Vraag

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:45
Waarschijnlijk mis ik iets simpels, maar ben nog niet heel bekend met deze stof.

De kantine van mijn sportvereniging wordt verbouwd, waarbij ik de audio-installatie ga upgraden.
We gaan een aantal verschillende inputs hebben (muziek-pc / mic / streamer / laptop), welke we naar verschillende zones willen combineren. Hiervoor dacht ik een matrix mixer te gaan gebruiken. De Tascam MZ-223 (hierboven gelinkt) lijkt een geschikte. Deze heeft 6 kanalen als output: L + R in alledrie de zones.

Momenteel worden de vier PA speakers die er al hangen (twee binnen, twee buiten, dat zijn de eerste twee zones, de derde met twee speakers komt er dan nog bij) in stereo gebruikt, gevoed vanaf een Yamaha consumenten-receiver. Met de mixer zou ik zeggen dat ik dan een PA versterker als deze Monacar STA-850D kan gebruiken. Toch?

Echter, gezien de positionering van de speakers en waar mensen zich bevinden is stereo gebruiken suboptimaal. Mijn idee is daarom dan ook om iedere individuele speaker het totale signaal van de zone te laten voortbrengen.

Alleen snap ik niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen... Ik kan geen PA rack-versterker vinden die expliciet zegt dat 'ie een stereo input kan combineren tot een mono signaal en dat naar een X aantal speakers kan doorsturen. Ook kan ik geen matrix mixer vinden die een stereo input naar mono omzet.

Wat mis ik? Wat heb ik nodig om dit te laten slagen?

Alle reacties

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46

Jag

Dat kan eigenlijk met bijna elke mixer wel. Je kan mono inputs gebruiken op een mixer en dan beide inputs van één bron naar alle zes de outputs routen (bijv l+r en aux 1-4 of bus 1-4).