Loodgieter via ZOOFY rekent 2 uur arbeidskosten voor 50 min.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.299 views

Vraag

• mikenll
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 03-12 07:01
Hi,
Graag jullie advies in deze.

Via ZOOFY heb ik een loodgieter geregeld om 20cm kit te doen achter de toilet pot (was een ontbrekend stuk) en een hoekstopkraan vervangen en wat schroefdraad aanbrengen. Helaas heb ik niet het precieze tijdstip opgenomen maar ik zie nu op de factuur dat hij 2 uur heeft gerekend. Hij was echt max 50 minuten bezig volgens mij (heb er de hele tijd bijgestaan). Daarnaast was ik op de computer bezig voordat ze kwamen en is volgens de browser geschiedenis mijn laatste link geopend om 16:22 en om 17:15 heb ik de factuur van de loodgieter betaald.

Nu vraag ik de loodgieter via Whatsapp waarom hij 2 uur heeft gerekend. Hij reageert met ''wij rekenen ook al vanaf het moment dat wij gaan rijden. Wij moeten dit zo hanteren vandaar.''. Daarop reageer ik met ''hoe bedoel je dat dat zo gehanteerd wordt? ZOOFY rekent geen voorrijkosten (en ik deel de screenshot van de ZOOFY website). Waarop de loodgieter antwoord ''wij waren er langer dan 1 uur''.

Hij probeert er volgens mij gewoon 1 uurtje bij te pakken. Nu houdt ZOOFY het geld enkele dagen vast voordat ze het uitkeren aan de loodgieter. Ik zou een klacht kunnen indienen en dit aanvechten maar ik heb geen echt bewijs hoe laat ze aankwamen. (ik weet niet of mijn Google Chrome laatst geopende link om 16:22 en betaalde factuur om 17:15 telt als bewijs). Echter is de whatsapp chat wel ondersteunend aan mij toch? Loodgieter claimed eerst dat ze rekenen vanaf rijden (dat excuus schiet ik af met ZOOFY screenshot dat voorrijkosten niet gerekend mogen worden) waarop loodgieter claimed langer dan 1 uur aanwezig zijn geweest.

Het gaat om ongeveer 75 euro exclusief btw per uur. Enerzijds wil ik mijn geld terug en een negatieve review achterlaten maar anderzijds weet je tegenwoordig niet met wie je te maken hebt.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie en in hoeverre sta ik sterk mbt bewijslast max 50 minuten binnen geweest (vind eigenlijk dat loodgieter maar moet bewijzen hoe lang hij echt binnen was).

Alle reacties

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou sowieso als particulier geen ex btw prijzen aanvaarden, dat mag namelijk niet.
Heb je toevallig (of je buren?) een slimme deurbel of cameras?

Sowieso hij die eist bewijst , dus ik zou idd 1 uur betalen. Communicatie vanaf nu op schrift.

Of je betaalt het hele bedrag en gaat door met je leven.

[ Voor 35% gewijzigd door Boudewijn op 29-11-2025 20:14 ]

• mikenll
Boudewijn schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:13:
Ik zou sowieso als particulier geen ex btw prijzen aanvaarden, dat mag namelijk niet.
Heb je toevallig (of je buren?) een slimme deurbel of cameras?

Sowieso hij die eist bewijst , dus ik zou idd 1 uur betalen. Communicatie vanaf nu op schrift.

Of je betaalt het hele bedrag en gaat door met je leven.
Ik heb thuis Google Home cameras maar ik had de deur van de slaapkamer dicht die gericht was op het trappengat- als die openstond dan had ik het bewijs (baal er echt enorm van). Buren hebben helaas geen smartcameras

[ Voor 3% gewijzigd door mikenll op 29-11-2025 20:21 ]

• mikenll
Ik zie nu ook dat hij 17,25 euro excl btw heeft gerekend voor ''DIV''. Bij navraag loodgieter wat dit is zegt hij ''materiaalkosten''. Beste man heeft enkel wat teflontape/ draad gebruikt en voor ongeveer 20cm kit, is dat 17,25 euro waard?

Waarom moet je tegenwoordig altijd scherp zijn dat je niet wordt opgelicht? echt dit land is zo klote

[ Voor 6% gewijzigd door mikenll op 29-11-2025 21:32 ]

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:32
Ik kende zoofy niet en heb even op de site gekeken. Interessant concept. Ik lees idd dat het zonder voorrijkosten en met een vast tarief/tijdsperiode werkt
Hoe is dit gegaan? Is dit vooraf afgesproken. Wist je vooraf wat je zou moeten betalen?

