Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.
Nou, dat komt mooi uit.. Er zijn hier namelijk genoeg mensen die het wel uit willen leggenOp woensdag 19 september 2001 13:47 schreef fozz het volgende:
Ik snap er eigelijk niets meer van.![]()
FCPGA is niet sneller als slot1.. Het enige wat anders is, is de behuizing waar de processor in zit.. Tegenwoordig zijn alle moederborden voor FCPGA, dus de meest verkochte processoren zijn ook FCPGA.. Waarschijnlijk zijn ze dus goedkoper, en makkelijker aan te komen dan een slot 1 processor. Bij een eventuele upgrade van je moederbord is het ook wat makkelijker!Ik wil mijn huidige PII333 upgraden naar n PIII 850 ofzo.. Mainboard = Asus P3bF met 2x128MB PC133 geheugen (op 100Mhz?)
Nu lees ik hier dat ik beter een FCPGA processor kan kopen.
is deze sneller of puur toekomst visie?
Overigens loopt je processor nu op een 66MHz bus.. Normaal gesproken loopt het geheugen dan ook op die snelheid, maar misschien kun jij in je bios instellen dat het FSB+33MHz is ofzo..
Hmm.. Ik dacht dat jouw bord met de 440BX chipset werkt.. Dat betekend dat deze gemaakt is om snelheden tot de 100MHz te garanderen.. In praktijk kunnen ze meestal wel tot de 133 (of hoger), maar dat is niet gegarandeerd.. Overigens werkt een P-III 850 gewoon op een 100 MHz bus..Volgens het manual kan de proseccor ook op 133/150 Mhz draaien?
Wat betekent dit voor mij SDRAM? die zouden PC100 Complient moeten zijn.
Blijft die 100 of word het dan toch 133 MHZ
Hoe snel je geheugen dan loopt hangt af van het verhaaltje dat ik net al intypte (FSB of FSB+33).
Je zegt zelf dat je PC133 geheugen hebt, dus dat kan ook op 133MHz werken. (En PC100 betekend dat het op 100MHz kan werken!)
Nouja, ik hoop dat dit dus een beetje duidelijk is geworden..Moet ik gewoon een Slot1 PIII 850 (100Mhz) kopen of kan iemand mij iets anders aanbevelen. (133Mhz of s370)
Dan word het dus gewoon een Slot 1
En als ik voor safe wil spelen moet ik dus een 100MHZ pakken
thnx
Fozz
dan kun je beter 750 mhz nemen
de slot1 versie daarvan kost ongeveer 300 piek bij SDV
automatisering
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
voor 378,- (incl) Slot 1 PIII 750 (100 MHz)
maar nu het volgende probleem.
Ik stop hem op mijn mama-plank en dan kom ik in de Bios.
Hier kan ik kiezen tussen 500 en 750.
na 750 gekozen te hebben hangt de pc vast.
Als ik je jumpers en dip switches instell
Dan hangt hij mij de memory counter.
Please help
Fozz
Heb je de nieuwste bios??Op dinsdag 02 oktober 2001 10:09 schreef fozz het volgende:
Bedankt voor de Tip, Ik heb m bij SDV gekocht
voor 378,- (incl) Slot 1 PIII 750 (100 MHz)
maar nu het volgende probleem.
Ik stop hem op mijn mama-plank en dan kom ik in de Bios.
Hier kan ik kiezen tussen 500 en 750.
na 750 gekozen te hebben hangt de pc vast.
Als ik je jumpers en dip switches instell
Dan hangt hij mij de memory counter.
Please help
Fozz
Zorg er in ieder geval voor dat je FSB op 100 MHz staat. (dus een instelling voor 500 zou ook moeten werken!).
Let er wel op dat je voltage klopt.. (1.75V op de core!)
Dan moet het eigenlijk al werken, want de multiplier doet er niet toe..
Probeer verder gewoon de bios effe te resetten of naar default waardes terug te zetten, en ga daarna pas een beetje tunen..
Ik heb de laatste bios 1006.
Als ik 750 selecteer staat de rest vanzelf goed 1.75 volt
Als hij op 500 blijft staan, dan boot hij wel door.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Nee, de BX ondersteund dat helaas niet. Je kan het geheugen niet hoger instellen als de FSB.Overigens loopt je processor nu op een 66MHz bus.. Normaal gesproken loopt het geheugen dan ook op die snelheid, maar misschien kun jij in je bios instellen dat het FSB+33MHz is ofzo..
En over het niet opstart probleem, het voltage kan het bijna niet zijn aangezien het mobo automatisch kijkt wel voltage de CPU nodig heeft, dan kan bijna niet fout gaan.
