Chello a'dam, wel dhcp offering maar geen i-net

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:55

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Ok,ik heb mijn lancity kabelmodempje opgepakt en ergens anders in a'dam neergezet, en nu doet ie het niet (goed).
het eerste waar ik bang voor was was een filter op de kabel, maar die bleek er niet op te zitten aangezien ik wel een dhcp offer terugkrijg met ip's voor dhcp/gateway/dns enz.oftewel, mijn modem werkt,de kabellijn staat open.
Wat is nu et probleem ? nou i-net doet het niet.
ik krijg dus wel data van de dhcp server, dhcp en dns servers zijn hetzelfde als vroeger, alleen mijn ip, de gateway en het subnet mask zijn verschillend (vroeger 255.255.254.0 nu 255.255.255.0) logish want ik zal vast in een ander deelnetwerk zitten.
Ik heb een netwerk, want ik kan het gekregen ip voor de dhcp server (62.108.1.19) en dns servers (prim 62.108.1.65 sec 62.108.1.66) pingen en dat werkt prima, mijn verkregen ip an ik ook pingen. Alleen de gateway die mij is toegewezen kan ik NIET pingen. En blijkbaar kom ik dus niet buiten het deelnetwerk, en kan niet pingen naar servers. tracerts werken ook niet, want die gaan natuurlijk via de gateway

Wie oh wie kan mij helpen en weet een oplossing (p.s. de helpdesk bellen is GEEN optie)

Beste film ooit

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Heb je ook je netwerkkaartje verplaatst...?
Die LAN city modems kijken nl ook naar het MAC adres van de bijbehorende NIC> Dat komt er dus op neer dat als je van NIC wisselt, je even naar de helpdesk moet bellen.
Als je nou je NIC ook meeneemt naar het "nieuwe adres" dan zou het kunnen dat het werkt..
Ik weet alleen wel dat ze bij UPC individueel het signaal aan (en uit) kunnen zetten dus ik denk niet dat dit gaat werken, maar goed, zonder de bijbehorende NIC gaat het zeker niet werken.

PS: Hierna volgen waarschijnlijk allemaal berichtjes van mensen die gaan zeggen dat ze bij Chello wel gewoon van NIC kunnen wisselen, maar die hebben dan ook geen LAN City modem in A'dam.

Wees consequent, maar niet altijd

• soepkip

soepkip

Topicstarter
nic heb ik niet veranderd nee, die zit gewoon nog in mijn ext freesco bak,
mac-adress probleem is mij bekend,
alleen het vage is dat ik er altijd van uit was gegaan dat de dhcp server deze combo schect, endan geen dhcp offering doet als het niet klopt,
alleen als ik de modem in een van mijn windhoos bakjes prop (met andere kaart dus) krijg ik wel een dhcp offering (met dezelfde waarden als met de juiste nic.

en toen ik eenmaal merkte dat chello in allerlei verschillende wijken dezelfde dhcp server gebruikt nu dus ook dezelfde als op het oude adres) was ik blij,
nu bestaat mijn vermoedden dus dat dit bij de gateway gedaan wordt (terwijl dit niet logish zou zijn ivm vertraging data traffic)omdat dit het enige is die ik niet kan bereiken.

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Ik weet alleen wel dat ze bij UPC individueel het signaal aan (en uit) kunnen zetten dus ik denk niet dat dit gaat werken
maar het'signaal' staat dus aan, anders zou ik geen contact kunen maken met de dhcp server en dns servers

Beste film ooit

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:24
Als je:

A. Een lease krijgt
B. Je DHCP en DNS kunt pingen
C. Sites (www.chello.nl , www.tweakers.net) kunt pingen
D. In windows je lease kunt vrijgeven, en dan vernieuwen, en dan dezelfde gegevens terug krijgt

Dan HEB je gewoon verbinding.
Probeer simpelweg eens je IE te herinstalleren oid.
of ff je 2e NIC te disablen.

Het ligt iig aan jouw, niet aan chello *mist A t/m D kloppen*

I want to live forever, so far.. so good.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Warbringer, je hebt niet goed gelezen,
ik kan ALLEEN de dhcp en de dns servers pingen, voor de rest helemaal NIETS,

dat is dus het rare, ik heb dus verbinding met het upc netwerk, maar tot een bepaald punt, en ik denk dat het knelpunt de default gateway is die mij negeert
A. Een lease krijgt
B. Je DHCP en DNS kunt pingen
C. Sites (www.chello.nl , www.tweakers.net) kunt pingen
D. In windows je lease kunt vrijgeven, en dan vernieuwen, en dan dezelfde gegevens terug krijgt
dus
a = true
b = true
c = false
d = true

Beste film ooit

Verwijderd

* Filters van de Lancity goed laten zetten door helpdesk .....
* sparefilter uit evkastje slopen........

ik denk eerder aan de eerste optie .......

