Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Black Friday oled monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Hallo allemaal, ik zit al een tijdje te denken om een nieuwe monitor met een hogere resolutie en/of oled scherm aan te schaffen, aangezien ik nu met een 24" fullHD IPS scherm zit. Nu zag ik met Black Friday, ook in de best but Guide, twee mooie aanbiedingen staan en vroeg ik me af of jullie argumenten hadden waarom je voor de een of de ander zou kiezen, of misschien toch nog iets heel anders.
Alvast bedankt!

Ik zoek een?
Betere monitor dan wat ik nu heb (zie hierboven), dus dat is hogere resolutie en/of OLED. Ik heb gelezen dat je qua kwaliteit meer op beeldkwaliteit op vooruit gaat bij een QHD Oled dan naar een 4k IPS. Daarnaast hoef ik ook geen zeer grote schermen, en mijn grafische kaart is een Radeon 6800, dus ik weet ook niet of alles in 4k wel even goed zou werken.

Wat is je budget?
Tot 400 zijn nu de modellen die ik gevonden heb

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De twee modellen die op dit moment mijn voorkeur lijken te hebben:
https://tweakers.net/pric...qpx-qd-oled-e2-zwart.html en https://tweakers.net/pric...ear-27gx704a-b-zwart.html. Dan gaat het volgens mij met name om het licht in de kamer waarin het scherm zou staan? Het is een woonkamer met veel daglicht, maar geen raam of lamp vanuit achter mij zeg maar.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Grafische kaart is dus een AMD Radeon 6800

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:30
kijk uit met direct zonlicht op het scherm met een oled, kunnen ze niet tegen,als dat wel direct op het scherm staat,zou ik een ander type scherm kiezen

Wat doe je met het systeem,gamen?

Voor gamen is een oled toch bv,minder voor statische content.(ivm inbranden)

Ik heb zelf se gpx-qd-e2 en die is aardig glossy,veel zonlicht/daglicht,ga je zeker merken daarmee,ik zou dan toch een monitor kiezen met een matte of semi matte coating

[ Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 27-11-2025 18:29 ]

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
In een ruimte met veel daglicht zou ik eerder matte dan glanzend nemen, maar het ligt er ook maar net aan hoe erg je je stoort aan reflecties. Ook in een felle ruimte zonder lichtbron direct achter je heb je last van reflecties en ze zijn echt heel erg aanwezig bij donkere content.
Je kan altijd voor glanzend gaan en kijken hoe dat is, bevalt het niet heb je natuurlijk 14 dagen bedenktijd. Dan zou ik in dit geval de MSI nemen ivm de prijs.

Voor matte OLEDs heeft uitvoering: Lenovo Legion Pro 27Q-10 Grijs, Zwart nu een leuk prijskaartje.

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
freaky35 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:27:
kijk uit met direct zonlicht op het scherm met een oled, kunnen ze niet tegen,als dat wel direct op het scherm staat,zou ik een ander type scherm kiezen

Wat doe je met het systeem,gamen?

Voor gamen is een oled toch bv,minder voor statische content.(ivm inbranden)

Ik heb zelf se gpx-qd-e2 en die is aardig glossy,veel zonlicht/daglicht,ga je zeker merken daarmee,ik zou dan toch een monitor kiezen met een matte of semi matte coating
Direct zonlicht zal er dus niet op vallen, of mag dit dan ook niet op de achterkant van het scherm?
Het zal vooral gamen worden inderdaad. Statisch (browsen, tekstverwerken etc) zal ik dan op mijn huidige IPS scherm gaan doen.

Miyazono schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:30:

In een ruimte met veel daglicht zou ik eerder matte dan glanzend nemen, maar het ligt er ook maar net aan hoe erg je je stoort aan reflecties. Ook in een felle ruimte zonder lichtbron direct achter je heb je last van reflecties en ze zijn echt heel erg aanwezig bij donkere content.
Je kan altijd voor glanzend gaan en kijken hoe dat is, bevalt het niet heb je natuurlijk 14 dagen bedenktijd. Dan zou ik in dit geval de MSI nemen ivm de prijs.

Voor matte OLEDs heeft uitvoering: Lenovo Legion Pro 27Q-10 Grijs, Zwart nu een leuk prijskaartje.
Bedankt voor de tip allebei, ik zal eens kijken naar de matte schermen!