Monitor gaat even aan en uit?

Pagina: 1
Acties:

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vreemde dingen gebeuren er met mun monitor sinds ik WinXP erop heb gezet.. Af en toe gaat t beeld even op zwart voor ongeveer een halve seconde. Datzelfde effect als je de resolutie verandert.. dat ie even flikkert.
Ook gaat ie soms plotseling op standby en dan is ie met geen mogelijkheid er weer uit te krijgen.. alleen uit en aan doen helpt dan.
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Hij heeft t altijd perfekt gedaan in Win98, 95 en 2k..
Het gaat om een 15" IBM 2124 die ik heb overgehouden van een Aptiva set uit 1997...

buh..dankt :)

spek pc, spek hifi, last.fm

• Byte_Me
  • Laatst online: 16-08 14:29
/lolmodus

Is waarschijnlijk statische elektriciteit. Je kunt het beste even de monitor opschroeven en dan de spoelen aan de achterkant ontladen door jezelf te aarden en dan zo'n spoel aan te raken. weet je meteen hoe 50.000 volt voelt! >:)

/end lolmodus

ff serieus. degauss je regelmatig? misschien is dat het.

• YoG
  • Niet online
Helaas, de mijne heeft geen Degauss knoppie.. dus toch maar eens handmatig proberen dus? >:)

tsja.. bestaan er nog andere veilige manieren om dat ding te ontladen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kan toch ook aan je videokaart liggen ikzelf draai nu XP maar als ik mijn andere AGP ati 64 Rage furry MAXX erin doet is het beeld traag of komt nogineens tevoorschijn..

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• YoG
  • Niet online
Kan ook ja.. maar ik heb een paar dagen andere drivers erop gezet, nl. die laatste officiele Detonators, en ik hou steeds t zelfde probleem..
t gaat trouwens om een Nvidia TNT2U/Asus 3800 deluxe
Hijs nog maar een anderhalf jaar oud, dus dan zoek ik t probleem toch eerder bij mun monitor

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kan aan combinatie videokaart/monitor liggen, ditzelfde heb ik jaren geleden gehad met een Diamond Stealth + 15" CTX monitor... om de zoveel tijd ging het beeld een halve seconde op zwart...
andere monitor op Diamond Stealth = probleem opgelost
andere videokaart aan CTX 15" = probleem opgelost
waar ligt het dan aan zou je zeggen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• YoG
  • Niet online
Bedankt.. maar deze combo heeft wel een lange tijd probleemloos gewerkt.. ik heb hier niet zo snel een andere videokaart in de buurt waar ik t even mee kan uitproberen..dus tja..
Ik dacht zelf eigenlijk aan een te lage spanning? Al mijn compu-stuff is op dezelfde stekkerdoos aangesloten.. En t schijnt dat Athlons sowieso meer stroom zuigen dan andere procs ? not sure...

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik had laatst ook zo iets met XP en de final detonators 21.81. Ik heb alle drivers geuninstalled en toen opnieuw geinstalleerd, toen was het probleem verholpen. Wat het was...? ik weet het niet.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zet je monitor anderes op een andere groep...of in ieder geval niet in de verdeeldoos :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

ik zit hier met 12 apparaten op 2 stopcontactplaatsen 8-)

en noproblemo

• YoG
  • Niet online
tsja..
zal dat eens van die drivers proberen.. spellen spelen zit er dan niet meer in denk ik :'(
bedankt iig...

Pagina: 1