Vraag

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-12 19:39
Ik heb een nu 2 jaar oude vloerverwarming liggen in mijn woonkamer, wilde hiervan de watertemperatuur welke de vloer ingaat wat verhogen, maar zelfs al zet ik de thermostaat knop op de verdeler op 60 graden, het water de vloer in is en blijft maar 28 graden, gemeten met mijn infrarood meter.

Is de thermostaat knop stuk of in ieder geval niet goed?

Betreft een termignon kunststof verdeler.

Alle reacties

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Plaats even een foto van je verdeler

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Capirex65
Heb nu de thermostaat knop ter probeersel op 60 graden staan, maar ingaande slangen zijn maar 30 graden.

M'n aanvoertemp is 60 graden vanaf de cv.

Vloerverwarming word door tado thermostaat aangestuurd dmv zoneklep.

Met kouder weer blijft de woonkamer niet echt lekker op temperatuur (19,5).

Wilde daarom voor wat meer comfort het water de vloer in op 35 graden oid zetten, maar dat werkt vooralsnog niet.

Foto van de verdeler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udixmcFspUPMJV3-1lUy5aPeKVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIlY00xDDgQJOCs4y2crW8Jn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Capirex65 op 27-11-2025 19:17 ]

• Capirex65
Nu zit er op de retourbalk van de verdeler een hydraulisch instelbaar ventiel welke helemaal uit staat, dat betekend volgens mij maximale bijmenging van retour water.

Wat gebeurd er op het moment dat ik deze iets zou knijpen, dus minder bijmenging retourwater?

• Capirex65
Gewoon maar even geprobeerd, ventiel dichtgedraaid en toen 2 slagen open, nu met thermostaat knop op verdeler op 35 worden de slangen ingaand ook +-35 graden.

Retour naar ketel is nu ook 'kouder'.

Veroorzaak ik hier weer andere problemen mee, meer gasverbruik of andere zaken om op te letten?