Trage DHCP Asus Zenwifi XT9

Pagina: 1
Acties:

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:49
Hallo,

Sinds kort een nieuwe router, een set van 3 ASUS Zenwifi XT9’s, een in router modus, de andere als aiMesh nodes.

Vrijwel al mijn apparatuur werkt op wifi, alleen een Synology NAS, een printer en de TV krijgen een ip via een draad.

Bij de TV levert dat problemen op: het duurt 3-5 minuten voordat deze een ip-adres krijgt. Via wifi gaat het wel “direct”. Kabels zijn goed, dus daar kan het niet aan liggen.

Hiervoor had ik een antieke asus N66U. Daar had ik dit probleem niet. Het is vooral irritant om zo lang te moeten wachten voordat je kunt gaan streamen.

Ik heb de TV al een factory reset gegeven en de asus zo ingesteld dat hij de tv een vast ip geeft obv het MAC adres, maar dit werkt nog niet.

Iemand enig idee? Mijn netwerkkennis is niet zo groot, dus geen idee meer waar ik het zoeken moet.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt met Wireshark de DHCP requests afluisteren, dan kun je zien of de Asus überhaupt reageert (en hoe!) op je TV en andere apparatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 30-11-2025 19:50 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• darth.75
Thanks. Ken die tool niet. Mezelf eens in verdiepen.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Stel op die TV dan gewoon dat statische IP in dat je hem ook het gegeven obv het mac.

• darth.75
Hathi schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:56:
Stel op die TV dan gewoon dat statische IP in dat je hem ook het gegeven obv het mac.
Al geprobeerd, maar loste het niet op. Will try again.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Dan is het dus geen DHCP issue
Pagina: 1