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:17
mikenll schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:30:
Ik zie nu ook dat hij 17,25 euro excl btw heeft gerekend voor ''DIV''. Bij navraag loodgieter wat dit is zegt hij ''materiaalkosten''. Beste man heeft enkel wat teflontape/ draad gebruikt en voor ongeveer 20cm kit, is dat 17,25 euro waard?

Waarom moet je tegenwoordig altijd scherp zijn dat je niet wordt opgelicht? echt dit land is zo klote
Nou, nou, wellicht dat je meerdere slechte ervaringen hebt maar om nu bij 1 persoon die misschien wat ruim / laks met factureren is een heel land te bestempelen is ook wat ver gezocht niet?
Als je niet voor verassingen wilt komten te staan zul je van tevoren een prijs moeten opvragen.

Wat betreft de "DIV": Een rolletje teflontape kost inderdaad niet zoveel. Kit zal hij een hele koker voor factureren, kans is aanwezig dat hij dit toch niet meer kan gebruiken voordat het uitgehard is.
Zonder de complete factuur te zien kunnen we er echter niet heel veel over zeggen. Heeft hij ook niet dat hoekstopkraantje geleverd? Gebruik van de draadsnijset?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik zou bij Zoofy klagen, enige kans die je hebt.
Waarom werk je anders via een kostenverhogende tussenpersoon ipv een lokaal goed aangeschreven partij?!

Je had al betaald zonder toen te checken dus je gaat echt nooit iets terugkrijgen van die loodgieter zelf.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12 20:01
@mikenll
Helaas erg herkenbaar. Al vaak dit gehad en tot nu toe altijd minder tijd afgerekend na bellen met het kantoor.
In dit geval heb je een overeenkomst met Zoofy, dus bij hen klagen.

PS; Met de schaarste aan vakmensen en de prijs die ze vragen, ga proberen om veel meer dingen zelf te doen. Heel YouTube staat vol met voorbeelden, vaak stap voor stap. Zelf klussen is nog nooit zo makkelijk geweest. Sommige klussen moet je helaas altijd uitbesteden maar deze klus kan je prima zelf doen.

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:12
Helaas is dit hoe mensen te werk gaan tegenwoordig. Ik moet wel zeggen:
"mijn laatste link geopend om 16:22 en om 17:15 heb ik de factuur van de loodgieter betaald."
Wat de "starttijd" en "eindtijd" van een klus is, is nog best open voor interpretatie.

Je zou kunnen stellen dat de tijd begint met lopen zodra hij start met de geplande handelingen.
Je zou ook kunnen stellen dat de tijd begint zodra de bus bij je voor de deur stopt en hij zijn gereedschap gaat verzamelen. Stel hij staat (bij wijze van spreke) om 16:10 bij je voor de deur en rijd na je betaling om 17:20 weg, dan is hij 1u10min bezig geweest, ofwel 2 uur betalen.

Dit is overigens ook echt niet alleen bij zulke vakmensen het geval, veel tandartspraktijken doen dat ook met mondhygiënisten, plakken er standaard meestal gewoon 3x10min behandeling aan vast, ookal zijn ze maar 15min bezig. Kijk maar eens naar het factuurtje dat ze declareren.

Ook met IT-consultants heb je soortgelijke situaties, als ze vastlopen op dingen en binnen hun eigen partij moeten overleggen blijft de teller voor jou ook gewoon doorlopen.

En garagisten.. ga maar door.
Absurde marges op kleinmateriaal is verder ook écht de norm.

Ik zeg hier trouwens niet mee dat dit oké is hé, maar ik denk wel dat als je 100 loodgieters had ingehuurd je dit bij 70 van de loodgieters had gehad, dan waren er nog 20 loodgieters die effe wat rustiger aan zouden doen om die teller over het uurtje heen te tillen en 10 loodgieters die je wel gewoon één uurtje zouden laten betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Valandin op 30-11-2025 21:30 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mikenll schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:03:
Hij was echt max 50 minuten bezig volgens mij (heb er de hele tijd bijgestaan). Daarnaast was ik op de computer bezig voordat ze kwamen en is volgens de browser geschiedenis mijn laatste link geopend om 16:22 en om 17:15 heb ik de factuur van de loodgieter betaald.
Nofi, maar dit zijn wel dermate kleine marges dat het zeer aannemelijk is dat de loodgieter net iets langer bezig is geweest. Alvast gereedschap en materiaal uit de auto pakken en klaarzetten voordat hij bij jou aanbelt, en de boel weer opruimen nadat jij de factuur hebt betaald en je zit zo over de 60 minuten heen (zal misschien zelfs eerder richting 75 / 90 minuten gaan dan 50 minuten).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
mikenll schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:30:

Valandin schreef op zondag 30 november 2025 @ 21:27:

Absurde marges op kleinmateriaal is verder ook écht de norm.
We hebben het over 17,25 (ex) voor een tube kit en wat teflontape. Ik kan dit met geen goed fatsoen 'absurde marges' noemen, laat staan van mening zijn dat dit land naar de klote is.

