Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stinkyfingahz
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen niet meer niets minder

Wat mogen de onderdelen kosten?
€1000<

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige setup is een

Rog Strix B-760F Gaming Wifi
Rtx 4070 TI
32GB DDR5
2TB SSD
I9 14900K
Corsair Icue H170i Elite LCD XT

Het liefst neem ik zoveel mogelijk mee en doe ik alleen een upgrade waar nodig/geadviseerd wordt

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf denk ik dat ik vrij goed zit en alleen een rtx5070/5090 echt een meerwaarde heeft. Maar vandaar mijn topic

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben niet merk gebonden, het liefst compitabel met de onderdelen die ik al heb

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil meer future proof zijn, waar mogelijk nog hogere fps op 4K

Ga je overklokken?
Nooit gedaan, ben een leek. Begreep dat dit met mijn huidige moederbord niet kan. Las dat de winst vaak ergens rond de 5% ligt?

Wat verwacht je van ons?
Een eerlijk advies, graag wil ik mijn setup verbeteren. Of is dit zonde geld en zit ik eigenlijk de komende jaren nog prima? Zoals gezegd is dit mijn eerste pc
.

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:18

Thomg

Aww yiss

5080 is je enige echte optie hier met je opgegeven budget.
uitvoering: Gainward GeForce RTX 5080 Phoenix

Maar realiseer je wel dat dit praktisch ~45% sneller is.
Of dit de moeite waard is moet je zelf invullen, maar gezien de stijgende prijzen van RAM is het nu of over een paar jaar.

De rest van je build is niet interessant om te upgraden. Een 14900K is meer dan ruim voldoende, al helemaal op 4k.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:15
Waarom wil je upgraden?
Om te bepalen wat je nodig hebt, speel een aantal games met MSI afterburner op de achtergrond.
Kijk naderhand welk onderdeel boven 90% zit, en of de andere onderdelen wel onder 85% blijven. Als namelijk meerdere onderdelen op 90% pieken heeft het weinig nut om 1 onderdeel up te graden.

Ga je een nieuw scherm kopen oid?

• stinkyfingahz
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:23
Beiden dank voor de reactie, ik wil met name toekomst klaar zijn en waar mogelijk nog betere resultaten boeken mbt graphics/fps.
De pc hangt aan een 4k 120hz hdr tv en dat blijft ook zo.
Ik ga morgen eens msi afterburner proberen dankje voor de tip