Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NexxOne
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 28-11 19:27
Hey iedereen,

Ik krijg het steeds drukker met werk en werk twee dagen vanuit huis. Ik vind het dan toch wel lekker om aan het einde van de dag mijn spellen te kunnen spelen op een andere plek dan waar ik al heel de dag heb gezeten. Lang verhaal kort: tijd voor een gaming handheld, denk ik haha.

Ik heb momenteel een Logitech G Cloud, met een 60Hz IPS-LCD-scherm. De kernfunctionaliteit van de G Cloud (games streamen vanaf mijn pc) is top, maar ik kan er simpelweg niet voor langere tijd op spelen omdat de motion blur in games bij mij heel snel oogvermoeidheid en hoofdpijn veroorzaakt. Het is voor mij echt onspeelbaar en ligt daarom al een tijdje stof te vangen. De klachten heb ik (logischerwijs) niet op mijn MSI Optix MAG274QRF-QD met 165Hz en vrij lage responstijden. Daar heb ik dit scherm destijds ook op geselecteerd doordat ik dezelfde hoofdpijn en oogklachten had met mijn vorige 60hz TN scherm van BENQ.

Op dit moment twijfel ik tussen de Steam Deck OLED en de Lenovo Legion Go S (Z2 Go SteamOS). Mijn grootste eis is dus gewoon een scherm dat bij snelle bewegingen zo min mogelijk motion blur heeft. Vandaar de vraag: Puur vanuit motion-clarity-perspectief: welke zouden jullie in mijn situatie aanraden? De 120Hz klinkt aantrekkelijk, maar de mogelijkheid van hogere responstijden baart me wat zorgen. Aan de andere kant klinken de goede responstijden van de Deck erg fijn. maar maakt het 90Hz-scherm me weer een beetje onzeker over de beste optie.

Ik kan online niet echt een direct antwoord vinden op deze vraag. Ik zie ook nergens de responsetijden van de legion go s vermeld staan. Alvast bedankt voor je tijd! :)

TLDR; Is de motion clarity van de Steam Deck OLED op 90hz beter dan de motion clarity van de Legion Go S op 120hz?