
• PoE-camera’s via patchpanel naar Reolink NVR
• De Reolink D340W deurbel is een WiFi-variant maar kan wél bekabeld worden geen PoE.
Mijn vragen:
1. Is het voor PoE-camera’s prima om via een patchpanel te gaan, of is het technisch beter om camera’s rechtstreeks op de NVR/PoE-switch aan te sluiten?
2. Zijn de Reolink RLC-843A en Reolink Duo PoE goede keuzes voor een Reolink NVR-setup, of zijn er betere alternatieven en dan niet in een prijsklasse veel duurder zoals Hikvision of Dahua. De camera's wil ik gebruiken in combinatie met Home Assistant en Google Home.
Alle praktische adviezen voor de opbouw van de meterkast zijn welkom!
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met de netwerkbekabeling van mijn woning.
Ik heb overal CAT7-installatiekabel getrokken (RedStar24 S/FTP). In de kamers komen Rutenbeck Cat6A inbouwaansluitingen.
In de meterkast wil ik het netjes maken:
• Alle kabels op een Cat6A patchpanel
• Korte patchkabels naar router/switch
• PoE-camera’s via patchpanel naar Reolink NVR
• De Reolink D340W deurbel is een WiFi-variant maar kan wél bekabeld worden geen PoE.
Mijn vragen:
1. Is het voor PoE-camera’s prima om via een patchpanel te gaan, of is het technisch beter om camera’s rechtstreeks op de NVR/PoE-switch aan te sluiten?
2. Zijn de Reolink RLC-843A en Reolink Duo PoE goede keuzes voor een Reolink NVR-setup, of zijn er betere alternatieven en dan niet in een prijsklasse veel duurder zoals Hikvision of Dahua. De camera's wil ik gebruiken in combinatie met Home Assistant en Google Home.
Alle praktische adviezen voor de opbouw van de meterkast zijn welkom!
Alvast bedankt!