Goedendag allemaal,
Er is door een vriend van mij gevraagd of ik een "ultieme" game pc wil bouwen waarin de komende jaren gewoon alles op max gespeeld kan worden. Doordat het voor mij ook een gigantisch budget is (5k) wat ik nog nooit aan een pc heb uitgegeven is het voor mij ook een beetje zoeken naar welke componenten ik pak behalve het beste van het beste.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zal vooral veel gegamed worden op de pc, naast werk speelt hij de rest van de dag vooral games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen hard budget gekregen maar rond de 5k is denk ik wel waar de ratio prestatie/prijs een beetje ophoudt. maar daar hoor ik graag jullie mening over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Nee, er komen uiteindelijk ook 2 nieuwe 4k schermen (deze moet ik nog uitzoeken) Tips altijd welkom/i]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
de enige voorkeur die ik heb meegekregen is "niet wit" dus dat moet lukken. Rgb is leuk geen must.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Het is voor mij ook de eerste keer dat ik van iemand dit budget krijg om te spenden op een pc, graag lees ik van jullie of dit een goede built is en wat er evt beter of miss juist wel goedkoper kan omdat het echt zonde geld is.
Voor nu heb ik deze build samengesteld,
Er is door een vriend van mij gevraagd of ik een "ultieme" game pc wil bouwen waarin de komende jaren gewoon alles op max gespeeld kan worden. Doordat het voor mij ook een gigantisch budget is (5k) wat ik nog nooit aan een pc heb uitgegeven is het voor mij ook een beetje zoeken naar welke componenten ik pak behalve het beste van het beste.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zal vooral veel gegamed worden op de pc, naast werk speelt hij de rest van de dag vooral games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen hard budget gekregen maar rond de 5k is denk ik wel waar de ratio prestatie/prijs een beetje ophoudt. maar daar hoor ik graag jullie mening over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Nee, er komen uiteindelijk ook 2 nieuwe 4k schermen (deze moet ik nog uitzoeken) Tips altijd welkom/i]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
de enige voorkeur die ik heb meegekregen is "niet wit" dus dat moet lukken. Rgb is leuk geen must.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Het is voor mij ook de eerste keer dat ik van iemand dit budget krijg om te spenden op een pc, graag lees ik van jullie of dit een goede built is en wat er evt beter of miss juist wel goedkoper kan omdat het echt zonde geld is.
Voor nu heb ik deze build samengesteld,
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 419,90 | € 419,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X870-PLUS WIFI | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 32GB GDDR7 OC Edition | € 2.799,- | € 2.799,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Light Base 900 FX Zwart | € 193,80 | € 193,80 |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III Pro 420 Zwart | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF556C40BBAK2-64 | € 543,- | € 543,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Dark Power 14 1000W | € 250,15 | € 250,15 |
| 1 | Interne SSD's | Crucial T705 (zonder heatsink) 4TB | € 309,99 | € 309,99 |
| Totaal | € 4.869,84 | |||