Afgelopen week bestelde ik een eenvoudig sierraad voor ongeveer € 45 bij een vrij grote, Luxemburgse, winkel (staat ook in de Tweakers-pricewatch en heeft daar vrij goede recensies).
Ik betaalde met iDeal, maar daarna gebeurde er iets geks: ik kwam niet op een bevestigingspagina maar terug op de homepage. Het bedrag is wel van mijn rekening afgeschreven. Ik heb vervolgens de winkel in kwestie gemaild om om opheldering te vragen, maar die gaven aan niets ontvangen te hebben en ook geen bestelling in hun systeem te zien. Na een paar keer heen en weer mailen (met screenshot van mijn bank-app) kreeg ik uiteindelijk deze mail terug:
Ik betaalde met iDeal, maar daarna gebeurde er iets geks: ik kwam niet op een bevestigingspagina maar terug op de homepage. Het bedrag is wel van mijn rekening afgeschreven. Ik heb vervolgens de winkel in kwestie gemaild om om opheldering te vragen, maar die gaven aan niets ontvangen te hebben en ook geen bestelling in hun systeem te zien. Na een paar keer heen en weer mailen (met screenshot van mijn bank-app) kreeg ik uiteindelijk deze mail terug:
Ik vind het best zonde van die € 45, maar bij wie moet ik nu zijn? Mijn bank? Toch bij die winkel? Als ik met creditcard besteld had, dan was het natuurlijk eenvoudig geweest (en dat doe ik ook altijd als ik winkels enigszins schimmig vind, was hier niet het geval). Iemand tips hoe dit aan te vliegen?Goedemiddag,
We hebben noch de betaling noch de bestelling ontvangen.
Met vriendelijke groet
[naam van medewerker]