Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC loopt vaak vast, maar alleen in in-game menu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Betonrot
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:17
Mijn PC is nu ongeveer een half jaar oud en draait games als Kingdom Come Deliverance 2 en Counterstrike 2 zonder problemen, maar gek genoeg bevriest hij vaak volledig als ik in een menu van zo’n spel zit. Vooral als je tijdens het gamen in een menu terechtkomt, zoals tussen de rondes door bij CS2. Het enige dat dan lijkt te helpen is volledig uit en aan zetten. De temperatuur in de kast wordt eigenlijk niet hoger dan 70 graden.

GPU: Gigabyte Radeon RX 9070 Gaming OC 16G
CPU: AMD Ryzen 7 7700
Moederbord: Gigabyte B650M D3HP AX
Voeding: Gigabyte UD750GM PG5 V2

Ik heb geprobeerd drivers te updaten en mijn visuele instellingen te downgraden (FidelityFX Super Resolution is uitgeschakeld), maar met deze hardware zou ik games zoals CS2 soepel moeten kunnen draaien. Toch blijven dezelfde problemen zich voordoen. Een paar weken geleden is de voeding geüpgraded vanwege een ander probleem, maar dit specifieke probleem is niet veranderd.

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Deze problemen zijn al vanaf het begin of zijn deze recent?
En wat is het andere probleem waardoor je de voeding hebt vervangen?
Welk geheugen heb je?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:11
Temperatuur in de *kast* 70c? Dat is veeeeeeeel te hoog. Ik denk dat je het moet zoeken in et feit dat veel spellen hun fps niet cappen in het menu , waardoor jouw te hete hardware over z'n nek gaat. Zet er eens een 30 fps cap op via je drivers en probeer het nog eens.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Betonrot
Miyazono schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:10:
Deze problemen zijn al vanaf het begin of zijn deze recent?
Ja, die zijn er al vanaf het begin. Maar ze komen de laatste tijd wel vaker voor.
En wat is het andere probleem waardoor je de voeding hebt vervangen
Na het afsluiten van de PC begonnen de ventilatoren op volle kracht te loeien.
Welk geheugen heb je?
Lexar Ares 32GB DDR5-6000 CL32

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Kan je de fps handmatig cappen? Want het antwoord is al gegeven. Veel games cappen de fps in de menus niet, waardoor die naar 9999 kan schieten. Dat overlaadt je gpu extreem, waardoor die oververhit en uitvalt.

• Betonrot
Visgek82 schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:15:
Temperatuur in de *kast* 70c? Dat is veeeeeeeel te hoog. Ik denk dat je het moet zoeken in et feit dat veel spellen hun fps niet cappen in het menu , waardoor jouw te hete hardware over z'n nek gaat. Zet er eens een 30 fps cap op via je drivers en probeer het nog eens.
Ik zal eens een nieuwe test doen met andere instellingen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:11
Betonrot schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:03:
[...]

Ik zal eens een nieuwe test doen met andere instellingen.
Van waar komt die 70c? gebruik je een temp sensor? welke software? ik kan me haast niet voorstellen dat de kast temperatuur 70c is . draaien je fans wel?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Pagina: 1