Toon posts:

Dell Latitude CPi A Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
y0 ppl,

Ik vroeg me af of er verschillende SO-Dimm 's zijn of werkt elke SO-Dimm in mijn Latitude?

Het scheelt namelijk in prijs of ik hem bij Informatique of bij Dell koop.

Thx!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Jupz, past standaard spul in. Let alleen op, als de dimms met de bovenkanten tegen mekaar in je notbook zitten (zoals bij mij) mag de size van de sodimmetjes niet te groot zijn. Als je dat meldt als je ze besteld, dan weten ze het wel denk ik. Als ze met de voetjes naar elkaar toe zitten is er niets aan de hand waarschijnlijk.

Succes!

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dan gemaild met Informatique en ze kwamen met het volgende:
Dit zijn de modules die u kunt gebruiken:
DA-311-0726 | Dane-Elec 32 MB SODIMM DELL F 55,- 135744
DA-311-0727 | Dane-Elec 64 MB SODIMM DELL F 75,- 135745
DA-311-0728 | Dane-Elec 128 MB SODIMM DELL F 135,- 135746

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV
Is het waar dat er alleen DELL geheugen in mijn laptop kan of is dit een 'verkoop trucje'? Want de prijzen tussen normaal SODIMM en deze SODIMM DELL geheugen scheelt nogal in prijs (70 piek bij de 128mb versie). Heeft hier iemand ervaring mee??

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier ervaring mee heeft?

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Op maandag 24 september 2001 12:45 schreef avthart het volgende:
Niemand die hier ervaring mee heeft?
Het DELL geheugen is te duur. Je kunt het daarom beter elders kopen.

Let hierbij wel op dat je het goede type geheugen hebt, want niet elke DELL laptop ondersteunt zomaar elk type geheugen.

Mijn Inspiron 5000e werkt bijvoorbeeld alleen met CAS-2 geheugen, niet met het goedkopere CAS-3 dat meestal wordt verkocht. Het CAS-3 geheugen was op geen enkele manier aan de praat te krijgen. Ook een bios-update kon het probleem niet oplossen. Op het forum van DELL (DELL-talk) wordt door een aantal gebruikers beweert dat het zelfde geld voor enkele modellen uit de Latitude serie.

Als je 100% safe wilt spelen doe je er goed aan om eerst eens te kijken wat voor geheugen op www.crucial.com wordt geadviseerd voor jouw DELL. Hier kun je evt ook bestellen: zelfs na toevoegen verzendkosten+BTW erg goedkoop, en snel in huis (mijn betselling vanuit de UK lag 2 dagen later al in de brievenbus!)

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Part No. CT153470 64MB, 144-pin SODIMM.
Upgrade for Dell Latitude CPi A System  £14.99 £13.49 1 10% £13.49 

--------------------------------------------------------------------------------
Basket Total: £13.49 
UK VAT at 17.5% is automatically applied to all applicable orders: £3.85 
Shipping Charge: £8.50 
Estimated Total Due Crucial: £25.84

Dat zou dus dan ook op Fl.75,- uitkomen, dus heeft het weinig zin om daar te bestellen ipv bij Informatique (waar ze ook DELL geheugen hebben).

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
- Naar -> [forum=7] :).
Pagina: 1