Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HomeWizard Dynamic Battery Control voor Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• eurojojo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21
Ik wilde niet meer wachten op de aankomende firmware voor gebruik van de batterij met een dynamisch contract, en wat er al dan niet in zou zitten. Dus ik heb zelf een implementatie gemaakt voor "dynamisch" gebruik van de HomeWizard batterij in Home Assistant. Belangrijkste was om "charge-only" te implementeren: opladen op goedkope uren om op dure uren af te geven.
Verder houdt het o.a. rekening met dat bij het laden van de auto de batterij niet leegloopt.
Ook vond ik de implementaties van anderen erg ingewikkeld om aan de praat te krijgen. Daarom heb ik één simpele "automatisering" gemaakt, die helemaal via de interface kan (maar minder precies is), en een geavanceerde waarbij je ook een kleine aanpassing moet maken aan de configuration.yaml.
Die geavanceerde maakt gebruik van een analyse van de prijscurve.
Het werkt bij mij, hopelijk ook bij anderen.
https://github.com/eurojojo/homewizard-dynamic-battery
Let op: gisteren, vandaag en morgen was de prijscurve tamelijk vlak, en dan doet het script niet zo veel. Pas als je die hoge prijspieken ziet in de ochtend en avond, en ook nog af en toe de zon schijnt, wordt meer geld verdiend (is de bedoeling) dan met de standaard-setting van de batterij.