Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game - werk PC gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views

• margriet1971
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:19
Eindelijk tijd voor de aanschaf van een pc die het beste bij mij past. Het gaat mij om een pc en een beeldscherm. Ik heb nog een laptop erbij voor vooral Teams (camera ed).
Mijn huidige pc is “over datum”. Hij kan niet meer naar windows 11 iig 😉

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

- Werk. Vooral Office / Teams
- Hobby: foto’s
- Gaming: FPS (single player games) of games zoals Command & Conquer.

Ik wil het gamen weer wat oppakken, maar ik zal geen uren/dagen aan het gamen zijn. Maar ik wil wel de wat nieuwere games kunnen spelen (nu past eigenlijk niets meer).

Voor het beeldscherm: ik heb nu 27”. Erg blij mee, maar is ultrawide een goed idee? (Ook ivm werk)

Wat mag het systeem gaan kosten?

Plm. € 750 excl. beeldscherm. Het mag meer zijn, maar dan moet het ook lang(er) mee gaan..

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Muis en toetsenbord. Ik heb geen game console, ik speel eigenlijk het liefst via het toetsenbord. Blue tooth geluidsboxje

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Beeldscherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Grafische kaart en systeem moeten nieuwere games aankunnen.

Ga je overklokken?

Nee (geen kennis van)

Wat verwacht je van ons?

Advies op een goede set van beeldscherm en pc.
En een voorstel waar ik het kan aanschaffen.

• JeroenD92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:58
Wil je de pc zelf in elkaar zetten? Een kant en klare pc? Of een pc bij de shop waar je de onderdelen koopt in elkaar laten zetten?

Doordat het Intern geheugen (RAM) momenteel bizar duur is (denk aan ~300 op korte termijn leverbaar en ~200 in Juli leverbaar t.o.v. ~90 euro 3 maanden terug) is een budget van 750 (denk ik) wat krap. Hoewel er mensen op tweakers zitten met véél meer verstand van PC’s, dus laten we vooral even afwachten op andere reacties :)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:54
750 kan prima als je geen videokaart erin doet :).
Dan kan je die altijd nog later kopen als je besluit dat je toch meer games wilt spelen.

Alternatief, hoe sta je tov 2e hands?

[ Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 30-11-2025 11:03 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou eens beginnen bij dit artikel:
Best Buy Guide: De beste 1080p-game-pc

Het systeem daar kost zo'n €1100 maar dat is inclusief een grafische kaart die voor een game als command&conquer niet bepaald nodig is. De vraag is dus even wat voor games je wil spelen en hoe zwaar dat is, want zonder grafische kaart kom je al best een eindje.

Als ik jouw ervaring zo bij elkaar optel zou ik denk ik trouwens eerder uitkomen op het kopen van bijvoorbeeld deze mini pc voor €850. Dan heb je 32GB geheugen nog redelijk betaalbaar én je hebt het voordeel van een systeem dat uit de doos meteen werkt. Deze is iets over budget maar wel lekker krachtig, een mooie monitor kost €150 en dan ben je dus voor €1000 klaar:
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0F2Y8BQV8?_encoding=UTF8&pd_rd_plhdr=t&aaxitk=3b35988a4e4d8e7ac73a3428057078d7&hsa_cr_id=0&qid=1764496629&sr=1-3-e0fa1fdd-d857-4087-adda-5bd576b25987&aref=oz2jTuKLs4&pd_rd_w=J1O1n&content-id=amzn1.sym.ae9caeec-ee04-44c8-b8ad-5760aa688f46%3Aamzn1.sym.ae9caeec-ee04-44c8-b8ad-5760aa688f46&pf_rd_p=ae9caeec-ee04-44c8-b8ad-5760aa688f46&pf_rd_r=NQKDB914JRRY848JQVNE&pd_rd_wg=MvbF8&pd_rd_r=eb4a8c53-6373-4f75-b279-107cf73de331&th=1&linkCode=ll1&tag=sdfsdagsdgf-21&linkId=0d654a6484f3555a5722fa8f21551a06&language=nl_NL

Mooi qua design, gebruiksgemak dat je over samenstellen niet hoeft na te denken, lekker toekomstbestendig én ook veel zuiniger tijdens werkgerelateerde zaken.

youtube.com/@hisrep

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:54
De pc van de Nachtwacht kost 718, maar kan geen videokaart later erin geprikt krijgen.

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
uitvoering: HP OmniDesk M02-0025nd
Dit kan ook. Heeft een relatief krachtige iGPU en als pre-built geen gezeik met assemblage en installatie Windows + drivers.

[ Voor 30% gewijzigd door Dekar op 30-11-2025 11:08 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@99ruud99 er zit een prima kaart in om mee te gamen, zie hier wat je er allemaal al mee kan.
YouTube: Uncovering the GMKtec K11: Ryzen 9 8945HS Performance, Flaws & Fixes!

Voor dit gebruik lijkt mij dat echt prima.

youtube.com/@hisrep

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de Best Buy Guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. en weer open

Succes!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Op verzoek gesloten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.