Vraag

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-11 21:58
Ik wil een Philips Hue Infuse M in mijn thuiskantoortje gaan gebruiken. Het is de eerste en voorlopig enige Hue-lamp die ik ga gebruiken. Nu moet ik die natuurlijk bedienen en momenteel bedien ik de lamp gewoon met een hele oude schakelaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3VNNWNuNWY3CR6pc1oN3P9VosE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56rVpx0tLS71dPuvSdSlpSd3.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?

Ik lees dat ik een Hue Dimmer Switch zou moeten gebruiken, en dan mijn traditionele schakelaar altijd aan moet laten staan. Maar er zou ook een Tap Dial Switch zijn en een Wandschakelaarmodule.

Het liefst zou ik mijn huidige "schakelaar en stopcontact" plaatje vervangen, maar is dat mogelijk of moet ik dat laten zitten, de lamp op aan zetten en daarna altijd een van de 2 hue dimmers gebruiken?

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Philips Hue wandschakelaarmodule (2-pack): beste prijs - Tweakers

Als je de lamp "gewoon" met de huidige schakelaar (naast de App) wil kunnen blijven bedienen is dit de mooiste optie.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-11 21:58
Question Mark schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:40:
Philips Hue wandschakelaarmodule (2-pack): beste prijs - Tweakers

Als je de lamp "gewoon" met de huidige schakelaar (naast de App) wil kunnen blijven bedienen is dit de mooiste optie.
Hee dat ziet er inderdaad prima uit. Ik wil hem trouwens niet per se (dat heb ik verkeerd gezegd) met de huidige schakelaar bedienen. Maar ik zie het niet zo zitten om straks een schakelaar te hebben die niets doet en op "aan" moet staan, en daar dan een hue-setje boven. Het liefst zou ik de hue tap dial in een setje met stopcontact ernaast verwerken, maar daar heb ik nog geen oplossing voor gezien.

Deze wandschakelaarmodule zou zeker kunnen, enige "nadeel" is dan dat ik alleen de mobiele telefoon kan gebruiken om hem anders in te stellen, maar dat is denk ik prima voor hoe ik 'm ga gebruiken!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens mij is het mooie van deze optie, dat de schakelaar "gewoon" blijft functioneren...

als alternatief kun je nog even zoeken op "friends for hue". Dat is een verzameling produkten van de wat betere electra merken, die dan de standaard Hue schakelaar uitbrengen in een formaat die compatible is met hun standaard produktlijnen.

Puur als voorbeeld:

Vergelijk Senic Gira Friends of Hue wandschakelaar Systeem 55-prijzen en deals - Tweakers

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:50
Steinumstein schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:00:
[...]
Deze wandschakelaarmodule zou zeker kunnen, enige "nadeel" is dan dat ik alleen de mobiele telefoon kan gebruiken om hem anders in te stellen, maar dat is denk ik prima voor hoe ik 'm ga gebruiken!
Je kan door een paar keer achter elkaar te schakelen ook switchen tussen drie scenes. Voor het meeste gebruik is dat al prima, dus meerdere opties zonder je telefoon te hoeven pakken.