Eufy C31 videodeurbel op trafo geeft stotterend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:32
Hallo Tweakers,

Onlangs heb ik een Eufy C31 videodeurbel geïnstalleerd in combinatie met de HomeBase 3 / S380. Omdat ik de deurbel graag bedraad wilde gebruiken, heb ik hem aangesloten op deze beltrafo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptPgjei6VyfOp029kZPR7bIIyfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErETzlVvKrQzlohrdqirOLfe.jpg?f=fotoalbum_large

Deze transformator voldoet volgens de specificaties aan wat Eufy aanbeveelt (14–24V en 30VA). De deurbel wordt keurig opgeladen en functies zoals continue opname werken probleemloos. Tot zover lijkt de trafo dus prima te functioneren.

Het probleem waar ik tegenaan loop is echter het volgende:
Het geluid stottert enorm tijdens de livestream. Gesprekken voeren met iemand die aanbelt is daardoor praktisch onmogelijk. Opvallend genoeg is het geluid in de opgenomen video's wél goed, en de beeldkwaliteit is ook gewoon in orde. Degene aan de deur hoort mij bovendien zonder problemen.

Wanneer ik de beltrafo uitschakel en de deurbel op accu laat werken, verdwijnt het probleem volledig. De audio loopt dan soepel en communicatie verloopt normaal.

Omdat de deurbel iets hoger hangt dan mijn vorige bel, lopen de draden achter het montageplaatje gedeeltelijk langs de bel, zoals hier te zien is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpxBq4947U9DY_oRoNYYX_WYjSQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f6aPkhNiko5khVJvVeou37qC.jpg?f=user_large

Zou dit mogelijk problemen veroorzaken?

Ik heb de bestaande bedrading behouden (behalve het laatste stukje naar de bel). Kan het zijn dat het probleem toch in de bedrading zit? Ik zou dan verwachten dat er andere klachten zouden optreden.

Of is er misschien iets mis in combinatie met de beltrafo, en moet ik alsnog een andere trafo proberen? Ik heb alleen ruimte voor een 2-DIN variant; voor een 3-DIN zou ik de meterkast moeten aanpassen.

Verder staat de internetmodem vlak bij de voordeur. Zou het WiFi-signaal hiervan kunnen storen? Al lijkt me dat onwaarschijnlijk, want op accu doet het probleem zich niet voor.

De deurbel is rechtstreeks op de trafo aangesloten, zonder gong ertussen. Volgens de Eufy-app is de WiFi-verbinding tussen de deurbel en de HomeBase bovendien “Geweldig”, dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Als jullie tips hebben over waar ik het beste kan zoeken, dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48
DedSec85 schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:43:
Omdat de deurbel iets hoger hangt dan mijn vorige bel, lopen de draden achter het montageplaatje gedeeltelijk langs de bel, zoals hier te zien is:

[Afbeelding]

Zou dit mogelijk problemen veroorzaken?
Dat is natuurlijk simpel uit te sluiten:
- maak de bel los van de muur, maar laat de draden vast zitten
- laat iemand de bel vasthouden
- druk op bel
- ervaar of je elkaar dan wel goed kan verstaan

Is de bel voorzien van de meest recente versie van software?

Spel en typfouten voorbehouden

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:32
FredvZ schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:03:
[...]

Dat is natuurlijk simpel uit te sluiten:
- maak de bel los van de muur, maar laat de draden vast zitten
- laat iemand de bel vasthouden
- druk op bel
- ervaar of je elkaar dan wel goed kan verstaan

Is de bel voorzien van de meest recente versie van software?
Ik zal dat morgen eens proberen! De software is uiteraard voorzien van de laatste versie :-)