LG G5 65" vraag over wall mounten met stopcontact achter TV.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:32
Hallo,

Helaas is mijn Sony TV onlangs overleden, en nu wilde ik graag de LG G5 65" aanschaffen.
Het enige probleem waar ik tegenaan loop, en ik niet alleen want heb al flink wat zoek werk gedaan, is dat de stroom kabel niet los te halen is. En deze krijg ik met geen mogelijkheid door mijn kabel duct heen.

Nu zit er achter mijn huidige TV wel een inbouwdoos, waar nog geen stopcontact op bevestigd is,
Dus ik kan zo het probleem oplossen met de stroomkabel.

Maar aangezien ik graag dezelfde wall mount wil blijven gebruiken (Vogels Thin505) ben ik bang dat de tv tegen het stopcontact zal leunen, en waarschijnlijk zelfs naar voren zal komen.
Ik zit er aan te denken dit op te lossen met spacers, althans dit is het enige wat ik kan bedenken.
Maar ik weet niet of dit genoeg ruimte zal geven, en of ik daar wel de juiste lengte m6 schroeven voor heb.

Heeft iemand welicht hetzelfde dillema gehad, en hoe heb je dit toen opgelost.
Dit is het enige dat mij nu tegenhoud de G5 te bestellen.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csXASeMCXseLiYpiEK-WJ8G_yE4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/BN0Bbk4eZFVc5SBLc1fwjGvV.webp?f=user_large

Zo'n verlengkabel zoeken ergens, die kapot knippen en door de goot heen loodsen en weer netjes aan elkaar maken. Hoeft de stekker van de tv niet eraf, hoef je ook niet bang te zijn voor garantie.

• KunDun
HikariMisako schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:04:
[Afbeelding]

Zo'n verlengkabel zoeken ergens, die kapot knippen en door de goot heen loodsen en weer netjes aan elkaar maken. Hoeft de stekker van de tv niet eraf, hoef je ook niet bang te zijn voor garantie.
Dat is een top idee als ik geen stroompunt zou hebben achter mijn tv.
Maar met deze oplossing blijf ik hetzelfde probleem houden dat er niet genoeg ruimte achter de TV is.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Google op "platte haakse stekker"

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Welk eindresultaat zoek je? Moet de G5 helemaal plat tegen de muur aankomen of mag hij er een paar centimeter voor hangen omdat de stekker in het stopcontact achter je TV moet?

Wat je met de LG gallery wall mount kan doen is hem iets van de muur trekken. Hij blijft dan prima hangen. Die van mij hangt bijna 10cm van de muur af omdat ik een custom ambilight setup heb. Strak tegen de muur met ledstrip is niet mogelijk namelijk. Dus wellicht is dat voor jouw stekker probleem ook een mogelijke oplossing?

Volgens mij wordt in Nederland vooral de G5 variant verkocht die met meegeleverde gallery mount komt. Dan trek je de TV wat van de muur, prop je de stekker in het stopcontact en duw je de mount daarna zo dicht richting de muur als mogelijk. Het zal het superplatte 'gallery ophang effect' niet ten goede komen, maar het werkt wel :+ Mogelijk kan je de LG stekker nog in een platte haakse stekker proppen zodat je maar minimale afstand van de muur nodig hebt. Dan ben je er met een paar cm wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sej-B1afbrYxdC7blAs8FDY-SQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCKqSGLVLhj7X4W6rxoNmlcw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWl7goSZr0UDzukyNrkgrVBPw94=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvvWTOUmQ7suxC8IXIDX4ywo.jpg?f=fotoalbum_tile

• KunDun
stin00 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:27:
Welk eindresultaat zoek je? Moet de G5 helemaal plat tegen de muur aankomen of mag hij er een paar centimeter voor hangen omdat de stekker in het stopcontact achter je TV moet?

Wat je met de LG gallery wall mount kan doen is hem iets van de muur trekken. Hij blijft dan prima hangen. Die van mij hangt bijna 10cm van de muur af omdat ik een custom ambilight setup heb. Strak tegen de muur met ledstrip is niet mogelijk namelijk. Dus wellicht is dat voor jouw stekker probleem ook een mogelijke oplossing?

Volgens mij wordt in Nederland vooral de G5 variant verkocht die met meegeleverde gallery mount komt. Dan trek je de TV wat van de muur, prop je de stekker in het stopcontact en duw je de mount daarna zo dicht richting de muur als mogelijk. Het zal het superplatte 'gallery ophang effect' niet ten goede komen, maar het werkt wel :+ Mogelijk kan je de LG stekker nog in een platte haakse stekker proppen zodat je maar minimale afstand van de muur nodig hebt. Dan ben je er met een paar cm wel?
[Afbeelding][Afbeelding]
Als het even kan zou ik graag mijn vogels thin505 beugel willen hergebruiken.
Maar ik denk dat een afstand van 1,5-2 cm meer dan genoeg moet zijn om de stekker "gewoon" in het stopcontact achter de tv te doen. Denk dat het zonder spacers tricky word, dus denk dat ik eerst een spacer van een cm ga proberen. Want ik denk dat ik met een platte haakse stekker hetzelfde probleem blijf houden, en ik dezelfde ruimte nodig heb tussen tv en muur.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:52

FeaR

In GoT we trust

KunDun schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:38:
[...]
Als het even kan zou ik graag mijn vogels thin505 beugel willen hergebruiken.
Bijgeleverde beugel valt letterlijk in de TV waardoor de TV vlak tegen de wand hangt. Andere beugels worden niet verzonken gemonteerd, dan komt de TV toch al verder van de muur ten opzichte van de beugel van de G5 te gebruiken? LG G-stekkers zijn tevens haaks en steken daarmee minder ver uit dan een standaard stekker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• KunDun
FeaR schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:59:
[...]

Bijgeleverde beugel valt letterlijk in de TV waardoor de TV vlak tegen de wand hangt. Andere beugels worden niet verzonken gemonteerd, dan komt de TV toch al verder van de muur ten opzichte van de beugel van de G5 te gebruiken? LG G-stekkers zijn tevens haaks en steken daarmee minder ver uit dan een standaard stekker.
Bedankt voor je antwoord, mijn vriendin vroeg me waarom ik zo moeilijk aan het doen was, en niet gewoon een vogels beugel koop dit je kan draaien, is gelijk makkelijker als je kabels wilt toevoegen etc.
Maar goed liefste ga ik nog steeds voor de huidige beugel, zeker als ik dan niet opnieuw gaten hoef te boren in de muur.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:17
KunDun schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 01:46:
[...]

Bedankt voor je antwoord, mijn vriendin vroeg me waarom ik zo moeilijk aan het doen was, en niet gewoon een vogels beugel koop dit je kan draaien, is gelijk makkelijker als je kabels wilt toevoegen etc.
Maar goed liefste ga ik nog steeds voor de huidige beugel, zeker als ik dan niet opnieuw gaten hoef te boren in de muur.
Dan is de G5 wellicht niet de juiste TV voor je, idee is namelijk dat hij helemaal flush tegen de wand hangt. Ik heb overigens bij mijn G3 destijds gewoon de stekker er af geknipt, kabel door de buis heen en er weer een stekker opgezet. Maar daar heb je wat lef voor nodig :D

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:01
Heb ik ook bij mijn G5 gedaan, gat in de muur,onzichtbaar achter de tv en via stroompunt andere zijde aangesloten.
Pagina: 1