Nieuw smart home systeem na verbouwing

Pagina: 1
Acties:

• laandennis
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-12 21:00
Hoewel ik momenteel alles op ZigBee heb draaien, wil ik naar een wat meer bekabelde installatie toe in mijn nieuwe woning.
Ik ben een woning 100% aan het verbouwen en heb straks de kans om extra bekabeling te trekken naar elk punt van mijn woning, maar de vraag is: welk systeem is momenteel het best ?

Ik heb nu Philips lampen, motion sensoren en switches, Ikea rolgordijnen, ali-express led slangen, govee buitenverlichting. Alles op Home-Assistant. Nu merk ik dat batterijen vaak leeg zijn van dingen en ik niet elke week accus meer wil gaan wisselen / opladen. Ook ben ik wel benieuwt of MM-wave nou een oplossing kan zijn voor betere detectie.

Als jullie opnieuw kunnen beginnen, welke weg zouden jullie nemen ?

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 14:08
KNX... maar duur. Binnenkort ga ik ook verhuizen maar ik blijf bij Zigbee, Aqara sensoren, Ecodim dimmers, etc icm Home Assistant. Welke batterijen zijn snel leeg?

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zelfde schuitje. KNX bekeken icm DALI voor verlichting. Toch uitgekomen op zigbee ivm kosten. Aqara schakelaars vind ik zelf erg mooi, dus die gaan de verlichting in ieder geval verzorgen. Home Assistant om de boel aan te sturen.