Laptop occasioneel gamen - black friday deals

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:20
Wat ga je met je laptop doen? Occasioneel gamen (oa world of tanks)
2 weken terug is er een scharnier van mijn MSI GL73 8RD (https://tweakers.net/pric...isch-model/specificaties/) afgebroken. Vandaar op zoek naar een vervanger, ook gezien zijn leeftijd is het tijd voor iets nieuws.

Wat is je budget? max 1800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, occasioneel mee nemen op het vliegtuig. Mijn huidige is 17", maar ik zou deze keer, om die reden, eerder gaan voor een 16. Ik zeg wel occasioneel, dus het is zeker geen dealbreaker mocht het opnieuw een 17 zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
MSI bevalt me wel. Vereiste: AZERTY keyboard; en verlicht, al is dat bij de meesten wel het geval tegenwoordig.
Ik heb daarom eens gekeken naar de "beste black friday deals". Daar vielen me volgende MSI modellen op:
MSI Stealth 16 AI A2HWGG-030BE (18% korting - 1799eur)
https://tweakers.net/pric...e-azerty-toetsenbord.html
MSI Stealth 16 AI A2HWFG-024BE (17% korting -1899eur)
MSI Katana 15 HX B14WFK-047BE (15% korting - 1199 eur)

Er stond ook nog een Katana 17inch in, maar die was jammer genoeg met Querty.
Is het de moeite om te gaan voor een Stealth of is een goedkopere Katana even goed voor mijn noden?
Of zelfs, neem ik gewoon beter een ander merk/type dat miss. een betere prijs/kwaliteit heeft?

Beste antwoord (via wittmann1982 op 03-12-2025 10:47)

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 13:50

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik zie die Katana als ruim ondergeschikt aan de Stealth. Het scherm is trouwens bijna even groot: 15,6" t.o.v. 16,0" is redelijk verwaarloosbaar. Ik zie echter dat die Stealth laptops 32 GB hebben en de CPU veel beter én ook nog OLED.

Maar ik kan niet in uw portemonnee kijken. :)

Make music, not war

Alle reacties

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:44

• wittmann1982
Ja, kan ook. Heeft wel maar 16GB ram tov de 32 van de andere modellen. Maar de GPU (en ook de CPU) is dan weer beter.
Het probleem is dat ik de evoluties/ trends de laatste tijd niet meer gevolgd heb.

Ik vraag me af hoe mijn oude GL73 8RD zich verhoud tot de selectie die ik gemaakt heb: was die meer zoals een Vector/ Stealth of eerder zoals een Katana serie? Dat zou het kiezen al makkelijker maken.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
die had relatief sterke cpu met minder ram en gpu.
maar wel 1080p ipv 1440p, dat zorgt ook al voor verschuiving, dan heb je meer gpu nodig

• wittmann1982
Ik kan niet kiezen 8)7
Heb ik baat bij de betere specs modellen? Die Kantana heeft maar een 15" scherm. Miss. maar beter slikken en 600 euro extra uitgeven :X

Acties:
  • Beste antwoord

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 13:50

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik zie die Katana als ruim ondergeschikt aan de Stealth. Het scherm is trouwens bijna even groot: 15,6" t.o.v. 16,0" is redelijk verwaarloosbaar. Ik zie echter dat die Stealth laptops 32 GB hebben en de CPU veel beter én ook nog OLED.

Maar ik kan niet in uw portemonnee kijken. :)

Make music, not war

• Hamsterfish
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:06
Vorige week zat ik met hezelfde dilemma. Uiteindelijk heb ik de MSI Vector gekocht (wel de qwerty versie). Dit is de enige laptop in die price range met 12 GB VRAM op de GPU, de rest is 8 GB. En de CPU lijkt me degelijk. Jammer dat er maar 16 GB RAM in zit, maar is niet gesoldeerd en kan eventueel later uitgebreidt worden wanneer de prijzen hopelijk normaliseren. Er zit ook een mooi scherm op. Ik ben er iig tevreden mee. Toetsenbord vind ik wel meh.

• wittmann1982
Ik ben voor de MSI Stealth gegaan, gisteren besteld, vandaag geleverd.
uitvoering: MSI Stealth 16 AI A2HWGG-030BE (Azerty toetsenbord)
Pagina: 1