Toon posts:

Geheugen 100 of 133 mhz, echt vaag....

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een reepje ram van 256 MB binnengehad van informatique en ik heb m eens goed bekeken en ik zie op hele kleine plaatjes op t reepje, niet t geheugen maar daar onder, net boven de pins, allemaal kleine 100'ertjes staan.

Ik had informatique gebeld en die zeiden dat dit niets te betekenen had en dat t gewoon 133 mhz geheugen is.

Ook had ik geen verschil qua 3dmark score nu ik van 128 naar 384 mb ram ben gegaan

Klopt dit of is t gewoon 100 mhz?

Hoe kan ik t t beste testen?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

pistole

Frutter

Programma's als SiSoft Sandra kunnen het prima vertellen...

Ik frut, dus ik epibreer

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 23:12
3dmark heeft niet veel met je geheugen te maken volgensmij...meer met je geheugen op je videokaart.

Probeer SiSoft es jah

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
SiSoft meet de geheugenbandbreedte en maakt niet gebruik van meer MB's Verhoog je cas latency of je bus snelheid. Dan zal SiSoft Sandra meer MB/s weergeven, maar met alleen 256mb erbij echt niet hoor.

Die 256mb erbij zou je moeten merken met normaal gebruik en verschillende programma's open (zodat je meer dan 128mb gebruik). Als je het verschil niet merk was het ook niet nodig geweest om het te kopen :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37

pistole

Frutter

Op woensdag 19 september 2001 14:01 schreef InterCC het volgende:
SiSoft meet de geheugenbandbreedte en maakt niet gebruik van meer MB's Verhoog je cas latency of je bus snelheid. Dan zal SiSoft Sandra meer MB/s weergeven, maar met alleen 256mb erbij echt niet hoor.

Die 256mb erbij zou je moeten merken met normaal gebruik en verschillende programma's open (zodat je meer dan 128mb gebruik). Als je het verschil niet merk was het ook niet nodig geweest om het te kopen :)
Het was niet de bedoeling om de geheugenbandbreedte te meten...

Maar Sandra laat prima zien wat voor type (dus 100/133 MHz) geheugen je hebt. (te vinden in het onderdeel Mainboard Information)

Ik frut, dus ik epibreer

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08

Predator

Suffers from split brain

Sisoft Sandra vind je hier

en daar bij mainboard kijken zoals reeds gezegd

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1