Afgelopen week nieuwe schoorsteen laten opmetselen, omdat bij een eerdere dakrenovatie nieuw lood niet diep genoeg in de schoorsteen was aangebracht en we lekkage kregen, vermoedelijk via water dat aan de binnenkant van de schoorsteen naar beneden liep het dakbeschot op.
De oude schoorsteen kon door windveren niet helemaal tot onderaan worden verwijderd dus de nieuwe stenen zitten wat hoog op de schoorsteen en de loodslabben zijn dus vrij groot bij de nieuwe schoorsteen. er is gelijk zink aangebracht aan de bovenkant van de windveren.
overall ben ik tevreden, maar ik vind dat het loodwerk aan de ene kant minder netjes is afgewerkt dan aan de andere kant. de metselaar zegt dat het technisch niet anders kan en dat de buigbaarheid van lood ook zijn grenzen heeft en je niet wilt dat dat scheurt, omdat je het te scherp buigt.
wat vinden mensen met verstand van zaken van het opgeleverde werk? zie de fotoos van beide kanten. de nette en de minder nette.
:strip_exif()/f/image/9vpO8XecsX5VkHimOpwmR0Fg.jpg?f=fotoalbum_large)
De oude schoorsteen kon door windveren niet helemaal tot onderaan worden verwijderd dus de nieuwe stenen zitten wat hoog op de schoorsteen en de loodslabben zijn dus vrij groot bij de nieuwe schoorsteen. er is gelijk zink aangebracht aan de bovenkant van de windveren.
overall ben ik tevreden, maar ik vind dat het loodwerk aan de ene kant minder netjes is afgewerkt dan aan de andere kant. de metselaar zegt dat het technisch niet anders kan en dat de buigbaarheid van lood ook zijn grenzen heeft en je niet wilt dat dat scheurt, omdat je het te scherp buigt.
wat vinden mensen met verstand van zaken van het opgeleverde werk? zie de fotoos van beide kanten. de nette en de minder nette.
:strip_exif()/f/image/9vpO8XecsX5VkHimOpwmR0Fg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 93% gewijzigd door sarijsdijk op 28-11-2025 10:12 . Reden: per ongeluk leegt bericht gepost ]
:strip_exif()/f/image/OGybgN9TeuShefeJs5TpFuTi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vuS3RBxLGOtZ8GnuqiW870Hu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fXxH1Y457LTW4p6bQmu9DeTB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BQAZesSctxKPaMlgbc5AKNQq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RviwnJ8XgloJPBVOTY5MsaDk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7AMnUqDxvHMTFq0g19JtIACg.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gstROXb7VWiiXziSos0tw20r.jpg?f=user_large)