Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor gaming laptop te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Myrthe Scholte
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 28-11 22:15
Hallo,

Ik ben op zoek naar advies, graag wil ik een nieuwe gaming laptop uit kiezen.
Helaas is er op dit moment geen plek voor een desktop, dus zal ik het voorlopig bij een laptop moeten houden.
Incidenteel gaat de laptop mee op reis, niet vaak.
de games die ik op dit moment speel zijn o.a.

Genshin Impact, Honkai star rail, Zenless zone zero, Wuthering Waves, Where winds meet.
En kijk uit naar toekomstige games als Ananta, Silver palace en Varsapura.

Verder zit ik veel online en ben af en toe bezig met website building

De volgende drie vallen binnen mijn budget en voldoen redelijk aan mijn eisen, toch wil ik het het beste voor mijn geld en kom ik er nog niet over uit welke laptop het moet worden.

Het gaat om deze drie:

*Lenovo LOQ 15 IRX10
- Core i7 13700HX
- 24 GB,
- 1 TB,
- RTX 5070
-144 hz

* Asus TUF Gaming A16 FA608UM-RV017W
- AMD Ryzen 7 260
- 16 GB
- 1 TB
- RTX 5060'
-165 hz

* Lenovo Legion 5 15IRX10
- wqxga,
- Intel Core i7 14700HX
- 32 GB
- 1 TB,
- RTX 5060.
-165 hz

Wat zou de beste optie kunnen zijn? Ik ben op zoek naar een toekomstbestendige laptop, wat betekent dat hij behoorlijk stevig gebouwd moet zijn en toekomstige games nog steeds soepel moet kunnen draaien als de laptop ouder wordt.

Alle laptops vallen in de prijsklasse van 1299-1349 euro, wat ongeveer binnen mijn budget valt.

[ Voor 19% gewijzigd door Myrthe Scholte op 28-11-2025 01:06 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:47
Wat wil je ermee gaan doen?
Staat hij altijd op 1 plek, of wil je in de trein gamen?

Welke games wil je spelen?
Een 5060 in een laptop is niet vergelijkbaar met een 5060 in een PC. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

• Myrthe Scholte
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 28-11 22:15
Helaas is er op dit moment geen plek voor een desktop, dus zal ik het voorlopig bij een laptop moeten houden.
Incidenteel gaat de laptop mee op reis, niet vaak.
de games die ik op dit moment speel zijn o.a.

Genshin Impact, Honkai star rail, Zenless zone zero, Wuthering Waves, Where winds meet.
En kijk uit naar toekomstige games als Ananta, Silver palace en Varsapura.

• Skypo2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11 22:01
Op dit moment heb je voor die prijs zelfs een 5070 TI op de site van Lenovo ivm Black Friday deals. Ik zou daar eens een kijkje nemen.

• Darkwell
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-11 21:12
Skypo2 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:42:
Op dit moment heb je voor die prijs zelfs een 5070 TI op de site van Lenovo ivm Black Friday deals. Ik zou daar eens een kijkje nemen.
Dat klinkt wel als een super leuke aanbieding, maar als ik filter op 5070 TI bij Lenovo dan begint het bij 2.267 bij de Legion Pro 5i, dat is bijna twee keer zo duur.

• Darkwell
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-11 21:12
Zelf zit ik ook rond dit budget te zoeken.

Mijn mening:
De Legion is net wat hogere bouwkwaliteit dan de LOQ. De LOQ heeft daarnaast een oudere gen processor (weet niet precies wat de echte impact is) maar je wilt toekomstbestendig en noemt veel CPU zware games.
Ik zou daarvoor, gezien de games de Legion over de LOQ nemen.

Is er speling in het budget om naar deze te gaan? Wel de 5070, wel 32gb, net iets groter WQXGA scherm...
HP Omen
Pagina: 1