Dat 2e uurtje kun je betwisten, er zijn genoeg scenario's te bedenken waardoor dit eerder 1,5 had moeten zijn inderdaad, maar die materiaalkosten... 8)7

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:29
Gewoon betalen en door met je leven… dit is een vrij normaal bedrag. Goedkoop? Nee.. absurd duur? Ook zeker niet.

Om hier een tweaker post over te maken en het land naar de klote te noemen…
Doe het dan de volgende keer zelf :)

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-12 08:36
mikenll schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:21:
[...]

Ik heb thuis Google Home cameras maar ik had de deur van de slaapkamer dicht die gericht was op het trappengat- als die openstond dan had ik het bewijs (baal er echt enorm van). Buren hebben helaas geen smartcameras
Je had het gewoon zelf moeten doen als je alles al helemaal doorgerekend had en er eigenlijk niet meer dan 20 euro aan uit wilde geven. :+

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12 19:16

FFW

150 euro voor een kleine klus is inderdaad wat duur, maar ik heb meer betaald aan zo'n zoofy monteur. we hadden een grote lekkage door mijn schuld en monteur was er binnen 30 min, lekkage goed en snel verholpen, ik meen 150 euro te hebben betaald voor alles, plus 50 euro fooi (ik was erg blij). in mijn geval kon ik echt niet wachten en iedereen weet dat op google aanbevolen monteurs de echte schurken zijn, dus zoofy.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
mentalozzie schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:58:
Gewoon betalen en door met je leven… dit is een vrij normaal bedrag. Goedkoop? Nee.. absurd duur? Ook zeker niet.
Ik vind van niet. Als iemand 50 minuten bezig geweest is, dan kan je niet 2 uur op de factuur zetten. Dan voel je je als klant gewoon belazerd. Je kan zeggen dat je dan maar een vaste prijs moet afspreken, maar dat kan de monteur ook doen.

Ik denk wel dat dit de prijs is voor vakmensen. Die komen niet meer voor 50 euro opdraven. Dat zouden ze mijns inziens ook gewoon moeten zeggen in plaats van (halve?) uurtjes erbij te frommelen.

Probeer een vaste loodgieter uit de buurt te vinden. Dan heb je ook niet zo'n site ertussen en kan een relatie opbouwen. Als je mekaar vertrouwt, werkt het allemaal een stuk prettiger.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-12 17:41
Als hij bij jou 50 minuten binnen is geweest is hij zoiezo langer dan een uur bezig geweest.
Spullen pakken, bus weer in ruimen, rekening opmaken en versturen. Is het twee uur, ik denk het niet, maar minder dan een uur zeker niet.
Heb je 4 van zulke klussen op een dag, al zijn ze in de zelfde straat, ben je zeker de hele dag bezig...

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Ik word een beetje moe van dit soort zeurberichten, altijd maar die kritiek op de vakman. Doe het dan gewoon zelf als je het allemaal zo goed weet.

Ook al is het maar 20cm kit, het wordt niet per cm ingekocht en dus ook niet per cm verkocht. Daarnaast is de beste man echt wel langer dan 50 minuten bezig geweest, zoals iemand anders al zei. Of hij letterlijk die tijd bij jou bezig is geweest maakt niet uit, het is tijd die hij niet ergens anders bezig is, dus rekent hij er wat voor. Ik geef hem groot gelijk, hij heeft waarschijnlijk ook een hypotheek te betalen en mondjes te voeden.

De toevoeging 'dit land is echt klote' vind ik ook zo'n dooddoener. Je zou kunnen weten dat 'dit land' er helemaal niets mee te maken heeft.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Weekend car | ’07 Mazda MX-5 | Copper Red

• everdt
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08:08
Fanta schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:35:
Ik word een beetje moe van dit soort zeurberichten, altijd maar die kritiek op de vakman. Doe het dan gewoon zelf als je het allemaal zo goed weet.