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 17:51 schreef PvH het volgende:
* Filters van de Lancity goed laten zetten door helpdesk .....
* sparefilter uit evkastje slopen........

ik denk eerder aan de eerste optie .......
Maar de filters filteren toch de frequentie-range die de kabelmodem gebruikt eruit, die kunnen er dus niet op zitten want de kabelmodem kan communiceren,dhcp offers vragen,
receiven, en zelfs servers pingen, daarom kan het probleem niet de aanwezigheid van een filter zijn, want dan zou de kabelmodem helemaal niet kunnen communiceren

Beste film ooit

Verwijderd

Hoe weet ik niet maar dhcp offering en pingen staat er helemaal los van ....

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Los van :? , die gebruiken ook het tcp/ip protocol,
en als dat werkt zit er niets in de weg voor de rest om te werken,
als het filters zouden zijn, zou ik helemaal geen contact met het upc netwerk kunnen krijgen, dat kan ik wel,
het probleem moet dus ergens anders liggen.

hoe zou dat dan moetten werken, dat de dhcp offering en dns op een andere frequentie-range gebeurt ??

Beste film ooit

Verwijderd

ik weet niet hoe het werkt, ik kan alleen zeggen wat ik dagelijks meemaak....
dat is dat men wel een ip krijgt, wel kan pingen(maar soms ook niet),wel een gateway en wel een dns.....alleen men kan niet surfen .......

1) bel de helpdesk en laat de filters goedzetten (2 tellen werk.....) of
2) sloop het evkastje en kijk of er een sparefilter op jou kabeltje zit (zo ja,ertussenuit halen, zo nee, optie 1...)

• soepkip

soepkip

Topicstarter
mm ok, helpdesk is geen optie (lang verhaal)denk ik
( niet illiegaal hoor, maar wel een lang verhaal)

dus maar eens inde meterkast kijken dan,
hoe ziet zo'n evkastje sparefilter eruit dan ??

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
:?
probeer ik mijn bericht nog een keer te editen, krijg ik
Helaas, je bericht is al gewijzigd door een moderator. Je kunt dit bericht niet meer wijzigen.
maar er is niks aan veranderd, behalve door mijzelf
ben ik gepromoveerd ofzo ? zo ja ik wil dat helemaal niet, die verantwoording kan ik niet aan hoor, degradeer me maar meteen

Beste film ooit

Verwijderd

evkastje zijn die grijze kastjes op straat .....( zijn makkelijk te slopen en weer dicht te rammen... :D )
meestal binnen een straal van 180 mtr van jou woning ....

dan moet je weten op welke hubnr. jou kabel zit en op dat kabeltje zit een spare filtertje gedraaid (lijkt op een socket) die moet er tussen uit.....

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 11:28 schreef PvH het volgende:
evkastje zijn die grijze kastjes op straat .....( zijn makkelijk te slopen en weer dicht te rammen... :D )
meestal binnen een straal van 180 mtr van jou woning ....

dan moet je weten op welke hubnr. jou kabel zit en op dat kabeltje zit een spare filtertje gedraaid (lijkt op een socket) die moet er tussen uit.....
aha, supper,
slopen daar ben ik goed in (maar ik denk dat ik beter de sleutel kan gebruiken, heb ik vast wel, anders zien ze gelijk dat je het gedaan hebt, de hubnr maakt niet uit, haal ik alle filters er wel uit (doe ik de rest van de buurt ook een plezier)
alleen ik zie daar in de buurt geen grijs kastje,
waar de modem moet worden aangesloten zijn het een soort laagbouwflatjes, met binnenplaats, maar ik zie geen grijs kastje.
en hoe weet ik of het geen telefoonkastje is als ik er toch een zie ??

