Ik bewaar mijn zelf gemaakte kaas in een koelkastje (133 liter) die ik met een ‘externe’ thermostaat’ bestuur. Extern omdat de ik mijn kaas op 12 graden wil bewaren. De draden (temperatuur voeler) zit geklemd tussen de deur. Dat werkte. Ik heb dit koelkastje in 2023 nieuw gekocht.
Omdat het geen fraai gezicht is, heb ik een gat geboord in de zijkant van de koelkast om zo die temp voeler naar buiten te voeren.
Ik weet zeker dat ik geen leiding van de koelvloeistof oid heb geraakt.
Toen ik de boel weer opstarte kwam er direkt veel koude lucht uit dat gat. Ook maakte de setup veel herrie. Na een paar seconden stopte de boel.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
1. Er zit ruimte tussen de binnen en buiten wand. Staat daar druk op omdat de koelkast compressor dit gebruikt als een soort condensor? Als de druk weg valt schakelt de compressor dan uit?
2. Heeft de compressor het begeven?
3. Enig ander defect? (De binnen verlichting doet het wel.)
4. Kan je eigenlijk wel een gat in de zijkant boren (als je zeker weet geen koelvloeistof leiding of ander onderdeel te raken) ?
Omdat het geen fraai gezicht is, heb ik een gat geboord in de zijkant van de koelkast om zo die temp voeler naar buiten te voeren.
Ik weet zeker dat ik geen leiding van de koelvloeistof oid heb geraakt.
Toen ik de boel weer opstarte kwam er direkt veel koude lucht uit dat gat. Ook maakte de setup veel herrie. Na een paar seconden stopte de boel.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
1. Er zit ruimte tussen de binnen en buiten wand. Staat daar druk op omdat de koelkast compressor dit gebruikt als een soort condensor? Als de druk weg valt schakelt de compressor dan uit?
2. Heeft de compressor het begeven?
3. Enig ander defect? (De binnen verlichting doet het wel.)
4. Kan je eigenlijk wel een gat in de zijkant boren (als je zeker weet geen koelvloeistof leiding of ander onderdeel te raken) ?