Ook al is het maar 20cm kit, het wordt niet per cm ingekocht en dus ook niet per cm verkocht. Daarnaast is de beste man echt wel langer dan 50 minuten bezig geweest, zoals iemand anders al zei. Of hij letterlijk die tijd bij jou bezig is geweest maakt niet uit, het is tijd die hij niet ergens anders bezig is, dus rekent hij er wat voor. Ik geef hem groot gelijk, hij heeft waarschijnlijk ook een hypotheek te betalen en mondjes te voeden.

De toevoeging 'dit land is echt klote' vind ik ook zo'n dooddoener. Je zou kunnen weten dat 'dit land' er helemaal niets mee te maken heeft.
Ik zou eerder zeggen dat dit land naar de klote gaat door mensen die prijzen van de vakman onder druk door middel van "gig-economy". Je denkt wel twee keer na voordat je een praktisch beroep uitoefende voor particulieren.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:20
Fanta schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:35:

Ik denk dat het vervelende hieraan is dat men er altijd achteraf achter komt dat iets duurder wordt dan ze verwacht hadden. Dat kan komen doordat de verwachtingen niet realistisch zijn maar het kan ook komen doordat de vakman zijn verwachtingsmanagement moet verbeteren. We leven in een wereld waar iedereen alles kan opzoeken, overal een mening over heeft en communicatie over alles al belangrijker is. Maar dat is de meeste vakmannen vreemd.
Natuurlijk wordt kit niet per 20cm ingekocht of verkocht, maar die tube zit in de bus en als je 8 keer 20cm kit voor de prijs van een volle tube verkoopt dan is daar ook wat van te vinden. Als je als vakman iets gaat uitvoeren laat dan ook weten dat je heen en weer rij tijd ook in de kosten wordt berekend, etc.
Informatie vragen en informatie geven moet je als klant en vakman samen doen. Vakmensen zijn nog steeds verplicht om goed voor te lichten volgens mij en hebben daar ook belang bij om dit geroep op internet te voorkomen. En ja, die tijd dat ze voorlichting geven en meedenken moet ook weer betaald worden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-12 20:20

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Tijd is helemaal niet belangrijk! Het gaat om of je niet teveel hebt betaald voor wat je hebt laten doen. Dat is de vraag. Iemand kan het zelfde misschien wel in 30 minuten doen. Waarom zou iemand die het goed en snel doet bestraft moeten worden omdat hij of zij het snel doet?

Usenet handleidingen

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

No Hands schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:59:
[...]

Ik denk dat het vervelende hieraan is dat men er altijd achteraf achter komt dat iets duurder wordt dan ze verwacht hadden. Dat kan komen doordat de verwachtingen niet realistisch zijn maar het kan ook komen doordat de vakman zijn verwachtingsmanagement moet verbeteren. We leven in een wereld waar iedereen alles kan opzoeken, overal een mening over heeft en communicatie over alles al belangrijker is. Maar dat is de meeste vakmannen vreemd.
Natuurlijk wordt kit niet per 20cm ingekocht of verkocht, maar die tube zit in de bus en als je 8 keer 20cm kit voor de prijs van een volle tube verkoopt dan is daar ook wat van te vinden. Als je als vakman iets gaat uitvoeren laat dan ook weten dat je heen en weer rij tijd ook in de kosten wordt berekend, etc.
Informatie vragen en informatie geven moet je als klant en vakman samen doen. Vakmensen zijn nog steeds verplicht om goed voor te lichten volgens mij en hebben daar ook belang bij om dit geroep op internet te voorkomen. En ja, die tijd dat ze voorlichting geven en meedenken moet ook weer betaald worden.
Je maakt het wel heel groot nu, voor zo'n klein klusje. Als je zelf niet op zoek wilt naar een professional en daar een tussenpartij voor gebruikt, betaal je gewoon wat je gefactureerd krijgt. De prijzen op de website zijn duidelijk, sanitair monteren kost vanaf €75 per uur inclusief BTW. Als je als eindklant wilt proberen in te schatten wat je in totaal kwijt bent als iemand ongeveer een uur binnen is geweest, dan tel je daar voor de zekerheid een uurtje bij op en houd je rekening met de kosten van wat klein materiaal.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44

ThunderNet

Flits!

TheDudez schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:03:
Tijd is helemaal niet belangrijk! Het gaat om of je niet teveel hebt betaald voor wat je hebt laten doen. Dat is de vraag. Iemand kan het zelfde misschien wel in 30 minuten doen. Waarom zou iemand die het goed en snel doet bestraft moeten worden omdat hij of zij het snel doet?
Dan moeten ze factureren op de uitgevoerde klus, en niet factureren hoeveel tijd het gekost heeft.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• mikenll
Mensen hier verdraaien mijn post/situatie of kunnen niet goed lezen.

