Toon posts:

muis-snelheid halveren op beveiligde pc (RSI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de TU-Delft staat de muissnelheid op alle computers zeer hoog. Omdat ik RSI heb is daar voor mij niet mee te werken. Ze hebben op 1 computer voor mij de snelheid verlaagd, maar je snapt het, die is, wanneer ik wil computeren, altijd bezet. :'(

De muis geeft normaal gesproken in signaaltjes door wanneer het bijv. naar rechts gaat. Ik wil nu zorgen dat maar 1 van de 2 signaaltjes werkelijk bij de computer terecht komen.
Dit zou kunnen door:
1. zelf een muis mee te nemen die zodanig is aangepast dat deze 2x zo langzaam signaaltjes doorgeeft aan de computer
2. een klein apparaatje te maken die je tussen de muis en de pc zet, zodat deze 1 van de 2 signaaltjes doorgeeft.

1. Een ball-muis werkt van binnen met 2 x een optische sensor die een wiel met gaatjes afleest. Als ik 1 op de 2 gaatjes dichtmaak: klaar. ;)
2. een elektrische schakeling maken. Hoe??? :?

Heeft iemand misschien een (gouden) tip of een opmerking hoe ik dit beter/makkelijker aan zou kunnen pakken?

Alvast bedankt! :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53

Super_ik

haklust!

je hebt toch een visaul basic source snippet waarmee je in het configuratie scherm kan komen. je kunt dan zelf de muissnelheid aanpassen

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ze hebben toch voor jouw die muissnelheid verlaagt....dan vraag je toch of je gewoon daar kan zitten!

Zo zal ik het doen...?!

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Ik had vroeger een oude Genius muis, waarbei je op de muis zelf de gevoeligheid kon instellen, misschien dat je die eentje op de kop kan tikken :?

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:55
Wat is er beveiligd? Kan je niet gewoon mouse.cpl starten? Dus onder dos:
start mouse.cpl
of
control.exe mouse.cpl

Of wijzig bij je thuis de muis installing, kijk naar de wijzigingen in de registry en neem een .reg mee die deze wijzigingen maakt.

Verwijderd

Topicstarter
De computers met NT4.0 zijn dus goed beveiligd. Je kunt niet in het configuratiescherm komen. Als je bijvoorbeeld Eurdora-mail opstart en deze vraagt "wilt u Eurora als standaard e-mail prog gebruiken?", en je klikt ja, dan komt er een foutmelding dat het register niet kon worden geupdate.

"visaul basic source snippet waarmee je in het configuratie scherm kan komen".... ik weet niet wat een snippet is of hoe ik er aan kom, maar ik denk niet dat het werkt.

"ze hebben toch voor jouw die muissnelheid verlaagt....dan vraag je toch of je gewoon daar kan zitten!".... als we met een groepje grafische bewerkingen gaan doen, dan doen we dat op de veel snellere computers in de ontwerpstudio en niet op de k_t-computer die ze hebben aangepast....

Als iemand nog een oplossing weet, dan hoor ik het graag.

Ik heb nu een muis opengemaakt, er zitten 2 radartjes in, maar die gaatjes zijn wel heeel erg klein, erg moeilijk om die om en om dicht te stoppen. Iemand een idee?

Alvast bedankt!!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:55
Is je diskettestation beschikbaar?

Zo ja, neem dan control.exe en mouse.cpl gewoon van thuis mee. Het stukje HKCU\Control Panel is bijna nooit beveiligd.

PS: Heb je 't wel geprobeerd, control.exe mouse.cpl? Want je geeft alleen beveilgingsvoorbeelden, maar niet een evt. foutmelding.
Pagina: 1