Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Docking station die 10gbit aankan via dongle en 4k schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een docking station via usb-c die:

- power door geeft
- waar ik meerdere 4k60 hz schermen mee kan aansturen en mss zelfs een 144hz 4k scherm (ik heb 2 4k60hz schermen en 1 4k144hz scherm).
- lan 10gbit of 5gbit kan doorgeven.

Als ik filter komt er slechts 1 resultaat uit:

categorie: Dockingstations

600 euro, hoop geld

Ik heb een usb-c dongle die perfect werkt met 5gbit

https://www.amazon.nl/dp/...19653121_t_fed_asin_title

kan ik deze ook koppelen aan een dockingstation die geen lan heeft? Dan is er volop keus.

Ik heb een docking station nodig voor mijn nieuwe werklaptop. Specs hoor ik pas later. Of gaat dit niet werken met zo'n usbc dongle aan een dockingstation die bv met tb4 aan je laptop is geconnected?

ik vermoed van wel?

oh ik zie net dat er nog een goedkopere is:

uitvoering: OWC Thunderbolt Pro Dock

maar die is tb 3 en komt uit 2022. nog steeds duur.

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 28-11-2025 15:49 ]

Alle reacties

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:12
Waarom moet je perse 10Gbit hebben? Is een vreemse eis voor een docking station denk ik. Die dongle kan werken als de USB 3.1 of nieuwer is.
uitvoering: HP Thunderbolt Dock 120W G4 heeft 2.5G. is dat niet snel genoeg?

[ Voor 36% gewijzigd door Dekar op 28-11-2025 16:32 ]

• TweakerVincent
  • Nu online
Dekar schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:30:
Waarom moet je perse 10Gbit hebben? Is een vreemse eis voor een docking station denk ik. Die dongle kan werken als de USB 3.1 of nieuwer is.
uitvoering: HP Thunderbolt Dock 120W G4 heeft 2.5G. is dat niet snel genoeg?
Graag geen discussie over 10gbit. Ik heb 10 gbit netwerk in mijn huis :-)

Verder glas 4gbit

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja je kunt ook een externe netwerkkaart aan een USB poort van een docking station hangen, dat is geen probleem. Dit heb ik zelf ook een tijdje gehad met een 2,5Gbit adapter en dat ging prima. Hooguit gaat-ie die snelheid niet halen omdat je docking station alle signalen over de TB kabel kwijt moet kunnen, beeld kost het meeste.

Let wel op dat de schermondersteuning niet alleen docking station afhankelijk is maar ook afhankelijk is van de onboard videochip van je werklaptop, want meestal hangt de thunderbolt poort aan de IGP en niet een eventuele dedicated kaart. 3x 4K waarvan 1 high refresh is niet erg realistisch voor een docking station.

[ Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 28-11-2025 16:52 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• TweakerVincent
  • Nu online
nelizmastr schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:52:
Ja je kunt ook een externe netwerkkaart aan een USB poort van een docking station hangen, dat is geen probleem. Dit heb ik zelf ook een tijdje gehad met een 2,5Gbit adapter en dat ging prima. Hooguit gaat-ie die snelheid niet halen omdat je docking station alle signalen over de TB kabel kwijt moet kunnen, beeld kost het meeste.

Let wel op dat de schermondersteuning niet alleen docking station afhankelijk is maar ook afhankelijk is van de onboard videochip van je werklaptop, want meestal hangt de thunderbolt poort aan de IGP en niet een eventuele dedicated kaart. 3x 4K waarvan 1 high refresh is niet erg realistisch voor een docking station.
Ok tnx. Ja leek mij ook niet realistich al die schermen, maar vind het niet erg om daar gewoon hdmi en nog een usbc connector voor te gebruiken.

Als ik dan gewoon 1 4k60hz eraan hang met power en ethernet 5 of 10 gbit is het prima

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

TweakerVincent schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:54:
[...]

Ok tnx. Ja leek mij ook niet realistich al die schermen, maar vind het niet erg om daar gewoon hdmi en nog een usbc connector voor te gebruiken.

Als ik dan gewoon 1 4k60hz eraan hang met power en ethernet 5 of 10 gbit is het prima
Er zijn genoeg dockings die via DP 2x 4K kunnen, als je HDMI poort dan 2.0 of hoger is dan gaat het derde scherm inderdaad ook prima. Dan ben je er ook :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• TweakerVincent
  • Nu online
nelizmastr schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:55:
[...]

Er zijn genoeg dockings die via DP 2x 4K kunnen, als je HDMI poort dan 2.0 of hoger is dan gaat het derde scherm inderdaad ook prima. Dan ben je er ook :)
Ja precies en dan gewoon de 5gbit dongle eraan en gaan :-)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
4k 60hz = 12gbps
4k 144hz = 29gbps

Doen we nog je ethernet bij, en we zitten op 2x12 + 29 + 10 = 63gbps. Dat betekend dat je al een thunderbolt 5 dock (+ laptop) nodig hebt om dit theoretisch aan te kunnen. Los van wat het dock in de praktijk ondersteund. Dus nee, andere dock wat jij linkt kan dit niet aan.

Je stelt gigantische hoge eisen, vooral "omdat het kan", en tja, dat kost geld.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Hang anders die USB C NIC dongle direct aan je laptop.

Verder inderdaad eens met de overkill statements. Geen flauw idee wat je met 10gbit moet intern. Welk ander device (naast je laptop) gaat je die snelheid geven?

• TweakerVincent
  • Nu online
FreakNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:06:
Hang anders die USB C NIC dongle direct aan je laptop.

Verder inderdaad eens met de overkill statements. Geen flauw idee wat je met 10gbit moet intern. Welk ander device (naast je laptop) gaat je die snelheid geven?
Das ook een goed idee
Pagina: 1