Loodgieter is 50 minuten binnen geweest en rekent 2 uur. Hij mag 75 euro excl bte rekenen per uur. Hij mag geen voorijkosten rekenen volgens het tussenplatform en hij liegt dat dit wel mag. Na hierop gewezen te zijn claimed hij opeens langer dan 1 uur te hebben gewerkt. Het is 50 minuten vanaf binnenkomst en vertrek, irmand zegt dat het waarschijnlijk langer was (was je erbij dan????)

Ik zag ergens in de reactie "hij heeft ook een hypotheek te betalen". Ja en dus? Dan kan hij maar mensen oplichten?

Van de tube kit oke prima als hij maar 10% van zon tube kit gebruikt en het volle bedrag rekent voor de hele tube oke, maar dan wil ik wel die hele tube kit hebben. Kan niet zo zijn dat hij diezelfde tube kit bij de volgende klant gebruikt en daar ook 100% tube kit rekent. Conclusie: loodgieter is een oplichter.

Ook zag ik een aantal comments van "dan moet je het zelf maar doen". Waar slaat dat nou weer op????? Ik wil gewoon niet opgelicht worden zelfs dat is tegenwoordig teveel gevraagd. Mensen met dit soort uitvoerend werk mogen al blij zijn dat ze zoveel kunnen vragen (omdat er tekorten zijn in deze sector) maar ga dan niet uurtjes erbij rekenen.

[ Voor 25% gewijzigd door mikenll op 03-12-2025 06:09 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:11

Croga

The Unreasonable Man

mikenll schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:06:
Mensen met dit soort uitvoerend werk mogen al blij zijn dat ze zoveel kunnen vragen (omdat er tekorten zijn in deze sector) maar ga dan niet uurtjes erbij rekenen.
Wacht even.... Jij denkt serieus dat €75 per uur, zonder voorrijdkosten, veel geld is!?!?!? Je hebt echt geen flauw benul!
- Zelfs als hij 1 uur gerekend had was hij gegarandeert een uurtje of 2 à 3 van huis geweest.
- Kosten voor een ZZPer die dit soort werk doet zijn exhorbitant hoog! Denk aan het busje, het gereedschap, de kennis op pijl houden. Maar nog veel belangrijker; Bedrijfsaansprakelijkheisverzekering (gerust honderden euros per maand), Arbeidsongeschiktheidsverzekering (Nog eens honderden euros per maand), pensioenpremie (again; honderden euros per maand).
Ik gok dat ie van die €75 per uur met heel veel mazzel een euro of 15 netto over houdt. Da's dus nét boven minimumloon.

Ik vindt zo'n uitspraak echt enorm veel lef hebben. Het getuigd van een gigantisch gebrek aan begrip van hoe de wereld in elkaar steekt. En jij gaat hem hier voor oplichter en leugenaar uit maken....

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:21
mikenll schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:06:
Mensen hier verdraaien mijn post/situatie of kunnen niet goed lezen.

Loodgieter is 50 minuten binnen geweest en rekent 2 uur. Hij mag 75 euro excl bte rekenen per uur. Hij mag geen voorijkosten rekenen volgens het tussenplatform en hij liegt dat dit wel mag. Na hierop gewezen te zijn claimed hij opeens langer dan 1 uur te hebben gewerkt. Het is 50 minuten vanaf binnenkomst en vertrek, irmand zegt dat het waarschijnlijk langer was (was je erbij dan????)

Ik zag ergens in de reactie "hij heeft ook een hypotheek te betalen". Ja en dus? Dan kan hij maar mensen oplichten?

Van de tube kit oke prima als hij maar 10% van zon tube kit gebruikt en het volle bedrag rekent voor de hele tube oke, maar dan wil ik wel die hele tube kit hebben. Kan niet zo zijn dat hij diezelfde tube kit bij de volgende klant gebruikt en daar ook 100% tube kit rekent. Conclusie: loodgieter is een oplichter.

Ook zag ik een aantal comments van "dan moet je het zelf maar doen". Waar slaat dat nou weer op????? Ik wil gewoon niet opgelicht worden zelfs dat is tegenwoordig teveel gevraagd. Mensen met dit soort uitvoerend werk mogen al blij zijn dat ze zoveel kunnen vragen (omdat er tekorten zijn in deze sector) maar ga dan niet uurtjes erbij rekenen.
Mensen met dit soort uitvoerend werk?

Heel sympatiek kom je niet over. Als je ook zo ogenschijnlijk neerbuigend hebt staan doen terwijl hij bezig was zou ik ook overwegen dat extra te factureren.

Ben zelf uitvoerend vakman, zat aan het werk bij mensen die vinden dat het te duur is allemaal. Als het zo makkelijk is, doe het dan zelf. En betaal dan helemaal de factuur niet.

Je had vast niet verwacht dat men hier je de les ging lezen maar ondanks dat je heus wel punten hebt doet alle drama eromheen je verhaal teniet.

• mikenll
Jelle Brolnir schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:37:
[...]

Mensen met dit soort uitvoerend werk?

Heel sympatiek kom je niet over. Als je ook zo ogenschijnlijk neerbuigend hebt staan doen terwijl hij bezig was zou ik ook overwegen dat extra te factureren.

Ben zelf uitvoerend vakman, zat aan het werk bij mensen die vinden dat het te duur is allemaal. Als het zo makkelijk is, doe het dan zelf. En betaal dan helemaal de factuur niet.

Je had vast niet verwacht dat men hier je de les ging lezen maar ondanks dat je heus wel punten hebt doet alle drama eromheen je verhaal teniet.
op de man

Ondertussen heb ik contact gehad met het tussenplatform en de 75 euro excl btw teruggekregen. Oplichter -1

[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 03-12-2025 08:46 ]

• Jelle Brolnir
mikenll schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:54:
[...]

Van laaggeschoold tuig zoals jij had ik wel wat weerstand verwacht maar uiteraard niet op niveau. Dat jullie uitvoerend werk hoog achten is prima, conclusie is wel dat 50 minuten werk niet 2 uur is. Als je dat niet begrijpt dan snap ik waarom je in deze sector werkt🤣

Ondertussen heb ik contact gehad met het tussenplatform en de 75 euro excl btw teruggekregen. Oplichter -1
Kijk eens aan, laat jij je even kennen. Fijn dat ik gelijk krijg. :)

• mikenll
Croga schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:22:
[...]

Wacht even.... Jij denkt serieus dat €75 per uur, zonder voorrijdkosten, veel geld is!?!?!? Je hebt echt geen flauw benul!
- Zelfs als hij 1 uur gerekend had was hij gegarandeert een uurtje of 2 à 3 van huis geweest.
- Kosten voor een ZZPer die dit soort werk doet zijn exhorbitant hoog! Denk aan het busje, het gereedschap, de kennis op pijl houden. Maar nog veel belangrijker; Bedrijfsaansprakelijkheisverzekering (gerust honderden euros per maand), Arbeidsongeschiktheidsverzekering (Nog eens honderden euros per maand), pensioenpremie (again; honderden euros per maand).
Ik gok dat ie van die €75 per uur met heel veel mazzel een euro of 15 netto over houdt. Da's dus nét boven minimumloon.

Ik vindt zo'n uitspraak echt enorm veel lef hebben. Het getuigd van een gigantisch gebrek aan begrip van hoe de wereld in elkaar steekt. En jij gaat hem hier voor oplichter en leugenaar uit maken....
kleine lettertjes zijn lief, niet schreeuwen aub

[ Voor 9% gewijzigd door twain4me op 03-12-2025 08:45 ]

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

mikenll schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:58:
Kan je niet goed begrijpend lezen ofzo? HET TUSSENPLATFORM WAAR HIJ IS INGEHUURD GEEFT AAN DAT VOORRIJKOSTEN NIET GEREKEND MOGEN WORDEN.

Dat hij X uur van huis is boeit geen ene drol.
Jij was degene die beweerde dat deze man heel veel geld aan het verdienen was.... En schreeuwen helpt je zaak niet joh. En je taalgebruik al helemaal niet. Ik gok dat je hier verder heel weinig hulp kunt verwachten met zo'n houding.

• mikenll
Teveel trollen hier😅🤣

Ik log uit en maak een nieuw accoubt aan zodat ik geen notificaties meer hoef te krijgen van trollen op deze post.

Laters, en die 75 euro excl btw heb ik lekker terug. Oplichter -1😆

• everdt
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08:08
Hoop dat de volgende vakman het driedubbele rekent.

Maar de posts van deze ochtend zijn inderdaad niet geheel onverwacht, had al zo'n onderbuik gevoel.

• Jelle Brolnir
mikenll schreef op woensdag 3 december 2025 @ 07:01:
Teveel trollen hier😅🤣

Ik log uit en maak een nieuw accoubt aan zodat ik geen notificaties meer hoef te krijgen van trollen op deze post.

