Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DTS-WAV Bestanden afspelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• david-80
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 22:16
Mijn vraag
ik zou graag mijn verzameling DTS-WAV afspelen op een apparaat, niet via VLC op de PC

Relevante software en hardware die ik gebruik
eerder deed ik dit op mijn 'Dune HD center' die weer werd doorgestuurd naar mijn 'Pioneer' destijds want dit is ruim 10jaar geleden,
ook was dit allemaal analoog via Cinch bekabeling

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu wil ik mijn AV receiver upgraden maar geloof niet dat er nog receivers zijn te vinden die met dit bestandsformaat overweg kunnen Althans als ik de gevraagde support van Iear of Hifi Klubben mag aannemen
wel hadden die enkele tips zoals de Node132 van Bluesound of de R_volution player 8k
maar hiervan heb ik toch ernstig de vraag of het uberhoudt overweg kan met Meerkanaals audio welke DTS-WAV natuurlijk zijn.

Nu is mijn vraag; 'hoe speel jij DTS-Wav bestanden af, zou je dit willen laten weten in een reactie ajb?

Alle reacties

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als het DTS audio cd's zijn zou je deze kunnen 'branden' en met een moderne cd-speler af kunnen spelen. SPDIF kabeltje de receiver in zou dan afdoende moeten zijn.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• david-80
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 22:16
Bedankt, het gaat om de bestanden, bij voorkeur zou ik ze afspelen vanaf een externe (usb) schijf of direct van een Nas

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:24
Heb je een DVD (of Blu-Ray speler) je zou dan in theorie via het bestandsbeheer wat vaak nogal spartaans en traag is die bestanden af moeten kunnen spelen (USB). (op je meerkanaals-receiver)
Even afhankelijk van je speler of die het formaat ondersteund natuurlijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een Denon networked BR speler (dbp1611ud) en die snapt iig DTS Wav (multichannel) bestanden. Dus kan voorgaande bevestigen.
Maar is het niet veel makkelijker om de boel naar iets anders meerkanaals te converteren en dan af te spelen? Multichannel FLAC wellicht?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)