• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 21:45
Vandaag mijn bestelling van bol binnen gehad, en daar is hij dan... de lang verwachtte en voor gespaarde 77inch LG Oled.
Alles netjes uitgepakt, TV opgehangen aan onze reeds aanwezige muurbeugel.... de spanning stijgt ...... knopje indrukken niks, andere stekker--> niks, stekker omdraaien --> niks.
Rode (we denken) stand-by lampje gaat aan, maar zodra we of de knop van de ab indrukken of de fysieke knop op de TV gaat ledje uit maar verder blijft beeld zwart.
Wat doen we fout, is hebben we toch een maandag ochtend product te pakken/vette pech is is deze stuk ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:26
Gevalletje DOA.

Waarschijnlijk een defecte moederbord. Komt helaas meer voor. Morgen een melding maken bij de winkel en om laten ruilen voor een andere nieuwe exemplaar.

• Pimmetje651
Aha mooi kak wel, van zo'n "duur" apparaat zal je dit toch niet (mogen) verwachten eigenlijk

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01 19:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aiii, enorm balen idd. Voor de toekomst: altijd eerst elektronica testen voordat je start met inbouw/ophangen.. het is velen al overkomen helaas. Daarmee kun je ook uitsluiten of je niet bijvoorbeeld de schroeven te verd hebt aangedraaid bijvoorbeeld. Ik heb ooit iemand gezien die een werkende tv ophing en vervolgens een dode tv had. Bleken de schroeven van de oude tv kortsluiting te maken (net te lang).

Meld je tv direct retour ivm DOA en laat ze de nieuwe alvast opsturen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het is aan te raden de door LG meegeleverde beugel te gebruiken.

Als je lange rails hebt en je schroeft die in de verlaagde schroefgaten met lucht tussen de rail en het schroefgat kun je het te ver aandraaien wat de kast beschadigt en/of de bevestiging is niet stevig.

Zoals gezegd: niet meegeleverde schroeven kunnen te lang zijn en intern iets beschadigen.

Kun je een scherpe foto uploaden in je account? Dan kunnen we zien wat je hebt.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mrmrmr schreef op maandag 1 december 2025 @ 00:05:

Als je lange rails hebt en je schroeft die in de verlaagde schroefgaten met lucht tussen de rail en het schroefgat kun je het te ver aandraaien wat de kast beschadigt en/of de bevestiging is niet stevig.

Zoals gezegd: niet meegeleverde schroeven kunnen te lang zijn en intern iets beschadigen.

De C5 komt niet met muurbeugel, alleen een voet. Gewoon gevalletje DOA en omruilen.

• mrmrmr
  • Niet online
Dit C5 model heeft inderdaad geen standaard meegeleverde muurbeugel en de ophangpunten zijn niet verzonken. Dus dat is niet het probleem hier. Gebruik van de juiste schroeflengte is nu wel van belang omdat die niet worden meegeleverd.

De aparte OLW480B beugel gebruikt M6 L18 bouten, 18mm in de behuizing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgU66flwsG9dlwpynzTquzfkSa4=/i/2007401760.webp

[ Voor 69% gewijzigd door mrmrmr op 01-12-2025 05:48 ]

• Pimmetje651
mrmrmr schreef op maandag 1 december 2025 @ 00:05:

Dan ben ik erg benieuwd naar wat de lengte mag zijn van de schroeven/boutjes (M6) zit nu met m6 met lengte van 2cm vast. Lijkt me toch prima

[ Voor 4% gewijzigd door Pimmetje651 op 01-12-2025 13:08 ]

• mrmrmr
  • Niet online
@Pimmetje651 LG heeft het over de normale schroeflengte als in de VESA standaard, zonder aan te geven precies welke VESA (FDMI MIS) standaard. Documentatie loopt niet over van duidelijkheid bij LG.

https://www.ergotron.com/en-us/support/vesa-standard#

De installatiehandleiding (bestaande uit plaatjes) bevat wel een specificatie van schroefjes, daar heb ik de gegevens voor schroefjes voor de LG beugel vandaan.

LG vraagt overigens meer dan 10 euro voor een schroefje als je ze als accessoire zou willen bestellen.

• Pimmetje651
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM6HFfkV1xAT7lRxEfLfjjpBvrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOiNYng0p7E7XA4pLOY8BJHS.jpg?f=fotoalbum_large
Dit stukje, als ik het goed begrijp m6 met 300mm lengte. Dan is mijn lengte van 200mm toch zeker niet te lang 🫣

• mrmrmr
  • Niet online
300mm gaat over de afstand tussen de schroefgaten.

Linksonder zie je LG beugel model OLW480B met M6 schroeven van niet nader genoemde lengte.

Als je vervolgens de handleiding van OLW480B opzoekt, staat daar dat er twee lengtes zijn van M6 schroeven. De eerste "Guide Spacer Screw A" met een afstandhouder (L45=45mm), en de tweede "Guide Spacer Screw B" met een dunnere afstandhouder (L18=18mm).

In de documentatie van de tv kon ik niet vinden wat de maximale lengte is. Vreemd dat er bij LG niemand is die eraan denkt dat op te nemen in de handleiding, dat is toch essentiële informatie.

• Pimmetje651
mrmrmr schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:30:
300mm gaat over de afstand tussen de schroefgaten.

Linksonder zie je LG beugel model OLW480B met M6 schroeven van niet nader genoemde lengte.

Als je vervolgens de handleiding van OLW480B opzoekt, staat daar dat er twee lengtes zijn van M6 schroeven. De eerste "Guide Spacer Screw A" met een afstandhouder (L45=45mm), en de tweede "Guide Spacer Screw B" met een dunnere afstandhouder (L18=18mm).

In de documentatie van de tv kon ik niet vinden wat de maximale lengte is. Vreemd dat er bij LG niemand is die eraan denkt dat op te nemen in de handleiding, dat is toch essentiële informatie.
Precies dit inderdaad, vaag allemaal is inderdaad wel handig om de juiste te hebben en gebruiken. Heb vast wel ergens 150mm liggen, maar goed ook ik ben tijdje aan Google-en geweest maar niks te vinden. In mijn Samsung dit er hing zat M8 3cm ...

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

liberque

Vrijzinnig!

Schroeven mogen volgens mij max 12mm in de tv zitten :(

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Oef.. 2cm in zo’n plat model schroeven zal misschien toch wat beschadigd hebben? De tv is amper 2,5cm diep?
Hoop voor je dat ze niet moeilijk doen maar haal aub kortere schroeven..

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-12-2025 20:32 ]

• Pimmetje651
CyBeRSPiN schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:53:
Oef.. 2cm in zo’n plat model schroeven zal misschien toch wat beschadigd hebben? De tv is amper 2,5cm diep?
Hoop voor je dat ze niet moeilijk doen maar haal aub kortere schroeven..
Het scherm is inderdaad super dun, maar dan het stuk electronica/de plek waar de schroeven in gaan is stukje "dikker"
Inmiddels nieuwe OLED binnen, deze hangt en werkt probleemloos

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pimmetje651 schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:23:
[...]

Het scherm is inderdaad super dun, maar dan het stuk electronica/de plek waar de schroeven in gaan is stukje "dikker"
Inmiddels nieuwe OLED binnen, deze hangt en werkt probleemloos
Ok mooi, en ik was in de war met de G-serie. De C5 heeft idd een dikker stuk achterop.
Pagina: 1