Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb sinds kort vloerverwarming. Hiervoor had ik radiatoren. De vloerverwarming heeft geen eigen pomp of regeling.

Ik merk nu dat, ondanks dat mijn Nest v3 is ingesteld op 18 graden 's nachts, de ketel eigenlijk continu aan het verwarmen is. Het is op moment van schrijven volgens de Nest 19 graden in huis, de thermostaat staat ingesteld op 18 en ik heb sinds middernacht al 1.7m3 gas verbruikt.

Ketel staat ingesteld met een aanvoertemperatuur van 38 graden. Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat de ketel alleen levert als de Nest vraagt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intergas 36/30
Nest v3
Homewizard p1 meter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op YouTube een filmpje gevonden van mijn ketel en de instellingen aangepast conform dat filmpje. YouTube: Instellen Intergas Kombi Kompakt Hre 36/30 cw5 cv-ketel....

Ik heb de Nest ingesteld op vloerverwarming en True radiant uitgezet.

Ik heb mijn schema opnieuw ingesteld. Overdag 20, vanaf 21:00 naar 18.
----
Ik betwijfel of de aanvoertemperatuur nog lager kan, ik merk nu (in een leeg huis) dat de Nest die ingestelde 20 graden niet haalt. Maar het is nog niet de uiteindelijke situatie met meubels e.d. dus ik wacht dat nog even af.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 28-11-2025 06:30 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels