Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• mikenll
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:00
Mijn vraag
Hi allemaal, ivm black friday bij belsimpel een goede deal gepakt en de s25 ultra bemachtigt. Ik kom net van de s22 ultra wta een topper was behalve het laatste jaar toen de batterij erg snel op was.

Nu heb ik de S25 ultra 2 dagen in gebruik (nieuw uit de doos) en ik val van mijn stoel als het gaat om batterij gebruik. Ik verlies 40% batterij voor 1 uur 49 minuut scherm on time en 14 uur en 38 minuten standby/scherm uit. Zie screenshot: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiISnQR4wBlSX2DfxTt6Bx7YzzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPLjvQB8rr0tDoHPQY1jIkxg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb bluetooth niet aangehad maar wel gps. Denken jullie dat ik een defecte telefoon heb of is dit normaal? Ik ging ervanuit dat een vlaggenschip telefoon toch echt wel meer batterij capaciteit zou hebben. 40% verlies met bijna 2 uur scherm on time is toch niet normaal?

Relevante software en hardware die ik gebruik
S25 ultra 512gb. Relevante software? Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Chatgpt naar de batterij screenshot laten kijken en die geeft aan dat dit normaal is de 1e 2 a 3 dagen omdat de telefoon aan het calibreren js. Heb daar zelf twijfels bij maar goed. Ik ga niet de resolutie verminderen of bespaarmodus aanzetten want ik vind het absurd dat dat zou moeten bij een nieuwe vlaggenschip. Ben altijd Samsung gebruiker geweest maar ik iverweeg de telefoon te retourneren en voor een ander merk te gaan.

Alle reacties

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Geen idee hoe je dat moet lezen. Bij mij staat er dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOmEWyMjpTF6BKxtGsm9eZPFMS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAStRGNB7KhN3tTEpWBJjZJe.jpg?f=fotoalbum_large
3 uur geleden van de oplader gehaald (tot 90%) en zit nu op 71% batterij over. Dus wat dat "batterijverbruik" betekent, geen idee. Als je een keer per dag moet laden lijkt het mij prima.

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 28-11-2025 20:11 ]

Roomba E5 te koop

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Alles staat nog op de achtergrond te synchroniseren, dus er zijn wel meer processen die accu vreten, even geduld.

Heb je 'm vanaf scratch opnieuw ingesteld of alles overgeheveld?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• mikenll
CLB schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:14:
Alles staat nog op de achtergrond te synchroniseren, dus er zijn wel meer processen die accu vreten, even geduld.

Heb je 'm vanaf scratch opnieuw ingesteld of alles overgeheveld?
Ik heb de overhevel software van samsung gebruikt om alles over te zetten van oude s22 ultra naar deze maar dat mag toch geen reden zijn voor zo'n batterij gebruik?

• mikenll
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIQIFUmgvORumD0wZQ-_qH3Bkm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1LEEMirhfJ1rWaDGzHTLOXY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is van 1 dag eerder. Had toen wel bluetooth en gps gebruikt maar 50% batterij voor 2 uur scherm on tijd is wel heel mager niet? Of is dit normaal?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

MartNL

Ik zal die van mij eens posten.
Ik heb hem 2 weken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Fkb8cDNPfrRuikzvt9Nf6MLuxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZI6IMCWQiyrsBD2uihZzMWn.jpg?f=fotoalbum_large

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
mikenll schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:16:
[...]

Ik heb de overhevel software van samsung gebruikt om alles over te zetten van oude s22 ultra naar deze maar dat mag toch geen reden zijn voor zo'n batterij gebruik?
Dat verbruikt wel wat, als het goed is wordt de telefoon ook wel lekker warm tijdens het overzetten.
Pagina: 1