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Maar ik snap nog steeds niet hoe die filter dan wel
de dhcp requests en de pings naar die paar servers doorlaat, en de rest niet,
de controlelamjes op mijn modem branden ook in de juiste combo,
en die filter pakt toch de frequentierange van de kabelmodem eruit,
of veranderd de kabelmodem van frequentie bij verschillende handelingen, lijkt me niet echt logish en ergens goed voor

Beste film ooit

Verwijderd

misschien moet je wel de bosjes induiken......
kastje is meestal 1,50 mtr hoog bij 1,0 mtr breed ....

btw ... als je ruzie met je buren hebt weet je gelijk wat je moet doen ..... :D

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 11:45 schreef PvH het volgende:
misschien moet je wel de bosjes induiken......
heb ik ook geen moeite mee :)
verdomme, ik had niet gedacht dat ik ooit zou zeggen 'kon ik de chello helpdesk maar bellen'

weet je mischien hoe je er achter kan komen in welke hub je huiskabel dan zit,
want ik zei net wel heel stoer ik sloop ze er allemaal wel uit,
maar als ik zo rondkijk, zijn er best veel bewoners in de flatjes, dat wordt een beetje veel werk |:(

p.s. als emand het wil (een mod b.v.) kan ik het hele verhaal wel vertellen als degene twijfeld aan de legaliteit

Beste film ooit

• Mark_640
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Op donderdag 20 september 2001 11:31 schreef soepkip het volgende:

[..]

aha, supper,
slopen daar ben ik goed in (maar ik denk dat ik beter de sleutel kan gebruiken, heb ik vast wel, anders zien ze gelijk dat je het gedaan hebt, de hubnr maakt niet uit, haal ik alle filters er wel uit (doe ik de rest van de buurt ook een plezier)
alleen ik zie daar in de buurt geen grijs kastje,
waar de modem moet worden aangesloten zijn het een soort laagbouwflatjes, met binnenplaats, maar ik zie geen grijs kastje.
en hoe weet ik of het geen telefoonkastje is als ik er toch een zie ??
Ten eerste over die sleutel, die zijn speciaal voor UPC gemaakt, en dus ook alleen door UPC uitgegeven, dus 't lijkt me sterk dat je die een hebt... ;)

Ten tweede zijn alle kabels in zo'n kastje gecodeerd met een huisnr, en niet met een hubnr.. Dat is weer de codering van de eindversterker, en dus een heel ander verhaal...

Als derde, als je kabelmodem online is (dus verbinding heeft), dan is je filtering goed, en ligt 't daar dus niet aan... Ik denk eerder een probleem met je pc.. Helaas heb ik van Freesco weinig verstand...

Als laatste, op een KPN-kast zit altijd zo'n mooie groene sticker, en die zijn niet grijs, maar vies wit... ;)

Ohja, je weet natuurlijk wel dat als je zo'n kastje openbreekt dat je strafbaar bent??

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:24
Op donderdag 20 september 2001 18:05 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

Ten eerste over die sleutel, die zijn speciaal voor UPC gemaakt, en dus ook alleen door UPC uitgegeven, dus 't lijkt me sterk dat je die een hebt... ;)

Ten tweede zijn alle kabels in zo'n kastje gecodeerd met een huisnr, en niet met een hubnr.. Dat is weer de codering van de eindversterker, en dus een heel ander verhaal...

Als derde, als je kabelmodem online is (dus verbinding heeft), dan is je filtering goed, en ligt 't daar dus niet aan... Ik denk eerder een probleem met je pc.. Helaas heb ik van Freesco weinig verstand...

Als laatste, op een KPN-kast zit altijd zo'n mooie groene sticker, en die zijn niet grijs, maar vies wit... ;)

Ohja, je weet natuurlijk wel dat als je zo'n kastje openbreekt dat je strafbaar bent??
Ik vond dat openbreken ook geen geweldig idee :)
Maar ikzelf denk dat het aan de routering ligt, aangezien de modem spontaan is verhuisd, lijkt het me een foutje van de verkeerde modem met ESN en DHCP lease in een gebied waar andere gateways en IP adressen etc gelden.

Als de routering goed is, kan hij proberen om de modem te resetten.
Vrijgeven van je IP adres
Computer uit
220 van de Modem af
5 minuten wachten
220 terug op je modem
wachten tot deze online is (2 bovenste lampje)
computer aan
lease vernieuwen

Als dit niet werkt, probeer eens op (IP) adressen te pingen
www.chello.nl = 212.83.64.248
www.tweakers.net = 213.239.154.16

Als je nou geen adressen kan pingen maar wel IP's, dan doet de DHCP server het niet. Bel dan op, vraag of de DHCP server een storing heeft. Zo Ja --> daar is je antwoord.
Zo nee, zeg maar dat het dan aan je comp ligt, en dat je het zelf oplost.

Probeer in dit geval je NIC een keer te herinstalleren en meteen ook je TCP/IP protocol. Voor het geval dat dit misschien rot is.

