• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-12 06:28
⚡ Poco F8 Ultra - Vlaggenschip Specificaties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKduag3HGLqJhS2AJW8vCmfYw7k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XOOpepPdK0ghJRZ38o95uod6.png?f=fotoalbum_large

Qualcomm Snapdragon 8 Elite Gen 5.
VisionBoost D8-chip voor AI en beeldverwerking

Android 16 met Xiaomi HyperOS 3
Grote Android/OS-Upgrades: 4 grote Android OS-updates (bijvoorbeeld van Android 16 naar Android 20).
Beveiligingspatches: 6 jaar aan beveiligingsupdates.

Display6.9 inch AMOLED120 Hz verversingssnelheid, 2608 x 1200 pixels resolutie, 3500 nits (piekhelderheid), Poco Shield Glass.
AMOLED, 68B colors, 2560Hz PWM, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 2000 nits (HBM), 3500 nits (peak)

Geheugen & Opslag
12 GB RAM + 256 GB opslag (UFS 4.1)
16 GB RAM + 512 GB opslag (UFS 4.1)

USB Type-C 3.2, Display Port, OTG

HoofdcameraTriple 50 MP opstelling
50 MP Hoofdcamera (f/1.7, OIS), 50 MP Periscoop Telelens (5x optische zoom, OIS), 50 MP Ultra-groothoeklens.Selfiecamera32 MP

Batterij 6500 mAh (Grote capaciteit)
100W bedraad snelladen (100% in 38 min),
50W draadloos snelladen, 22.5W omgekeerd draadloos laden.

Audio Sound by Bose
Symmetrische stereoluidsprekers met onafhankelijke subwoofer (2.1-kanaals audiosysteem).

Connectiviteit
-5G
-Wi-Fi 7
-Bluetooth 6.0
-NFC
-Nano-SIM + Nano-SIM + eSIM + eSIM (max 2 at a time)
-Nano-SIM + Nano-SIM + eSIM (max 2 at a time)
IP68 dust tight and water resistant (immersible up to 1.5m for 30 min)

Behuizing Aluminium frame, Poco Shield Glass, IP68Stof- en waterbestendig.

Afmetingen/Gewicht 163.3 x 77.8 x 7.9 mm / 218 g( Kan licht variëren afhankelijk van de kleur/afwerking)

- Prijs (Vanaf) € 829,99 (12 GB/256 GB variant, adviesprijs)
- Prijs tijdens de launch op mi.com is erg interessant tot en met 10-12-2025
- Extra korting op het toestel en extra cashback op inruilen
- Gratis scherm reparatie of vervanging binnen de eerste 6 maanden na aanschaf
- Zwart of Denim Blue zijn de kleuropties

[ Voor 23% gewijzigd door Brotuck op 30-11-2025 21:06 ]

Just here for the fun

• Brotuck
Zelf heb ik de Denim Blue 512 + 16 besteld. Zodra hij binnen is zal ik een uitgebreid verslag maken hier.

Als je dit toestel vergelijkt met de F7 Ultra zijn er echt wel flink wat veranderingen. Er is nu e-sim ondersteuning en de usb poort is toch echt wel sneller geworden. De camera setup is ook een stuk verbeterd. En het toestel ziet er gewoon beter uit dan de F7U.

Just here for the fun

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfixje, zodat het meer in lijn ligt met de rest van de topics

• VuurVlieg12
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-12 09:36
Zojuist binnen gekregen, nu aan het overzetten. Blauwe denim aan de achterkant oogt mooi maar geeft ook een fijne grip zo op het eerste gevoel. zit een hoesje bij. Ook erg fijn.

• Brotuck
Ja heb hem ook vanmiddag binnen gekregen, nu alles aan het overzetten ook. Ook even kort het geluid getest en dat valt niet tegen !

Just here for the fun

• Brotuck
Na de eerste installatie kwam direct de November update binnen. De eerste indruk van het toestel op HyperOS3 is erg goed. Alles verloopt erg vloeiend en ik heb geen enkele stottering kunnen ontdekken.

Het geluid is erg machtig mooi, zeker als je de telefoon op een vlakke ondergrond hebt liggen zoals een houten tafel. Het lijkt wel of die dan als klankkast gebruikt word om de bass nog beter te laten klinken.

Zelf ben ik niet zo van de tests op het gebied van snelheid, maar dit is een echt snelheidsmonster.

In de recenties kwam vaak naar voren dat foto's soms een deel vaag of bewogen zijn. Nu heb ik ook een 15 Ultra, dus ik zal eens wat zaken vergelijken naast elkaar.

Met de Visionboost geactiveerd is het kijken van films toch echt wel een genot te noemen.

Just here for the fun

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb hem sinds vandaag ook binnen, ben nu alles aan het instellen en overzetten.
Vraagje, bij de samsung kon ik de zijknop instellen om snel een app te openen, is dit ook mogelijk bij de HyperOS? Ik kon het zo snel niet vinden...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Brotuck
rikadoo schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 18:30:
Ik heb hem sinds vandaag ook binnen, ben nu alles aan het instellen en overzetten.
Vraagje, bij de samsung kon ik de zijknop instellen om snel een app te openen, is dit ook mogelijk bij de HyperOS? Ik kon het zo snel niet vinden...
Nee dat zit er niet op dacht ik, je kan wel dubbeltik op het scherm om het scherm uit en aan te zetten. Dubbelklik op de powertoets geeft de camera.

Just here for the fun

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:44
Ik heb hier de zwarte versie met 256 Gb al 10 dagen in gebruik en ben zeer tevreden. De meegestuurde 120 watt lader zorgt ervoor dat de Poco bliksemsnel geladen wordt en dat hoeft niet vaak te gebeuren, want de accuduur is erg goed.
Ook het geluid is uitstekend te noemen en dat komt o.a. door die geniale subwoofer. Het is me wel opgevallen dat als je geluid op een wat hoger volume afspeelt, dit ten koste gaat van die mooie accuduur.
De camera's zijn zeker voor een telefoon in deze prijsklasse ook heel goed te noemen, zeker zo goed als die van mijn "oude" Oneplus 12, die ik aan mijn vrouw doorgegeven heb.
Op het grote scherm heb ik niet veel aan te merken, hoewel ik problemen ondervind met het aantikken van symbolen in uiterste linker bovenhoek. Sommige apps moeten daar bediend worden en dan kan ik moeilijk een pagina wegklikken.
De usb poort is van een hogere norm dan gebruikelijk was en nu kan ik helaas geen bedraad oortje meer gebruiken en dat deed ik altijd graag.
Al met al is dit een fantastische telefoon die ondanks de redelijke prijs een mooie upgrade is van mijn Oneplus 12.

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:59
Hoe bevalt de telefoon qua accuduur?

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:44
maxh22 schreef op zondag 21 december 2025 @ 23:19:
Hoe bevalt de telefoon qua accuduur?
Over de accuduur ben ik zeer tevreden, die is naar schatting 20% langer dan de OnePlus 12 die ik had.

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:59
Rocketman schreef op zondag 21 december 2025 @ 23:24:
[...]

Over de accuduur ben ik zeer tevreden, die is naar schatting 20% langer dan de OnePlus 12 die ik had.
Ah kijk dat is mooi! Weinig accu drainage ook zonder veel gebruik? Ik merk dat mijn xiaomi 13t pro hier veel van last heeft...
Pagina: 1