Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP printer vindt cartridges niet OK

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:14
Ik heb de uitvoering: HP DeskJet 2540
Ik gebruik al jaren cartridges van 123inkt enz. maar sinds kort heeft-ie daar issues mee: hij wil niet meer printen. De lampjes van beide cartridges knipperen en dat duidt op "deze cartridge is niet goed". Zonder verdere specificatie. Ik vermoed dat HP een firmware update heeft gepushed ofzo; zou niet voor het eerst zijn dat HP zoiets flikt.

Het issue lijkt in elk geval wel in de printer zelf te zitten. Het maakt niet uit of ik vanaf de Windows laptop of de Ubuntu laptop print: hij weigert gewoon dienst. Een paar dagen van de stroom af leek vorige week geholpen te hebben; toen kon ik een paar pagina's printen vanaf diverse laptops/OS'en. Wel gooide hij er eerst een testpagina uit.

Een paar dagen terug was het weer raak. Hetzelfde trucje werkt nu niet meer: ik zet te printer weer aan, hij gooit er zonder problemen een testpagina uit (zonder opdracht daarvoor) en zegt vervolgens "ik kan niet printen want deze cartridges snap ik niet".

Is er iemand die dit probleem herkent? Ik kan natuurlijk nieuwe originele cartridges bestellen, maar dat kost evenveel als een nieuwe printer :? En dan moet ik maar hopen dat het probleem daarmee is opgelost want dat is geen garantie met een printer die toch ook alweer 10 jaar oud is. En natuurlijk passen die cartridges nooit in een andere nieuwe printer dus dan gooi ik inkt en geld weg.

Ik zit al een Ecotank printer te overwegen, maar misschien valt er nog wat te fixen aan dit ding? Kan ik oudere firmware installeren misschien, of is er nog een harde reset optie die ik niet ken? Of iets anders?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Alle reacties

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En als je bij 123inkt navraagt wat er mis kan zijn?
Want zij, als verkoper, pretenderen toch dat dit compatibele inktcartridges zijn?

Ze hebben vaak wel de nodige info en/of truukjes wellicht...

Mooie Plaatjes   

• Tjolk
Nee, ik heb geen contact met ze opgenomen. En eerlijk is eerlijk: jarenlang ging het ook goed, met elk huismerk.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 21:53
Heb je al een poging gedaan om de contacten schoon te maken en dat soort zaken? Het feit dat er ongevraagd een testpagina uit komt rollen doet mij denken dat er meer mis kan zijn dan alleen 'ik vind deze cartridge niet leuk'. En ja, neem ook eens contact op met de leverancier van je cartridges. Als deze niet werken in je printer kan je ook proberen om daar je geld terug te krijgen.

• Tjolk
Mja, eerlijk gezegd heb ik inmiddels besloten dat ding maar aan de wilgen te hangen en over te stappen op een Ecotank. Daar speelt heel dat probleem niet.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Gelijk heb je. Die deskjets zijn ook eigenlijk wegwerpprinters waarbij de inkt duurder is dan het apparaat.
Je kunt dan inderdaad beter een fatsoenlijke printer kopen die wat duurzamer is, ook qua ontwerp :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1