Haal er iig ZEKER je router tussenuit. Niet dat dit een probleem zou kunnen geven, maar je wil nu ff alles uitsluiten en zo makkelijk mogelijk houden dus weg ermaa (tijdelijk dan he? :P)

Haalt dit allemaal geen flikker uit, dan heb je een dik probleem... :(

En Mark, ik die foto uit je Sig van je vriendin ?

:9~ God damn! :9~

I want to live forever, so far.. so good.

• Mark_640
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Op donderdag 20 september 2001 19:13 schreef Warbringer het volgende:

[..]

En Mark, ik die foto uit je Sig van je vriendin ?

:9~ God damn! :9~
Nee, is niet m'n vriendin... Die's liever... :P

De foto uit m'n sig is een of andere chick uit de states... I Love ICUII!! ;)

• soepkip

soepkip

Topicstarter
modem resetten heb ik al verschillende keren gedaan,
ik zelf denk ook dat het een routeringsprobleem is.

De de freesco bak geeft hetzelfde resultaat als dat ik de kabel direct in een win98 of win2kpro bak prop, ik krijg dezelde waarden van de dhcp server.

ik krijg nu
hostname :SATAN
dns suffix = a2000.nl
ip = 10.32.51.206
sub = 255.255.255.0
gateway = 10.32.51.1
dhcp = 62.108.1.19
dns = 62.108.1.65
62.108.1.66

Lease Obtained. . . . . : DDmm 0122:27:23
Lease Expires . . . . .:DDmm 01 22:27:23
(ook een beetje vage getallen)

in een andere wijk,maat van me

hostname :XXX
dns suffix = a2000.nl
ip = 24.132.25.XXX
sub = 255.255.254.0
gateway = 24.132.24.1
dhcp = 62.108.1.19
dns = 62.108.1.65
62.108.1.66

Lease Obtained. . . . . : dinsdag 18 september 2001 11:30:57
Lease Expires . . . . .: dinsdag 25 september 2001 11:30:57

waar ik eerst woonde

hostname :SATAN
dns suffix = a2000.nl
ip = 24.132.84.110
sub = 255.255.254.0
gateway = 24.132.83.1
dhcp = 62.108.1.19
dns = 62.108.1.65
62.108.1.66

Lease Obtained. . . . . : dinsdag 18 september 2001 11:30:57
Lease Expires . . . . .: dinsdag 25 september 2001 11:30:57
(ook zoiets, andere data natuurlijk)

ik vindt de nieuwe waarden die ik krijg dus wel erg afwijken, aangezien die maat van me wel in een andere wijk zat, maar de opzet van de ip's is hetzelfde

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 18:05 schreef Mark_640 het volgende:

[..]

ten eerste ik heb het talent om overal binnen te komen waar ik wil, subtiel of anders :)

ten tweede is dat juist fijn, want het huisnummer ken ik wel :)

als derde, denk ik dus ook dat het niet een filter is, maar ik denk ook niet dat het een probleem van de pc's is (freesco en windoos)

En het openbreken van zo'n kast KAN strafbaar zijn, ligt aan de reden, de manier waarop, en of er aangifte wordt gedaan >:), daar moet je dus ff de regeltjes voor gaan bekijken (maar ik ou wel het liefst eerst naar andere oplossingen willen zoekken)

Beste film ooit

• Ook

Ook

Yes I can!

Als jij 10.32.51.206 als IP adres krijgt toegewezen, dan zit je op het "LAN" van chello.
10.32.51.206 is nl een IP adres uit de private range.
In de tijden dat FuckUPC nog werkte had je nu heel snel kunnen uploaden, maar dat gat is (helaas?) door upc gedicht.
Ik denk dus dat je nu weer een stuk verder van huis bent aangezien je nu dus geen internet IP hebt. Je zou het nog even kunnen proberen met je eigen ("oude") waarden (dus gewoon zelf inkloppen), maar ik denk niet dat het veel helpt.
suuk6 igg!

• soepkip

soepkip

Topicstarter
10.32.51.206 is toch niet een private range ?

dat is 10.0. en 192.168.

zou ook errug vaag zijn als ik die van de dhcp server terug zou krijgen.

dus dat is het ook niet
kword een beetje moedeloos :'(

oude waarden invullen heb ik ook geprobeerd,
maar dan kont ik niet eens pingen,
ik heb ook de waarden van die maat van mij ingevuld, werkte ook niet,
wat volgens mij logish is aangezien ik in een ander deelnetwerk zit, en dan kloppen de gateway en subnetmask natuurlijk niet,
er is zeker niemand op tweakers die bij bullewijk in a'dam in de buurt woont en ff zijn gegevens wil posten ?

edit:

je hebt gelijk :(
192.168.*.*
10.*.*.*

2 subnets. class c and b

mm maar wat nu, en waarom krijg ik een subnet ip range van de dhcp server ??