Watje. Eerst een beetje stoer zitten doen en als het wat warm onder de voetjes wordt weglopen. Sneu.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Gezien de username verwacht ik dat dit al eerder gebeurt is.
mikenIII incoming.....

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zoals verwacht is het hele verhaal nooit gebeurt. Het is een troll en het heeft z'n aandacht weer even gehad. Topic kan gesloten worden.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-12 19:33
Hou je er wel rekening mee dat naast het uur dat hij bij jou is geweest, hij ook kosten maakt voor materiaal etc.? Of heeft hij die apart vermeld?
Kraantje, tube kit, afschrijving van zijn gereedschap, brandstof kosten, bemiddelingskosten zoofy en daarna mag hij ook nog eens BTW betalen aan vadertje staat.

Als ik een offerte kreeg van €180 voor deze klusjes incl. Materiaal en btw zou ik niet klagen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Well that escalated quickly...

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

mikenll schreef op woensdag 3 december 2025 @ 07:01:
Teveel trollen hier😅🤣

niet nodig, daar is een TR veel nuttiger voor

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 03-12-2025 08:47 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
everdt schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:54:
[...]

Ik zou eerder zeggen dat dit land naar de klote gaat door mensen die prijzen van de vakman onder druk door middel van "gig-economy". Je denkt wel twee keer na voordat je een praktisch beroep uitoefende voor particulieren.
Nou zeg. De prijzen van de vakmannen komt onder druk door de gig-economie? Dat was een dingetje jaren geleden. Toen werkspot kwam en ze alleen op die manier nog iets van opdrachten konden krijgen. Maar momenteel kan toch niet iemand met goed fatsoen claimen dat de prijzen van vakmannen onder druk staat? Prijzen zijn nog nooit zo hoog geweest.
Croga schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:22:
[...]

Ik zal me maar niet uitlaten over TS zijn laatste posts, maar deze post verdient ook geen schoonheidsprijs. Als je werkt via een platform waarbij geen voorrijkosten zijn, moet je niet gewoon het aantal uur dat je bezig bent geweest uitrekken. (Ik vermoed dat het wel aanmoedigt om 1 uur 5 minuten te werken). 2-3 uur van huis? Natuurlijk heeft hij tijd erbij, maar je moet niet als loodgieter in Utrecht een kleine klus als dit in Tilburg gaan doen, want dat moet je wel doen om op 3 uur uit te komen.

En de ZZP'ende loodgieter heeft duidelijk meer kosten als de ZZP'ende IT'er. Maar tegelijk zal hij ook zo'n platform gebruiken voor zijn gemak (regelt vast de daadwerkelijke facturen / betalingen, je hoeft niet eerst een offerte te maken, etc). En als een ZZP'ende loodgieter net aan minimumloon zou hebben doet hij echt iets heel erg verkeerd.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Sissors schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:06:
[...]

Nou zeg. De prijzen van de vakmannen komt onder druk door de gig-economie? Dat was een dingetje jaren geleden. Toen werkspot kwam en ze alleen op die manier nog iets van opdrachten konden krijgen. Maar momenteel kan toch niet iemand met goed fatsoen claimen dat de prijzen van vakmannen onder druk staat? Prijzen zijn nog nooit zo hoog geweest.

[...]

Ik zal me maar niet uitlaten over TS zijn laatste posts, maar deze post verdient ook geen schoonheidsprijs. Als je werkt via een platform waarbij geen voorrijkosten zijn, moet je niet gewoon het aantal uur dat je bezig bent geweest uitrekken. (Ik vermoed dat het wel aanmoedigt om 1 uur 5 minuten te werken). 2-3 uur van huis? Natuurlijk heeft hij tijd erbij, maar je moet niet als loodgieter in Utrecht een kleine klus als dit in Tilburg gaan doen, want dat moet je wel doen om op 3 uur uit te komen.
Wees even realistisch. Als TS met al zijn geschreeuw zegt dat deze vakman 50 minuten binnen is geweest, kan je er donder op zeggen dat de vakman eerder een uur of iets langer binnen is geweest. Spullen bij elkaar pakken in de bus, de boel opruimen, etc. En je bent zo weer 10-15 minuten verder. Op zo'n klein rotklusje vind ik het dan volkomen begrijpelijk dat je niet naar beneden afrondt met je uren, als je daar aan gaat beginnen kost het alleen nog geld.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Sissors schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:06:
Als je werkt via een platform waarbij geen voorrijkosten zijn, moet je niet gewoon het aantal uur dat je bezig bent geweest uitrekken. (Ik vermoed dat het wel aanmoedigt om 1 uur 5 minuten te werken). 2-3 uur van huis? Natuurlijk heeft hij tijd erbij, maar je moet niet als loodgieter in Utrecht een kleine klus als dit in Tilburg gaan doen, want dat moet je wel doen om op 3 uur uit te komen.

