Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor nieuwe 65” tv, Samsung of LG?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:38
Ik zoek een?
Ik ben voor mijn ouders aan het kijken voor een nieuwe tv. De huidige LG OLED 55” C9 is al 6 jaar oud en heeft wat burn in onderin door een nieuwskanaal ala CNN en verder een soort vlek in het midden/onderin maar dit is blijkbaar een bekend kwaaltje bij deze types aangezien ik het bij andere ook heb gezien.

Wat is je budget?
Tot €1300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ze kijken vooral TV kanalen en daarnaast Youtube. Er zal niet mee worden gegamed en films kijken via Netflix o.i.d. doen ze ook niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het liefst geen OLED meer aangezien ze best nonchalant ermee omgaan. Het moet dit keer een 65” worden. Bijvoorbeeld een nieuwskanaal 6/7 uurtjes op beeld laten enz. Daarnaast is de TV zo’n 16 uur per dag aan. Ik heb zelf de Samsung QN94F gevonden (de 90, 91, 92 en 93 schijnen hetzelfde te zijn) en de LG QNED93. Voorkeur gaat in principe uit naar de Samsung. Of hebben jullie nog een andere suggestie?

Hoe gevoelig zijn deze tv’s voor burn in?

Voor wat betreft licht inval, de woonkamer is licht maar de tv staat in het midden en niet direct naast of tegenover een raam. Ook wordt ie afgeschermd door het meubilair. Met de C9 was er geen last van directe licht op de tv.

Alle reacties

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Huidige (LG) oleds hebben burnin repair/pixel cleaning/whatever, weet niet of die C9 dat al had? Samsung was voor mijn nieuwe tv geen optie in ieder geval ivm wat ik las over reclame in het menu. Is een LG C4 geworden uiteindelijk maar die staat net een week dus geen idee of burnin een issue gaat worden.
Maar als een tv zo lang aan staat per dag moet je er ook rekening mee houden dat ie de 10 of misschien 5 jaar niet gaat halen, dat is echt veel.

[ Voor 19% gewijzigd door sig69 op 27-11-2025 22:54 ]

Roomba E5 te koop

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:22
Zowel de OLED panelen als de software is verbeterd waardoor burn-in minder vaak/ snel optreed. Dit gezegd hebbende is een LCD de betere keuze met het kijkgedrag.

Zou de keuze maken tussen de TCL C8 serie en de QNED93. De TCL biedt een betere beeldkwaliteit en hoger helderheid, wellicht dat de LG de betere keuze is doordat ze al een LG gewend zijn.

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:38
Freshouttheoven schreef op donderdag 27 november 2025 @ 23:17:
Zowel de OLED panelen als de software is verbeterd waardoor burn-in minder vaak/ snel optreed. Dit gezegd hebbende is een LCD de betere keuze met het kijkgedrag.

Zou de keuze maken tussen de TCL C8 serie en de QNED93. De TCL biedt een betere beeldkwaliteit en hoger helderheid, wellicht dat de LG de betere keuze is doordat ze al een LG gewend zijn.
De C9 heeft ook de nodige opties om burn in tegen te gaan maar helaas.

Waarom niet de Samsung trouwens?

En zij. TCL’s over het algemeen beter dan Hisense tv’s?