Beste film ooit

• Ook

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 21 september 2001 09:56 schreef soepkip het volgende:
10.32.51.206 is toch niet een private range ?

dat is 10.0. en 192.168.

zou ook errug vaag zijn als ik die van de dhcp server terug zou krijgen.

dus dat is het ook niet
...
Nou, die private range loopt dus van 10.0.0.0 tot 10.255.255.255 en dat is het dus wel...
Oftewel, de "beveiliging" van UPC is zo goed dat dit echt niet gaat lukken!

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 10:07 schreef Ook het volgende:

[..]

Nou, die private range loopt dus van 10.0.0.0 tot 10.255.255.255 en dat is het dus wel...
Oftewel, de "beveiliging" van UPC is zo goed dat dit echt niet gaat lukken!
Klopt ook, ik had mijn vorige post al geedit :)

rare beveiliging,
want als ik dus de 'normale waarden zou weten (van iemand uit de buurt) en een ip nummer die vrij is it de juiste range neem, kan het wel werken.

Is er niet een manier om de dhcp server te 'dwingen' mij juiste waarden te geven ??.
het vage nl is dat het dezelfde dhcp server is als op mijn vorige adres, en de kabelmodems mac en mijn nic's mac
zijn bij upc geregistreerd en werkte eerst.
de dhcp server weet toch niet dat ik verplaatst ben ?
ok, ik zou dus kunnen begrijpen als ie mij de 'oude' waarden zou geven, die niet in dit deelsegment geldig zijn.
maar dit :?

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 09:49 schreef Ook het volgende:
Als jij 10.32.51.206 als IP adres krijgt toegewezen, dan zit je op het "LAN" van chello.
10.32.51.206 is nl een IP adres uit de private range.
In de tijden dat FuckUPC nog werkte had je nu heel snel kunnen uploaden, maar dat gat is (helaas?) door upc gedicht.
LOL, dus ik heb mischien nu een retesnelle verbinding :)
maar ik kan er niets mee :(

Maare niemand in de omgeving van bullewijk die zijn gegevens hier wil posten ??
of mischien zuidoost en omgeving (grenst aan bullewijk) ??

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
mmm, wacht eens, als ik packetboy nu eens onder het stof vandaan haal,
en kijk of ik wat kan sniffen, mischien kom ik zo wel achter de ip's en ranges die daar gebruikt worden

goed idee ?

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Na een uitgebreide icq sessie met Warbringer tha king
(10x m8 )blijkt hij de oplossing te hebben gebracht,

ff wat quotes uit de icq sessie
<font color=red>*moderator intervention*</font>

Op verzoek verwijderd.

<font color=red>*moderator intervention*</font>

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
ff een correctie, het moet zijn :
het is http://aps001kabn.chello.nl

edit:

nog een edit, in a'dam werkt dit niet aangezien ze daar nog steeds aan het testen zijn, maar ergens anders zou het wel moetten lukken

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Volgens mij zit ik nu al een tijdje tegen mezelf te lullen |:(

Beste film ooit

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 13:12 schreef soepkip het volgende:[/b]
ff een correctie, het moet zijn :
het is http://aps001kabn.chello.nl

nog een edit, in a'dam werkt dit niet aangezien ze daar nog steeds aan het testen zijn, maar ergens anders zou het wel moetten lukken
of http://aps002kabn.chello.nl :)

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:39

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

wat is je IP nu ??

en die 10 IP dat is een speciale server waarop ik en anderen op moeten inloggen zodat we de mensen kunnen aanmelden met een Eurodocsis moden en géén
Lan City ( daar over moeten we bellen )

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Volgens mij is het een heel eenvoudig probleem. UPC stuurt naar een bepaald KTA-nummer een signaal. Jij bent verhuisd maar op het nieuwe KTA-nummer wordt niet het signaal verzonden dat jij daar ook een chello abo hebt lopen. Het openbreken van een kastje is wel degelijk strafbaar en geloof me dan hang je geheid want reken maar dat ze er achter komen (en hoe wil je erachter komen wat jouw KTA-nummer is, dat is nl. gerelateerd aan je huisnummer) wat je gewoon moet doen is nu even bellen (voor verhuizingen is een termijn van zeker één week voor het maken van een afspraak)naar het gratis nummer, je verhuizing doorgeven en dan komt er gewoon een lieve aardige monteur die alles softwarematig voor je gaat regelen...en als die niet komt heb je ook weer 50 piek verdient :)
Pagina: 1