En de ZZP'ende loodgieter heeft duidelijk meer kosten als de ZZP'ende IT'er. Maar tegelijk zal hij ook zo'n platform gebruiken voor zijn gemak (regelt vast de daadwerkelijke facturen / betalingen, je hoeft niet eerst een offerte te maken, etc). En als een ZZP'ende loodgieter net aan minimumloon zou hebben doet hij echt iets heel erg verkeerd.
Uiteraard was mijn statement licht overdreven. Maar een klus van een uur vanuit Helmond in Eindhoven uitvoeren, om maar eens wat te noemen, gaat je echt tussen de 2 en 3 uur van huis kosten. Daar hoef je in Nederland echt geen gekke dingen voor te doen.

En nee, Zoofy en soortgelijke platformen worden niet gebruikt "voor het gemak". Ze worden gebruikt omdat klanten daar te vinden zijn en nergens anders meer. Kleine klussers kunnen niet meer zonder dit soort platformen. En ja, als ze alleen dit soort platformen zouden gebruiken komen ze niet heel veel hoger dan minimumloon uit. Vandaar dat ze hun kaartje achter laten zodat je de volgende keer ze rechtstreeks benadert. Buiten dat €75 per uur via een platform als dit al geen vetpot is, rekenen de platformen ook nog eens gerust 15%-30% aan kosten. Verkijk je niet op hoe verrot die markt op dit moment is. Vandaar ook dat het steeds lastiger wordt om mensen via dergelijke platformen te vinden en degenen die daar nog rond lopen ook niet altijd de besten zijn.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er is een gigantisch tekort aan loodgieters, ik vind het eigenlijk moeilijk te geloven dat er nergens anders meer klanten te vinden zijn. Ik weet van een familielid die een loodgieter nodig had voor een grote klus. (Echt niet iets wat in een uur of twee gefixt was). Resultaat: Zelf doen alles. Want er was simpelweg geen loodgieter te vinden met tijd op een beetje redelijke termijn.

Ik had nog helemaal nooit van dit platform gehoord, tegelijk is het wel aantrekkelijk omdat je gewoon minder kans hebt opgelicht te worden. En dan doel ik op de elektriciens die hier weleens langs zijn geweest die €3000 totaal rekende voor een nieuwe automaat voor de zonnepanelen, en dat de conclusie dan is dat het eigen schuld is als je niet vantevoren alles afspreekt. Zelf vind ik het concept van geen voorrijkosten een beetje onhandig, want dan zijn je inkomsten op 2 uur werken gewoon heel veel hoger dan op één uur. Maar nogmaals, ik vind het vreemd dat in deze tijd als loodgieter er geen klanten zouden zijn buiten dit soort platformen. Want de reden die ik ken dat de markt momenteel verrot is, is dat er gewoon een gigantisch tekort is aan vakmensen en je blij moet zijn als er eentje komt.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Sissors schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:30:
Er is een gigantisch tekort aan loodgieters, ik vind het eigenlijk moeilijk te geloven dat er nergens anders meer klanten te vinden zijn.
De uitdaging als beginnend loodgieter is dat je nog geen netwerk hebt en geen klantenkring. Dus ook geen mond op mond reclame. Adverteren op het Internet is niet te doen gezien wat je uit moet geven om ook maar enig bereik te hebben.
Ik heb de afgelopen jaren wat beginnende loodgieters (en andere vaklui) gesproken en allemaal gaven ze aan dat het Zoofy (of soortgelijke platformen) is of niks. Ze kunnen er gewoon niet omheen. Totdat ze een klantenkring opgebouwd hebben en dan verdwijnen ze nagenoeg volledig van het Internet omdat ze het, zoals je al aangeeft, veel te druk hebben.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Deze gaat dicht

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

mikenll schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:54:
[...]

Van laaggeschoold tuig zoals jij had ik wel wat weerstand verwacht maar uiteraard niet op niveau. Dat jullie uitvoerend werk hoog achten is prima, conclusie is wel dat 50 minuten werk niet 2 uur is. Als je dat niet begrijpt dan snap ik waarom je in deze sector werkt🤣

Zo lang je niet fatsoenlijk kunt discussieren, heeft dit topic ook geen nut. :w @twain4me

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.