Wat wel de fout kan zijn, is dat de BIOS nog geen Coppermine's ondersteund, je kan voor de zekerheid de nieuwste downloaden, dan weet je zeker dat de BIOS een Coppermine CPU ondersteund.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
hmm, hoe kan dat, mijn p3b-f kan niet lager dan 2.00 volt?Op dinsdag 02 oktober 2001 10:17 schreef fozz het volgende:
(wow das snel)
Ik heb de laatste bios 1006.
Als ik 750 selecteer staat de rest vanzelf goed 1.75 volt
Als hij op 500 blijft staan, dan boot hij wel door.
Mainboar Revision = 1.04
Ik zal ff opzoek gaan naar naar 1006B (beta).
Kan processor ook Rip zijn of moet hij dan helmaal nix doen?
Raar, mijn P3B-F kan van 1,5 tot 3,6 geloof ik. Ik heb een MSI converter en daar kan ik instellen welke voltages ik wil hebben.Op dinsdag 02 oktober 2001 10:26 schreef naibr het volgende:
[..]
hmm, hoe kan dat, mijn p3b-f kan niet lager dan 2.00 volt?
Het kan zijn dat je een Katmai CPU hebt en aangezien die 2V nodig hebben, kan het zijn dat je daardoor niet lager kan. Als je er een CuMine in stopt zou het voltage automagisch 1,75V moeten worden.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Ik heb een celeron 600Mhz gehad, en die draait op 1,5Volt, dus je mobo moet inderdaad lager kunnen. Misschien geen goede converter ??Op dinsdag 02 oktober 2001 10:33 schreef Beaves het volgende:
[..]
Raar, mijn P3B-F kan van 1,5 tot 3,6 geloof ik. Ik heb een MSI converter en daar kan ik instellen welke voltages ik wil hebben.
Het kan zijn dat je een Katmai CPU hebt en aangezien die 2V nodig hebben, kan het zijn dat je daardoor niet lager kan. Als je er een CuMine in stopt zou het voltage automagisch 1,75V moeten worden.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Bedoel je dat je van 1,5 tot 3,6 kan met die MSI converter,Op dinsdag 02 oktober 2001 10:33 schreef Beaves het volgende:
[..]
Raar, mijn P3B-F kan van 1,5 tot 3,6 geloof ik. Ik heb een MSI converter en daar kan ik instellen welke voltages ik wil hebben.
of kan je dat al met je p3b-f zonder converter?
is je geheugen wel PC100?
en dat voltage dat klopt ook niet
bij mij gaat ie vanzelf op 1.7 volt
wat ook het voltage van de processor moet zijn
volgens mij, ik kon ook kiezen tussen 500 of
750, maar hij doet hier absoluut niet moeilijk
ik heb wel bios revision 1008, een beta ofzo
heb ik er zelf niet geflashed, hij stond er al op
maar die moet wel
te vinden zijn op internet denk ik
raar genoeg dus niet op de ASUS site
in elk geval loopt op mijn p3b-f die 750 mhz prima
wat alvast bemoedigend is
ik zou zeggen, update die bios en check of je geheugen
het wel aankan, want een p2 333 heeft genoeg aan 66 mhz
geheugen
o ja, de 750 mhz is goed over te klokken, als je hem ook bij SDV vandaan hebt dan heb je vast ook een cc0 stepping wat dan weer goed nieuws is
wel klote dat ie duurder geworden is trouwens, ik heb dr nog 306 piek voor betaald
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Ik heb de 1007B Bios erin geflashed en werkte daarna.
Maar nu weer het volgende probleem
Ik heb ongeveer 30 min in de bios op Hardware
Monitor laten staan. Processor word 68 graden
en Mainbord maar 25.
Is dit normaal?
Cooler is een SSEC2 ? koolribb met 2x fan.
Fozz
het is zowieso al moeilijk om een fatsoenlijke slot1 koeler
te vinden
maarreh, mijn p3 750 wordt nu 48 idle 58 stressed
wat volgens mij ook al aan de warme kant is
maar dat is met een simpel koelertje met 1 fan
mainbord wordt 33 graden ongeveer
ik zoek nog steeds een flinke slot1 koeler zodat ik
'm es kan opklokken want met deze temperaturen kan
ik dat wel vergeten
trouwens, heb je dat voltage nu ook op 1.7 staan? zo niet
dan is dat misschien de oorzaak van de hitte
(hij zou vanzelf die 1.7 volt moeten selecteren)
Die Koeler had een vriend van me nog liggen.
Ik d8 beiden slot 1 (PII/PIII) dus zelfde koeler,
viel dat ff tegen. in Paniek rond bellen en voilla.
Volts staan op 1.7
Ik heb nu het Asus tooltje gedownload. Probe geloof ik.
Ga dat een proberen. en anders kijk ik wel waar het schip strand. Zet er wel een brandblusser naast.
Fozz