Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• beardybaldy
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Alle daagse dingen zoals surfen/ mails/ admin etc. Maar ook zeker de nieuwere games kunnen spelen op 1440P.
ACC/ iRacing staan op de lijst om te proberen, maar als ze niet bevallen houd ik het racen bij GT7 op de PS5. Shooters die ik zal spelen zijn de COD BO series en misschien Battlefield 6. Ook ben ik fan van sandboxes zoals Skyrim.
Naast het gamen ben ik een startende 3D printer enthousiasteling. Ik wil beginnen met TinkerCad om zelf designs te maken en vanaf daar verder te kijken wat bij mijn 3D wensen past.
Autodesk zie ik ook wel in de toekomst voorbij komen voor BIM modelleren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max budget 2500.- maar als het voor 2000-ish kan is het mooi meegenomen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis: MX master 3S (geen game muis, maar prima voor nu)
Toetsenbord: AW510K
Scherm: 2x ACER NITRO VG271UPBMIIPX

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD X3D CPU voorkeur vanwege socket levensduur, maar ik sta open voor een onderbouwd Intel alternatief.
Ik heb een RTX 5070Ti kaart gekozen omdat ik denk dat dit beter bij mijn 3D render wensen zal passen en het verschil met een 5080 qua prijs/ prestatie was niet significant genoeg, maar een 9700 XT mag ook.
Geen AsRock componenten, wil wel medium tot goed spec items.
Geen cruciale Aliexpress items (CPU, kabels etc)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen voorkeur qua geluidsniveau, energieverbruik, formaat of RGB. Stabiel op 120fps+ kunnen gamen de komende jaren en een responsief systeem is wel belangrijk. GPU upgraden om de 2 jaar is geen probleem.

Ga je overklokken?
Liever niet, tenzij het cruciaal is voor het levensduur

Wat verwacht je van ons?
Ik heb met een maat de afgelopen maand wat research gedaan en tot de volgende conclusie gekomen (zie build list), maar ik sta open voor onderbouwde alternatieven.

Edit.1
Ik weet even niet wat er verkeerd gegaan is met posten, maar de artikelen staan bovenaan de post..
Als aanvulling waarom ik geen Aliexpress parts wil: Ten eerste kan ik de btw niet zakelijk wegschrijven, en ten tweede zie ik teveel reacties dat mensen gebruikte CPU's ontvangen hebben. Er is voldoende rek in het budget om bij Nederlandse bedrijven de parts te bestellen.
Ik heb nog een WD SN850X 4TB m.2 liggen, en een identieke uit mijn laptop huidige laptop kan ik overzetten.
De 1000W voeding is inderdaad overkill, maar in het verleden heb ik veel tijd verloren aan trouble shooten omdat ik net aan voldoende capaciteit had met de voeding en de RAM bankjes bliezen zichzelf op na verloop van tijd. Met die les in het achterhoofd en ruimte voor een toekomstige GPU upgrade wil ik minimaal 1000W aanhouden.

[ Voor 15% gewijzigd door beardybaldy op 27-11-2025 20:38 . Reden: Update 1 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik denk dat je met een budget van €2500 echt prima een top pc kan samenstellen met een RTX 5080 als je de monitor al hebt.
We beginnen met een goede 7800X3D deal die op AliExpress staat, dan heb je hem voor €240.

En daar dan bij:
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI€ 185,-€ 185,-
1VideokaartenGainward GeForce RTX 5080 Phoenix€ 999,-€ 999,-
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36 (Black)€ 30,67€ 30,67
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B6400C36€ 224,-€ 224,-
1VoedingenCorsair RM1000e (2025) Zwart€ 124,90€ 124,90
1Interne SSD'sSamsung 990 EVO Plus 2TB€ 144,95€ 144,95
Totaal€ 1.708,52
Dan ben je dus net onder de €2000 klaar. Als je er het budget voor hebt, heb je er met 3D rendering wel erg veel plezier van.

De 1000W voeding is eigenlijk overkill, maar ja het is een bijzonder goede deal. Platinum voeding én net zo duur als veel 850W gold voedingen. Het moederbord heeft PCIe 5.0 16x, dus lekker toekomstbestendig voor een eventuele grafische kaart update mocht dat er ooit nog eens van komen, want de 1000W voeding heb je dan ook al.

youtube.com/@hisrep

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:08
De RMe series van Corsair is in veel gevallen niet zo heel interessant @DeNachtwacht
De betere uitvoering: XPG Core Reactor II VE 850W is 25 euro goedkoper. Of anders heb je voor een paar euro meer ook de betere uitvoering: Montech Century II 1050W mocht je meer dan 850w willen.

Ook zou ik eerder uitvoering: ID-Cooling FROZN A620 PRO SE pakken dan de Arctic koeler. Dan heb je enorm veel koeler voor niet veel geld :)