"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Niemand?????
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Over prioriteit kan ik niks zinnigs zeggen. Misschien dat prioriteit van een bepaald IRQ is in te stellen in de PIC (programmable interrupt controller).
Siditamentis astuentis pactum.
Wanneer dit het geval is moeten de snelheid van de PCI en het ISA slot nagenoeg gelijk zijn aan elkaar.Op donderdag 20 september 2001 09:34 schreef Varienaja het volgende:
Ik geloof dat ISA tegenwoordig via PCI loopt. (De PCI-to-ISA bridge). De data van alle ISA-sloten gaat dan dus via 1 verborgen PCI-slot
Welke dan het eerste word aangesproken hangt dus af van de hoogte van het IRQ nummer.
hmmmm..... dit zou een verklaring kunnen zijn voor mijn probleem.
Ik dacht dat het aan de snelheid van de sloten lag, maar misschien komt het ook door de IRQ instellingen. De PCI kaart zal wel een lagere IRQ hebben dan het ISA kaartje, waardoor de PCI kaart een hogere prioriteit krijgt van de CPU.Mijn systeem bevat twee geluidskaarten (PCI en ISA). Wanneer hetzelfde signaal naar beide kaarten gestuurd word, gaat de ISA kaart (in dit geval) steeds meer uit de maat lopen.
* Schonhose gaat dit weekend eens kijken naar de IRQ instellingen (pc staat in Groningen, ik zit in Utrecht.
Natuurlijk niet! Als je bestanden die naar floppy moeten eerst via de HDD laat gaan, betekent dat niet dat je floppydrive ineens de snelheid van een HDD heeftOp donderdag 20 september 2001 10:44 schreef Morpheus25 het volgende:
Wanneer dit het geval is moeten de snelheid van de PCI en het ISA slot nagenoeg gelijk zijn aan elkaar.
Ik denk dat je het probleem daarvan moet zoeken in een niet-helemaal-juiste klokgenerator in je geluidskaart. Het kan best zijn dat de ene een samplingfrequentie heeft van 44050Hz, en de andere 44150Hz terwijl het 44100Hz hoort te zijn.Mijn systeem bevat twee geluidskaarten (PCI en ISA). Wanneer hetzelfde signaal naar beide kaarten gestuurd word, gaat de ISA kaart (in dit geval) steeds meer uit de maat lopen.
Siditamentis astuentis pactum.
Dan zou het dus in het cristal kunnen zitten. Ik zal eens even zoeken of je softwarematig kunt opvragen wat nou de echte samplingfrequentie is van een geluidskaart.Ik denk dat je het probleem daarvan moet zoeken in een niet-helemaal-juiste klokgenerator in je geluidskaart. Het kan best zijn dat de ene een samplingfrequentie heeft van 44050Hz, en de andere 44150Hz terwijl het 44100Hz hoort te zijn.
In eerste instantie lopen ze gelijk maar daarna lopen ze steeds meer uit de pas. Met het bovenstaande uitleg zou dit dus kunnen klopen, want in eerste instantie verneem je het niet. Aangezien het zich opstapeld zal het effect uiteindelijk hoorbaar worden.
* Schonhose zat ff hardop te denken.
Gelieve daar verder te discusseren.
Dit topic is gesloten.
![]()