Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• erikv.h.
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:25
Hi Allemaal,

Ik wilde een Desktop PC kopen met RTX 5080. Tot ik de Rog XBOX Ally X tegenkwam.

Ik vroeg me af of iemand weet wat de prestaties zullen zijn als ik deze met een Docking AOOSTAR AG02 eGPU Dock o.i.d. + EGPU 5080 RTX koop. Zodat ik thuis op mijn beeldscherm high end kan gamen, maar ook remote kan spelen.

Rog: 899,-
Docking: 250,- (of advies voor docking station met snelste transfer speeds)
RTX 5080: c.a. 1000,-.

2250,- Voor een complete setup.

Vraag me af of de Ally X op een bepaalde manier is geoptimaliseerd voor Games, waardoor hij effeicienter games kan draaien of verlies ik dan veel performance als ik hetzelfde zou uitgeven aan een desktop PC?

Zou ik deze setup ook kunnen gebruiken voor Video editing?

Hoor graag jullie inzichten.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:25

Format-C

Tracing Rays

Ik zit wat te kijken naar hoe snel de Ryzen Z1 cpu is in verhouding tot desktop CPU''s . Voor zover ik kan zien is die cpu ongeveer even snel als een Ryzen 5600.

Als je een ryzen 5600 combineert met een 5080 heb je een behoorlijke cpu bottleneck en haal je bij lange na niet alles uit een 5080. Dus als je het zou doen zoals jij het wil doen (als dat uberhaupt kan, want ik weet niet of je een externe gpu op een ally x kan aansluiten...) denk ik dat je een enorme cpu bottleneck zult hebben.

Ik zou liever al het geld steken in een desktop pc en eventueel een goedkopere handheld nemen, zoals bijv een steamdeck oled. Ook video editen zal m niet worden denk ik met een ally x.

Of een handheld nemen waarmee je games kan streamen vanaf je pc met 5080 via GeForce now oid

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV