Laptop of tablet voor school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TechNoobGamer
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 17:25
Ik ga volgend jaar een opleiding starten. Ik kreeg als advies om een Chromebook te kopen of een tablet met toetsenbordhoes. De tablet trekt mij meer, omdat je dan ook touchscreen hebt wat me gewoon handig lijkt. Maar welke? Daar begint dan mijn probleem. Laptop of tablet? En welk merk?

Iemand hier die me daar bij zou kunnen helpen?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga een opleiding volgen dus ik zal voornamelijk gebruik maken van Word en Excel. Maar tegenwoordig moet je ook vaak folders e.d. maken dus dat zal ik dan via Canva doen.

Wat is je budget?
Maximaal 600 euro, maar liefst zo min mogelijk. De laptop/tablet hoeft ook niet super veel te kunnen. Ik heb thuis een Lenovo Legion Pro 5 staan die ik voornamelijk gebruik voor andere dingen dan school

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij zal meegaan naar school én mijn werkstage. Dus het liefst niet een loodzware zoals mijn Lenovo en eentje met een fatsoenlijke accu.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat altijd naar Android. Maakt me dan niet uit of het Samsung of bijvoorbeeld Lenovo is.

Beste antwoord (via TechNoobGamer op 29-11-2025 17:25)

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-12 16:52
waarom zou je voor dat geld niet voor zoiets gaan: uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 15ARP10 (83J3004EMH) daar kan je nog jaren mee uit de voeten en dan heb je gewoon alle functionaliteit van een windows device

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-12 16:52
waarom zou je voor dat geld niet voor zoiets gaan: uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 5 15ARP10 (83J3004EMH) daar kan je nog jaren mee uit de voeten en dan heb je gewoon alle functionaliteit van een windows device

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:31
Veel laptops hebben ook touchscreen en het typt 100x fijner dan een tablet.
categorie: Laptops
Keuze zat!
Ik vind zelf de uitvoering: Acer Chromebook Plus 514 CB514-6HT-3689 wel nice. Relatief snel vergeleken met gelijk geprijsde laptops.

[ Voor 85% gewijzigd door Dekar op 28-11-2025 14:38 ]

• TechNoobGamer
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 17:25
doebbalapoent11 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:06:
Dit lijkt me wel wat. Ik ben net even langs coolblue geweest en daar gaven ze aan dat een chromebook of tablet gewoon niet fijn werkt, wanneer je echt uitgebreide verslagen moet schrijven of een scriptie. Deze raadde mij ook de Lenovo Ideapad laptop aan. En zoals jij al zegt, de functionaliteit van een windows device is gewoon fijn.